Gå til innhold

Kvilt sin e32 735i

Kvilt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da har det seg slik at jeg har handlet meg en 735 88mod som har gått snart 300.000 km.

Bilen ble imortert fra England i 1995 og samme eier har hatt bilen frem til at jeg kjøpte den.

Utstyr:

El.seter og nakkestøtter

Varme.seter

Skinn

El.vindu

El.speil

El.soltak

Stor kjørecomputer

Automat med 3 kjøreprogram

Cruisecontrol

Alarm

Planer fremover:

Få senket bilen. Ser jo ut som en jævla traktor:p

Nye lykter

Friske opp skinnsetene

Toning/soting av rutene

Sommerfelger

Kanskje nytt anlegg?

Feil som skal utbedres:

Lekasje på klima, a/c anlegg.

Memory 1 og 2 på førerstol fungerer ikke

Høyre bakrute vil ikke fungere

Nå er det bare å komme med Ris/Ros :D

Så noen bilder av en uvasket bil:

bn7pfcfqs5kgj3whr85s.jpg

bszbkxjkrtqqtor6ldal.jpg

nvtce1yli3is9nje6eq0.jpg

kprqyg975qgleys86qpb.jpg

ucxo2jziwwwp2bainpp5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefsvogn med flott interiør. Kanskje litt senk hadde gjort ting enda bedre? Hvilke felger har du til bruk på sommerføre? Ser du skal ha nye og da vil jeg anbefale 8,5 og 10x18 Rondell 58. Hadde blitt stilig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon: Takk for det du :)

EirikL: Skal få senket bilen ja. Men har ikke helt bestemt meg for hvilket senkesett jeg skal gå for.

Var med noen orginale 17" BMW felger tror jeg.

Skal ta en titt på de Rondell felgene :)

Bare kom med videre forslag til senkesett og felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... Det har kommet en veldig irriterende lyd fra klima anlegget i det siste. Det høres ut som det kommer fra vifta. Lyden går i takt med hvor fort vifta går. noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... Det har kommet en veldig irriterende lyd fra klima anlegget i det siste. Det høres ut som det kommer fra vifta. Lyden går i takt med hvor fort vifta går. noen som vet hva det kan være?

Hehe.. har hatt nøyaktig samme problem selv. Det ble bare verre og verre (virkelig høy ulyd) Du kan prøve å spraye litt WD-40 og se om det hjelper, men hos meg begynte det bare å stinke olje i bilen. Til slutt tok viftemotoren kvelden, og jeg måtte kjøpe en ny (brukt) hos koed.

Om jeg ikke husker helt feil kommer ulyden av at viftemotoren er slitt, og at viftebladene kommer borti noe.... det er mulig at er litt feil/unøyaktig....

Det er lett å bytte viftemotor, og ingen stor utgift... kostet ca 800 kr hos koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det høres ut somd et bare blir verre og verre. stor operasjon å få skiftet motoren da?

Det er iallefall veldig irriterende å høre på:P

Nei.. ingen stor sak... du må ut med ekspansjonstank og fjerne et cover ved torpedovegg. Viften ligger rett under.

Merk: jeg har ikke gjort dette selv, men satte meg relativt grundig inn i hele systemet med klima til E32 da jeg var nysgjerrig på hva som var galt.

Om du ikke har god erfaring med slikt arbeid bør du kanskje sette deg inn i det, men jeg har blitt fortalt at det skal være en relativt enkel jobb. Profesjonell BMW-mekaniker (som kjenner E32) bruker ca èn time ble jeg fortalt.

panel2.jpg

clip1.jpg

clip2.jpg

Sjekk for øvrig denne siden http://www.e38.org/e32/ med link til mange E32 DIY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet tilsvarende motor på en E28 som jeg lånte fordi klipsen som holdt den løsnet slik at motoren kilte seg, gikk varm og tok fyr, men heldigvis bedre plass rundt denne i E28 enn i E30 for denne brant ikke opp slik jeg var med på at en E30 gjorde ikke lenge før. Mistenker at det var samme feil som var problemet på den.

Ser ihvertfall ut som den sitter bedre på E32 og er en nesten like enkel jobb å skifte!

Uansett gratulerer med fin bil! Synes det hører til med treverk i en luksuscruiser som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...