Gå til innhold

Hvit bil

Sindre AA
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2008 118d m-sport 3-dørs i hvit.

synes selv at denne fargen gjør seg veldig bra på denne bilen.

Har ikke eid denne bilen mere enn et par måneder foreløpig, men er et par ting som plager meg.

Jeg har alltid vært flink til å polere og vaske bilene mine og holde dem strøkne. Polerte for noen uker siden, men etter kjøring på saltlaka her på østlandet er bilen min full av små brune flekker og spesielt på forskjermermene, kanalene og bakluka. Kanalene mine er i plast så det er jo ikke rust, men er dette salt som har bitt seg fast i bilen?

Er helt jævli vanskelig å få bort.

Jeg vasker alltid bilen min med såpe og høytrykk for deretter og gå på med bøtte og mikrofiberklut. For å få bort disse prikkene, må jeg skrape med neglen (jeg bruker kluten mellom neglen og karosseriet for å unngå skade.

Vet at det er flere er på forumet med nyere hvite biler.

Er dette også et problem for dere?

Vil f.eks teflonbehandling kontra wax/polish motvirke bedre for dette og feste seg.

Tips? Råd?

MVH sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd slik vanlig avfetting som man får på bensinstasjoner og sånn.

Var en som anbefalte meg parafin/lampeolje.

Men har ikke prøvd dette

Synes det er for jævli å måtte nesten skrape karosseriet hver gang jeg vasker for å få bort dette. Er jo absolutt ikke pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampeolje/parafin/whitespirit/diesel fungerer.. :)

Var hos et bilpleiefirma her i bergen og deres "bioavfetting" var bare vanlig white spirit...

Jeg ville først brukt denne, så vanlig avfetting og høgtrykk før jeg avsluttet med såpe og vann.

Whitespirit lager en slags oljefilm, så er best å bruke en annen avfetting før du håndvasker bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg gjorde da jeg hentet bilen på gran for litt over to måneder siden var en skikkelig vask med påfølgende polering. Gjentok denne prosessen for to uker siden, nå også med forsegling.

Fikk bort flekkene før jeg polerte selvfølgelig, men vasket bilen på mandag og flekkene var vanskelig og få bort da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...