Breitling Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Fylte tanken helt opp for et par dager siden, motor stod å gikk når jeg tanka. Kjørte hjem, parkerte, men senere da jeg starta opp så¨stod tankmåler på tom. Feil på sensor tanken?? Skal sies at jeg nesten overfylte tanken (var ikke plass til mere drivstoff). Tenkte kanskje det kunne være derfor at sensor ikke funka, men har nå kjørt opp ca 7-8 liter drivstoff, og ennå ingen reaksjon på nåla. Er det noen mulighet for å måle spenning/Ohm i sensoren?? Noen flere som har erfart noe lignede?
Charles Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Min viser også at jeg ikke har bensin. Skal følge med på hva det kan være:P
Glennski Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Hei. Min måler kommer og går noen ganger Det sies at det er dårlig loddepunkter bak instrumentet, men har ikke sjekket det. Har gått en stund siden sist den hoppa opp og ned. Sier ikke at det er feilen, men det er en mulig årsak. Evt. er det jo sensoren som kan ha tatt kvelden.
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Du kan sjekke instrumentet ved å holde inne reset knappen til triptelleren mens du vrir om nøkkelen. Da vil til slutt alle nålene gå en gang opp og ned.. Er to målere under baksetet, en på førersiden og en sammen med pumpen på høyre siden. Setter 50kr på at hvis du skrur ut pumpen så er en av ledningen røket av..
Breitling Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Instrumentet var ok....alle visere beveger seg når jeg tar testen.....Får skjekke sensorer da
Morten1989 Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Det er et dårlig loddepungt på sensoren på bensinpumpa. Hadde samme problem selv
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Det er et dårlig loddepungt på sensoren på bensinpumpa. Hadde samme problem selv x2 Begynte med å bytte potensiometeret på venstre siden da..Til ingen nytte.. Du kan forøvrig teste målerne om du ikke finner synlige brudd ved å koble strøm til samt en prøvelampe el noe på kretsen, du vil da se om lysstyrken endres når du flytter på flottøren. Evt kan du sikkert måle med et ohm-meter el noe..
Breitling Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Da blir det å dra innom Clas i morgen for å kjøpe måleinstrumenter. Har hatt lyst på det lenge, men nå har jeg en god nok grunn så jeg kan fortelle dama at dette må vi ha hehe
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 hehe... Får håpe du finner ut av det Evt kan jeg prøve å forklare litt bedre..! Gjerne du må kjøpe loddebolt også da..hehe
Hauso Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 kan dette med dårlig loddepunkt ha noe å gjøre med at temp måleren min alltid går rett til max med en gang jeg starter bilen, for så å sprette litt fram og tilbake mens den blir varm, for så å sette seg i final position når bilen har nådd driftstemp, for så og hoppe litt innimellom, feks med hardt gasspådrag o.l? Håper det er i orden at jeg lånte tråden din? blei mange " for så"
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 kan dette med dårlig loddepunkt ha noe å gjøre med at temp måleren min alltid går rett til max med en gang jeg starter bilen, for så å sprette litt fram og tilbake mens den blir varm, for så å sette seg i final position når bilen har nådd driftstemp, for så og hoppe litt innimellom, feks med hardt gasspådrag o.l? Håper det er i orden at jeg lånte tråden din? blei mange " for så" Høres mer ut som en feil med instrumentet...
Hauso Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 ja, muligens. har testa med et annet instrument, men ikke i samme sammenheng, men får bytte igjen, å se om det er likt. takk for raskt svar;D
Breitling Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Vel, da funka min tankmåler igjen plutselig da jeg starta opp i morges. Får la det være denne gangen og heller feilsøke hvis problemet oppstår. Frister ikke å stå ute å skru i 9 minusgrader
turn-in Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Jeg har hatt dette på både 3- og 5-serie. Det skjer hvis tanken kjøres nesten tom. Antagelig er det giveren i tanken som henger seg opp. Løsningen er å fylle opp tanken før nåla står på minimum.
Anders92 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Jeg vet tråden er gammel, men det er alltids noen som har det problemet.. Fiksa min i dag, og altså.. Det er jo ikke rart den ryker, når den står i fullt spenn, på en bevegelig del. Den var med på å holde flotøren oppe. Skulle minst vært 3cm lenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå