E36Cab1 Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Er den så lat i det nedre register at du syns dette er noe som ikkje stemmer kan du jo ta litt div tester: Sjekk kompresjon/lekk.test. Mål turbotrykk. Sjekk tenninga nøye. Sjekk registeret nøye. Er det enkle kjeder kan denne strekke seg endel og føre til forsinka ventilfunksjon som kan ha endel å si,samt tenning/innsprøytning. Sjekk innsugssystem for lekkasjer&obstruksjoner(filter,sot fra EGR etc) og at EGR ikkje henger åpen. Sjekk eksos,event. mål baktrykket for å være sikker på div plasser fra turbo og bakover for obstruksjoner. Er noe gale burde det gi utslag på noen eller fleire av desse testane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2009 Takk for det innspillene. Nå skal bilen inn til full overhaling til fredagen. Da skal de se over alt på bilen, de skal sette av flere timer til testing, og går da vist over alt av drivverk, pluss slanger og el/motor. Så da regner jeg med at de skal kunne finne ut hva som er problem med den motoren.. Et som er litt problem for min del, er at det ikke er noen rundt her jeg kjenner, som har så go peiling på bmw, og motor. Og det lille jeg kan, ja det er ikke stort. Meste har jeg lest meg frem til, på dette forume. Som jeg ikgjen, bare må få skryte over dere som hjelper meg. Setter enorm pris på det... Når jeg har fått diagnosen på bilen til helga. Skal jeg legge ut det her, så dere kan se hva de kommer frem til da.. Men, vist det blir mye kr å koste på, så regner jeg med, at bilen selges. Og finner meg ny.. Da jeg ikke er så gla i skru på biler da, og ikke her så flink heller Men, for se hva som kommer frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Det jeg fikk vite, er at 525TDS, er en treg bil, og at den ikke kom før den paserte 1800, var vist feil fra min side. Da de testet bilen på benk, så kom den seg på ca 1600Omr. Og , det var helt normalt.. Det som det ble snakket om, var å øke den til 0.8. Den lå vist på 0.6 nå.. 525tds er ikke en treg bil om alt er som det skal!! Stemmer bra at den skal komme på ca 1600rpm. MEN, den skal lade 0,9-1,0 originalt! Hvilket verksted hadde du bilen inne på? Snakk med Brage på steinkjer bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Jeg eier nå en 530D etter å først ha prøvd en 525TDS. Den var jaggu slapp. Har også eid en Omega TD, der havarerte dieselpumpa. Før dette var bilen tungstartet og gikk i nødmodus. Dieselpumpefeil kom ikke opp på dignose på den, men det kan jo være annerledes hos BMW. Da jeg åpnet denne tråden trodde jeg noen hadde kjøpt seg en 520IAT. Maken til elendig bunndrag skal man lete lenge etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 Go dag folkens.. Findus: Bilen var inne til elektro disel. Var inne på tanken å levere den inn til steinkjer bil. Men, de er meget dyre har jeg hørt. Derfor velger jeg ikke å bruke de da. Men, for se om jeg ikke lar de heller få ta en titt på bilen.. Men, det med den skla ladde på 0.9 til 1.0 orginalt, var ikke det jeg fikk vite. Fikk vite den skal ligger på 0.6 orginalt da. Men, får høre med verkstede igjen om det. DieselVegard: At en 530D drar bedre en 525TDS, tar jeg som en selvfølge da Men, den bruker vel litt mer disel også en 525. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Go dag folkens..Findus: Bilen var inne til elektro disel. Var inne på tanken å levere den inn til steinkjer bil. Men, de er meget dyre har jeg hørt. Derfor velger jeg ikke å bruke de da. Men, for se om jeg ikke lar de heller få ta en titt på bilen.. Men, det med den skla ladde på 0.9 til 1.0 orginalt, var ikke det jeg fikk vite. Fikk vite den skal ligger på 0.6 orginalt da. Men, får høre med verkstede igjen om det. DieselVegard: At en 530D drar bedre en 525TDS, tar jeg som en selvfølge da Men, den bruker vel litt mer disel også en 525. Overhodet ikke. Husk, du sammenligner her moderne 4V common-rail teknologi med no gammel skit som ble oppfunnet på 50-tallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 Go dag folkens..Findus: Bilen var inne til elektro disel. Var inne på tanken å levere den inn til steinkjer bil. Men, de er meget dyre har jeg hørt. Derfor velger jeg ikke å bruke de da. Men, for se om jeg ikke lar de heller få ta en titt på bilen.. Men, det med den skla ladde på 0.9 til 1.0 orginalt, var ikke det jeg fikk vite. Fikk vite den skal ligger på 0.6 orginalt da. Men, får høre med verkstede igjen om det. DieselVegard: At en 530D drar bedre en 525TDS, tar jeg som en selvfølge da Men, den bruker vel litt mer disel også en 525. Overhodet ikke. Husk, du sammenligner her moderne 4V common-rail teknologi med no gammel skit som ble oppfunnet på 50-tallet Hehe, joda du er jo inne på noe der da.. Men, satser på at bilen blir litt sprekere til fredagen da. Eller at di kan finne ut hva som er galt med bilen. Vil jo tro den skal dra litt bedre på lavt register.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Mars 11, 2009 Share Skrevet Mars 11, 2009 Hadde min på elektro diesel også. Flere ganger, uten at de fant ut noe. Var på steinkjer bil i 10 min, og han fant feilen. Var han på elektro diesel som anbefalte meg å snakke med Brage på steinkjer bil. M51 er ikke noe skit foresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2009 Hadde min på elektro diesel også. Flere ganger, uten at de fant ut noe. Var på steinkjer bil i 10 min, og han fant feilen. Var han på elektro diesel som anbefalte meg å snakke med Brage på steinkjer bil.M51 er ikke noe skit foresten. Å, så pass. Da tror jeg at jeg tar meg en tur innom de i morgen, og hører med de. For, selv om de er dyr, kan det spares penger, vist de finner feil med en gang. Takk for det tipse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Hadde min på elektro diesel også. Flere ganger, uten at de fant ut noe. Var på steinkjer bil i 10 min, og han fant feilen. Var han på elektro diesel som anbefalte meg å snakke med Brage på steinkjer bil.M51 er ikke noe skit foresten. Nei, det stemmer det. Masse dreiemoment per liter slagvolum, Veivene knekker aldri, for ikke å snakke om de solide dieselpumpene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2009 Go morgen. Da har jeg fått testa bilen. Det som var galt, var et rele til matepumpa, og et brudd på en leding, som gikk fra diselpumpa, var noe med at den ga feil signal til hjernen. Så nå, er det en helt annen bil, drar meget bra hele veien. Og går klokkerent Så, nå er det nye demepere, og lykter som skal på. Så den blir fin til sommeren Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Supert. Artig å høre at noen har peiling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Godt å høre! Da er vel startproblemet ditt også løst tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheaven Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2009 Godt å høre! Da er vel startproblemet ditt også løst tenker jeg... Hehe, så det nå, at jeg posta i feil innlegg. Skulle være i den innlegge, der jeg skrev at bilen stoppa Stemmer hillmar, det fiksa seg det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 vil gjerne tilføye at hvis en 90hk golf på 900kg kjører fra en 147hk bmw på 1700kg er det helt normalt:) e39 525 141hk vs e39 530 184hk: 3literen er nesten 3 sekunder raskere en 2.5literen 0-100, treliteren bruker også mye mindre drivstoff enn både 2literen og 2.5 literen. luftmengemåleren på min 530DAT er det første du ser når du tar av luftfilteret, en klomp med gitter der lufta går igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå