Anderslien Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Utrolig kjipt dette her. Får håpe resultatet blir bra nå. Et spørsmål. Du betalte over 40.000kr for hellakkering av bilen? Er dette inni dører, motorrom og alt, eller kun utenpå? Hørtes mye ut for en hellakkering kun utvendig syntes jeg...
BreitBau Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Det er det det koster i Hallingdal.. Ingen konkurranse og alle 3 lakkeringsverksted har fullt opp fra før med kun forsikringssaker... Skal du ha hellakkert en bil, så må du betale full pris.. Enkelt og greit.. Ellers må du frakte den ut av dalen.. Det er seff lavere priser i byen, men det gjelder A-L-T.. elektronikk, bensin, byggevarer, håndverkere, arbeidskraft generelt alt er dyrere.. Finnes ingen konkurranse! Vil du ikke kjøpe maling ti 500 kroner for en 3 liter, så må du kjøre 3-4 mil til neste byggevareforretning.. Der får du den kanskje 50 kr billigere.. Så er bare slik det er De gidder ikke engang se på jobben om du ikke godtar startpriser på 35 000 for utvendig lakkering.. Vil du ikke betale det, neivell, det kommer en i morgen som betaler det.. Og JA, den diskusjonen er tatt før, men det er så enkelt og greit at det ikke er noe konkurranse.. Sure penger, nja muligens, men hadde jeg ville lakkert bilen billig hadde jeg dratt den på en henger til sverige anyways..
Der Barockengel Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Da går bilen til lakkerer i morgen.. Da skal ny lakkerer, gammel lakkerer, daglig leder for firmaet som gjorde lakk jobben og jeg være tilstede.. 3 mot 1?
BreitBau Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Sorry for utblåsningen i stad Knota med noe spacere og drit.. Neida.. Er ikke 3 mot 1.. Sjefen for lakkfirmaet er på min side.. Så er 2 mot 2.. Også får vi se hva de sier.. Jeg har jo skrevet at dersom de avviser min reklamasjon må uavhengig klagenemd kontaktes.. Vi får se.. Kan jo slå begge veier selvfølgelig, men både sjefen for firmaet som gjorde jobben, samt gammel lakkerer har jeg snakket med i dag.. Og det er ikke lenger snakk om å "se over".. Nå snakker de som at de skal gjøre opp for seg.. Ble litt fart i sakene da advokat ble nevnt..
Der Barockengel Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Sorry for utblåsningen i stad Knota med noe spacere og drit.. Unnskyldning godtatt. Ikke det at jeg helt så at den var nødvendig, men. Neida.. Er ikke 3 mot 1.. Sjefen for lakkfirmaet er på min side.. Så er 2 mot 2.... Aha, da antar jeg de andre gjør som sjefen sier. Ble litt fart i sakene da advokat ble nevnt.. Ja, er ikke det der rart?
BreitBau Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Hehe.. Det KAN jo slå begge veier, og at de bare lurer meg nå, men sjefen for lakkverkstedet er jo han som var med meg og så over bilen og det er hans "expertuttalelse" jeg støtter meg til når jeg sier det er ett heftproblem.. Såklart kan han snu, men dette er også litt av sjarmen med å bo på bygda.. Det er vanskelig å få til slike ting uten at du ikke alle ser på deg med stygge øyne neste gang.. Så er det jo seff litt enklere å nå ut i lokalavisa enn i riksdekkende media.. Jeg hååååper og tror det går min vei.: Men så klart kan jeg blir lurt også.. men det er her klagenemda kommer inn i bildet..
Der Barockengel Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Såklart kan han snu, men dette er også litt av sjarmen med å bo på bygda.. Det er vanskelig å få til slike ting uten at du ikke alle ser på deg med stygge øyne neste gang... Selvsagt - det er endel ting som er greiere i Bygdenorge. Et dårlig renommé kan bli ganske kostbart for dem som pådrar seg ett slikt.
BreitBau Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Ja, og Lars pleier å være vannvittig nøye før han slipper ut ett ferdig resultat så jeg håper i det lengste. Skal ikke være for kjepphøy og si at det går min vei, for det kan jo alltids skje noe uforutsett, men da blir jeg skikkelig forbanna.. Det er i såfall lavmål å lure meg..
Der Barockengel Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Det er i såfall lavmål å lure meg.. Det er ikke særlig nice å prøve å lure andre enn deg heller. Uansett sitter firmaet med viss oppgave hvis de vil dokumentere det ikke er deres feil...
BreitBau Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Ja altså, de må jo dokumentere at det ikke er deres feil. Da må de såfall kunne dokumentere hvorfor de mener det er vridninger på bakdøra, og den skal de vel slite med.. Og de kommer heller ikke langt med å si "at slike ting er umulig å få perfekt".. Da skulle de sagt det FØR de lakkerte..De kan jo ikke ta på seg en jobb de ikke greier å utføre... Det er jo DE som har fagkunnskap (burde hatt) til å si nei ti oppdrag de ikke har kompetanse til å gjennomføre..
Der Barockengel Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Ja altså, de må jo dokumentere at det ikke er deres feil. Nettopp - hvilket bringer oss videre til: Da skulle de sagt det FØR de lakkerte... ...og det er derfor det ofte kan være vanskelig å få noen til å påta seg en jobb der de ikke har oversikt over grunnarbeidet, siden det å påta seg jobben signaliserer en aksept av dette. Ville for eksempel noen gått med på å sparkle og male fuktige gipsplater? Jeg tror ikke det.
BreitBau Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Det er fagperson, som skal vurdere underlaget. Dersom jobben påbegynnes er dette å regne som en godkjenning av underlaget.. Da skal jobbe utføres ett gjeldende standarder/normer.. Det sier min far og han er mester;)
BreitBau Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Jepp.. I morgen runder den 4 uker inne hos lakkerer Gjett hvem det står på? Eier av lakkeringsverkstedet jeg reklamerer til, er sporløst forsvunnet? Dvs. han er nok her, men han akter ikke å møte opp på lakkeringsverkstedet for å besiktige reklamasjonen.. Advokaten sier at jeg skal sende ett brev, der det står at dersom det ikke er tatt kontakt med lakkeringsverksted innen EN uke etter brevet er sendt, regnes reklamasjonen som godtatt, og arbeidet vil starte med å rette de mangler jeg har foreskrevet..
MonicaM3 Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves
BreitBau Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Ja... I dag ringte jeg lakkerer igjen, og spurte om han nå hadde fått kontakt med vedkommende.. Det hadde han jo selvfølgelig ikke, så da sa jeg jo at jeg hadde hatt kontakt med Forbrukerrådet på tirsdag, og at de var klar til å få sendt over saken så deres advokater kunne se på saken... Lakkereren sa da at han skulle sende tekstmelding til vedkommende med denne infoen, og 20 minutter senere sto jeg faktisk på lakkeringsverkstedet og hadde det lenge etterlengtede møtet.. Ny og gammel lakkerer gikk over bilen og så på reklamasjonssakene jeg fremsatte i juni i fjor.. Noen ting måtte jeg fire kravene på, men det hadde jeg nesten regnet med. Ellers må jeg også si at det ikke blir hellakkering av bilen, da lakkerer mente han skulle få til en ovelapping som skulle være usynlig siden lakken var så fersk. Han hadde også fått tak i Sikkens lakk slik at dette skulle stemme mest mulig med den lakken som ble brukt på bilen i fjor.. hvis han får til en usynlig overgang, ser jeg ingen grunn til at bilen skal hellakkeres, så det er jo forsåvidt greit å la han prøve hvertfall.. Stort sett er jeg fornøyd.. Det var jo småting jeg skulle ønske de tok, men det fikk heller være.. De tar nødvendighetene og litt til og da er det jo ett kompromiss for begge føler jeg.. Endelig er dette i orden altså.. Dette har vært en lang og "hard" ferd helt til siste slutt.. Masse av utsettinger og uheldige episoder som har gjort til at reklamasjonen tok 10 måneder å få utbedret.. Hva har jeg lært? At du ikke kommer noen vei med å være snill gutt.. Kjør på og vis at det er alvor fra FØRSTE samtale.. Kan godt være hyggelig, men la det aldri hvile tvil om hvor du vil hen.. I mitt tilfelle har de ventet på at jeg skulle gå lei.. Men når jeg dro frem advokat kortet, og fikk forbrukerrådet på min side tok det ikke mer enn 20 min å stelle i stand til noe de har brukt 4 uker på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå