sveinis Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Da har jeg handla inn nytt veivhusfilter, og skal skifte dette i morgen. Ingen indikasjon på at det er noe galt med det gamle, men vet heller ikke når det er byttet sist, derfor greit å være på den sikre siden. Vet det er flere her inne som har gjort det samme. Kan noen forklare meg helt enkelt hvordan det gjøres? Har ikke skrudd på denne bilen før, og er litt skremt av "plastlokket" under panseret... Hvordan får jeg av motordekselet? Hvor sitter veivhusfilteret? Trenger jeg noe annet enn normalt verktøy? Vi snakker her om en E39 530dat med M57tud30 motor, 193-hestern. Har skrudd endel eldre biler, men ikke noe "moderne" motorer... Takk for all tilbakemelding
Kjennern Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Skru av deksel med rett nøkkel, løsne på lokket som sitter ganske langt inn. Jeg er ikke spes god på å skru, men klarte å bytte det selv på 30 min i fjor sommer. Er veldig enkelt. Står litt mer her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7 ... =#img_7270
sveinis Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Takk skal du ha, Kjennern! Da prøver jeg meg i morgen kveld
mhane Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Her er noen tips http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=76590&highlight=
sveinis Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Da var jobben gjort. Tok litt tid å få av all plastiken, men etter det var jobben enkel. Det gamle filteret var helt forferdelig, såg ut som om det var dyppa i tjære! Bytta hele filteret og huset og pakninger og alt. Spent på om jeg merker noen forskjell på kjerra, men uansett deilig å vite at alt er på stell.
mhane Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Ja filteret bruker å se ille ut, hører at det bør byttes hver 100' k, men har ikke fått det bekreftet. Kommer uansett å bytte mitt etter mitt eget intervall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå