Gå til innhold

hvilken eksos eller eksospotte?


gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da fikk jeg endelig svar og føler jeg må mase på han litt mer og se om jeg klarer å presse ut litt mer engelsk. jeg må spørre om han har dumpventil på eller ikke. her er svaret hans:

da fikk jeg nettopp svar i fra han fra videoen og svare ble som følger : hello!!

sorry my english is not the best. :)

I have from the Katalisator to the silencer only 2 tubes. I dont have the middle-silencer. Its really a nice Sound, i love it. :)

You only need the Eisenman silencer and the rest you can do it yourself.

yours Alex

så...noen som da kan si hvorfor den lyden kommer. er det kun eksosanlegg-relatert og kan forklare en som er grønn hvordan anlegget hans er bygget opp etter hans forklaring? hva er det kan gjøre selv som han sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye om og men på et lokalt forum så har folk kommet frem til at det MÅ være tilbakeslag fra turboen som lager slik lyd, ergo jeg trenger ikke en dumpventil. fjerner den midterste lyddpotta så får vi se

noen som forresten kan svare på om jeg har resirkventil i min bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er godt mulig han sier hehe. jeg fikk nytt svar fra han siden jeg sa at han kunne skrive på tysk. då kom det svar fort gitt hehe. liker ikke engelsk de tyskeren, men men

her er svaret på tysk:

ok dann schreibe ich es in deutsch. :-) Also, ich habe ab KAT nur 2 Rohre bis zum Endschalldämpfer. Den Vorschalldämpfer und den Mittelschalldämpfer hab ich entfernt. Dafür habe ich ganz normale Stahlrohre verwendet.

Der Endschalldämpfer ist von Eisenmann.

Um diesen Sound zu bekommen, muss Du einfach ab dem KAT 2x76mm Rohre bis zum Endschalldämpfer verlegen.

Wenn Du ein etwas geübter Schrauber bist und dich mit Autos auskennst, dann gibt es da keine Probleme. Ich habe es auch selber gemacht.

Solltest Du noch fragen haben, dann schreibe mir einfach.

og er er svaret oversatt i google translator:

ok så jeg skriver det i tysk. :-) Så jeg har ab KAT bare 2 rør til lydpotte. Den Vorschalldämpfer og midlene jeg Silencer fjernet. Jeg har brukt vanlig stål rør.

Den lydpotte er jern mann.

For å få denne lyden, trenger du bare fra KAT 2x76mm lydpotte rør til å legge.

Hvis du er litt erfaren Skrutrekkere og du kjent med biler, er det ingen problemer. Jeg har også gjort.

Hvis du fortsatt har spørsmål, kan du skrive meg.

og ut fra det så har jeg forstått det slik:

altså...han har fjernet den fremste og midterste lydpotta. siste lydpotta er eisenmann

2x76 mm rør fra kath til potta...punktum!!

har jeg forstått det riktig nå da hehe ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis du kjører grov eksos og liten eller ingen lyddemping så får du en sånn spesiell lyd fra turboen, hør på Scaniaen i dette klippet, den har ikke dumpventil, bare rake rør hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye om og men på et lokalt forum så har folk kommet frem til at det MÅ være tilbakeslag fra turboen som lager slik lyd, ergo jeg trenger ikke en dumpventil. fjerner den midterste lyddpotta så får vi se

noen som forresten kan svare på om jeg har resirkventil i min bil?

stemmer nok at det der tilbakeslag i turboen som lagen den lyden ja :)

men eksosen har ikke noe og si for denne lyden. prøv og koble fra luftfiltret, da får du kanskje noe lignede lyd :wink: ska du ha det permanent så får du bytte til åpen filter alla powerfilter av no slag :)

dvs lyden er der, men blir dempet av det orginale luftfilteret/boksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye om og men på et lokalt forum så har folk kommet frem til at det MÅ være tilbakeslag fra turboen som lager slik lyd, ergo jeg trenger ikke en dumpventil. fjerner den midterste lyddpotta så får vi se

noen som forresten kan svare på om jeg har resirkventil i min bil?

stemmer nok at det der tilbakeslag i turboen som lagen den lyden ja :)

men eksosen har ikke noe og si for denne lyden. prøv og koble fra luftfiltret, da får du kanskje noe lignede lyd :wink: ska du ha det permanent så får du bytte til åpen filter alla powerfilter av no slag :)

dvs lyden er der, men blir dempet av det orginale luftfilteret/boksen..

funker det med kn filter? kunne du/noen funnet en link til åssen et sånt filter ser ut?. vet åssen mitt ser ut da men. er et slikt ovalt avlangt et

EDIT: fantastisk lyd av scania-en :)

EDIT: åpent filter som i et slikt racing filter eller hva jeg skal kalle det. sånt som står åpent uten hus i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye om og men på et lokalt forum så har folk kommet frem til at det MÅ være tilbakeslag fra turboen som lager slik lyd, ergo jeg trenger ikke en dumpventil. fjerner den midterste lyddpotta så får vi se

noen som forresten kan svare på om jeg har resirkventil i min bil?

stemmer nok at det der tilbakeslag i turboen som lagen den lyden ja :)

men eksosen har ikke noe og si for denne lyden. prøv og koble fra luftfiltret, da får du kanskje noe lignede lyd :wink: ska du ha det permanent så får du bytte til åpen filter alla powerfilter av no slag :)

dvs lyden er der, men blir dempet av det orginale luftfilteret/boksen..

funker det med kn filter? kunne du/noen funnet en link til åssen et sånt filter ser ut?. vet åssen mitt ser ut da men. er et slikt ovalt avlangt et

EDIT: fantastisk lyd av scania-en :)

EDIT: åpent filter som i et slikt racing filter eller hva jeg skal kalle det. sånt som står åpent uten hus i?

ja, er sånn du mener ja :) KN filter eller lignende.. men er ikke helt sikkert du får den samme lyden, men du vil høre turboen bedre :) samma sak som på bensin biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men åssen blir det ang effekt og ytelse da? mener å ha hørt at det må opprettholdes et visst trykk eller motstand i eksos systemet for å få optimal ytelse og i og med at jeg skal fjerne begge pottene midt under bilen så vil jo det bli mindre motstand. er jo bare bakpotta igjen da (nei..har ikke den orginale potta bak) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...