r325h Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 hei, opplevde at bilen lak kjøleveske, så begynte den å ryke en tjukk hvit røyk(olje eller vann damp) vannpumpa var gåen so lekkasjen stoppet, men røyken var der fortsatt, har hatt god effekt fra motor. bilen har blitt brukt nesten kun til småkjøring. Har skiftet toppakning siden det var vann i oljen, men ryker like mye no. Har og mistet effekt på motor/dabber av ved pådrag. kan dette ha noe med gåen katalysator å gjøre, tetning i retur på olje damp, defekt tomgangsregulator? takker for hjelp!
Haug530D Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Kjører du med defekt vannpumpe? Synes det var litt uoversiktlig det innlegget ditt, har du skiftet toppakning og vannpumpe?
Olelink Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 leser det som at kjølevæske lekasjen er borte, han har skiftet vannpumpa og topp pakning men det ryker fortsatt mye hvit røyk samt at effekten i motor har begynt å bli dårligere Du er sikker på at det ikke lekker vann? Skal ikke store lekasjen til. Den dårlige motoreffekten kan jo være mangt, motor-diagnose er kanskje ett sted å begynne
Simpel Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Ble toppen sjekket før du satte den på igjen når du byttet topp-pakning?
Rotax8 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 bmw topper er dærlige og tåler ikke turtall åver 2500rmp på kal motor, skal helst bakkes varm, du sku har sjekket toppen før du sette sammen ijenn, min topp var gåen på min 525, så kjøpte ny, nå fungerer biln helt topp:)
Olelink Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 bmw topper er dærlige og tåler ikke turtall åver 2500rmp på kal motor, skal helst bakkes varm, du sku har sjekket toppen før du sette sammen ijenn, min topp var gåen på min 525, så kjøpte ny, nå fungerer biln helt topp:) bakkes varm? går fint å dra dem til 3000 selv om de er kalde (les: ikke rett opp i 3000 etter at du har vridd nøkkelen da, men gradvis). Ting som tar knekken på m50 er å la dem gå seg varme på tomgang når det er kaldt ute (får ikke oljetrykk som smører godt nok) samt at man endten kjører dem for hardt før de er driftsvarme eller stopper dem for tidlig etter hardkjøring. Egentlig er det en liten felle her man kan gå i om man ser utelukkende på vanntemp måleren for å bedømme om motoren har blitt driftsvarm eller ikke. M3'n har oljetemp måler og det tar en stund fra vanntempen viser driftstemp til at oljetempen viser minimums temp for å belaste motorn noe særlig (eks. tror det er maks 4000rpm inntil at oljetemp når 50grader på m3)
Simon S Arvesen Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 hei, opplevde at bilen lak kjøleveske, så begynte den å ryke en tjukk hvit røyk(olje eller vann damp) vannpumpa var gåen so lekkasjen stoppet, men røyken var der fortsatt, har hatt god effekt fra motor.bilen har blitt brukt nesten kun til småkjøring. Har skiftet toppakning siden det var vann i oljen, men ryker like mye no. Har og mistet effekt på motor/dabber av ved pådrag. kan dette ha noe med gåen katalysator å gjøre, tetning i retur på olje damp, defekt tomgangsregulator? takker for hjelp! Er nok toppen din som er skeiv. M50 tåler mye hjuling på kald motors osv, men når toppakningen først går, så går ofte toppen også.
Joe Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 alpha omega på alle biler og ikke bare bmw ; det er det at hvis man vet at noe har røket særlig hvis det har noe med vann og vannpumper og gjøre så kjører man ikke videre med den... fiks det først , så slipper man å skifte hele driten..
r325h Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 toppen ble planet og var ikkje skeiv når den ble satt på igjen, vann pumpe og toppakning ble skiftet, mistenker lamdasonde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå