Gå til innhold

M5 speil fra Koed med Memory og Autofold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestillte M5 speil fra Koed, noen som vet om de er plug and play, tenker på koblinger å sånn og hva må gjøres for å få autofold funksjonen til?

Hva menes med memory funksjon på speil? har sikkert ikke bruk for det, men var så liten prisforskjell på de 3 typene de hadde så gikk for de dyreste med mest funksjoner.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bestillte M5 speil fra Koed, noen som vet om de er plug and play, tenker på koblinger å sånn og hva må gjøres for å få autofold funksjonen til?

Hva menes med memory funksjon på speil? har sikkert ikke bruk for det, men var så liten prisforskjell på de 3 typene de hadde så gikk for de dyreste med mest funksjoner.

vil tippe memory er sånn at speila husker innstillinger, at man kan lagre forskjellige, viss det er flere som kjører bilen, så man slipper å stille hver gang;)

Skrevet

wow, nå har du betalt ekstra mye for ekstra mye arbeid.. For autofold så kan man se på speilknappen om den har muligheten for det på den orginale måten, hvis ikke må det harrykobles slik jeg husker det!

Skrevet

Stemmer det. Har du ikke elektrisk interiør med memoryknapper så er memory bortkastet, og har du ikke den lille firkantede knappen ved siden av sidevalgsbryteren for speiljusteringen, så er foldefunksjonen bortkastet. Du må bytte hele brytermodulen (speil/vindu) og en el.modul i passasjerdøra for å få foldingen til å funke. Lurer på om de koster en god tusenlapp per stykk fra forhandler. Typisk ganske dyre brukt også, så lenge de har foldefunksjon.

Autofold betyr forresten ikke at den gjør det automagisk (det må man ha en uoriginal modul for å få til), man må trykke på en knapp i bilen, så det er egentlig bare el.fold.

Skrevet
Stemmer det. Har du ikke elektrisk interiør med memoryknapper så er memory bortkastet, og har du ikke den lille firkantede knappen ved siden av sidevalgsbryteren for speiljusteringen, så er foldefunksjonen bortkastet. Du må bytte hele brytermodulen (speil/vindu) og en el.modul i passasjerdøra for å få foldingen til å funke. Lurer på om de koster en god tusenlapp per stykk fra forhandler. Typisk ganske dyre brukt også, så lenge de har foldefunksjon.

Autofold betyr forresten ikke at den gjør det automagisk (det må man ha en uoriginal modul for å få til), man må trykke på en knapp i bilen, så det er egentlig bare el.fold.

Er ikke noe som haster, men får se hva jeg finner på Ebay, tror faktisk jeg har liggende en sånn dørbryter dings med brytere for alle vinduer + noen brytere til, har kun til opp/ned på vindu foran, kjøpte denne for å bygge om til el vinduer bak.

Skrevet

så det går ikke an å koble det slik at når man slår av tenninga så går speilene inn automatisk. jeg har den knappen man trykker på så speilene folder seg inn, men trodde de m5 speilene var koblet slik at de gikk inn automatisk når tenninga ble slått av...

Skrevet
så det går ikke an å koble det slik at når man slår av tenninga så går speilene inn automatisk. jeg har den knappen man trykker på så speilene folder seg inn, men trodde de m5 speilene var koblet slik at de gikk inn automatisk når tenninga ble slått av...

Mine gjør ihvertfall ikke det, og de jeg har hørt om som har hatt det har kjøpt en uoriginal elektronikkboks til €2-300 og koblet inn den.

Men nå er jo jeg også der da, at jeg syns det er litt greit å styre de manuelt, skulle helst hatt en egen knapp på fjernkontrollen til de. Bruker vippefunksjonen typisk på ferje, og da ville det bare vært dumt om de gikk ned igjen så fort man låste opp bilen. Syns det er greit at de står oppvippet til alle har fått satt seg i bilene sine.

Skrevet
med på den problemstillingen på trange plasser ja. greit med manuell då

Tror det er dette jeg må få til jeg også ja, dumt hvis noen parkerer tett inntil og speilene går ned når man starter bilen.

Skrevet

blir noen dyre speil til slutt dette her, gjorde det samme selv :lol:

Kommer vel på 6-7000 totalt med speil, begge dørmodulene og lakkering.

Dørmodulen i passasjerdøren kostet rett over 1000 hos bavaria, bryterpanelet for vinduer og speil kostet 1600.

Skrevet
Må ha disse to: Eks. gs-bildeler : delenr 61316909903,,61356904243 .. ca 2000 for begge brukt :) nytt ca 3-4000 :(

Ok, den første der har jeg, betalte vel ca 500,- for den p Ebay en gang i tiden.

Men dette er vel bare for å få autofold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...