Gå til innhold

Trenger litt juridisk hjelp

OLEZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn litt jordnært her nå.

Vi snakker om en bil til litt over vrakpant her så hvor mye kan man forlange?

Og i tillegg så oser det av turtallskjøring med tanke på havariets omfang.

I grove trekk, så kommer ikke kjøper noen vei med dette uten videre.

Tilby kjøper nye vippearmer, mot at han bytter dette selv.

Da har du langt på vei imøtekommet vedkommende med stor forståelse, men fremlegg at han selv er skyld i havariet, da dette nærmest er et umulig havari som følge av normal kjøring/bruk av motor.

Solgte en båt for noen år siden, der kjøper opplevde opprustet rieser (kjøle kappa/manifoil) litt utpå sommeren som et problem (varmgang).

Han satte båten på verksted, og ble forespeilet en regning på over 20 lapper (kjøpte båten av meg for litt over 30 lapper), da med bruk av brukte deler.

Han kontakter meg i ettertid, og sier at jeg må betale halvparten av dette.

Han fikk med komplett delemotor (deffekt råde) som han igjen aldri hentet...

Forklarte han at jeg skulle plukke av delene han trengte, for så og kjøre til verkstedet (Oslo) med dette for og hjelpe han.

Dette var han ikke fornøyd med, så han skulle kontakte de rette innstanser for og få hjelp til og inndrive disse kronene av meg.

Avsluttet vel samtalen med at det får du gjøre, men delene leveres der båten står anyway!

Leverte delene, og hørte ikke mer før det var gått ett år.

Da tilbød han meg og kjøpe båten billig, (som nå var ok) da han hadde gått på en smell med kona, og skulle skilles.

Ble ikke noe kjøp for og si det sånn, men enkelte roer seg ned så lenge dem blir imøtekommet med litt hjelp og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...