S.Arnesen Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Bilen har nå blitt bra etter noen timer med grubling, da den slet med å lufte seg. Men fikk hjelp av S.Arnesen og Sjøbuse her på forumet og da kom den seg gitt. Så jeg vil takke de to snille kara som stilte opp nå i kveld og kom fra sarpsborg til mysen og fikk orden på sakene. Bilen funker fint, og masse varme kommer inn i kupeen. Hjalp å sette inn ny termostat også ja Up and running for fult igjen nå Skal ikke klage på varmen i bilen lenger ihvertfall... hehe
BimmerE46 Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 nei den er jammen med god og varm inni og den. var i askim en tur i stad og alt funker fint fremdeles... takker for all hjelp...
S.Arnesen Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Bare koselig det vettu Petter visste hvor den shell stasjon er, så send en melding i morgen om vi skal rulle innom der å møte deg
BimmerE46 Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 det skal jeg gjøre vettu. Skal bare se ann hvor vanskelig det blir å komme seg opp av senga i morgen, men tror det blir til at jeg møter dere. Når er dere der ca da? hvis dere dra 08.30 så er dere der 09.45 - 10.00???
Joe Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 det jeg mente var et jeg visste ikke at jeg hadde fått sprekk i tanken. Lampa kom jo på den som viser at den trenger frostvæske. Men fyllet på det og kjørte, og da skulle den til og koke. Fikk ikke luftet den heller, så jeg lurer på om det å bytte termostat kan hjelpe på både å få varmen inn i kupeen og ikke få bilen til å koke? ..og du må for all del ikke fylle på når den er varm Hvorfor ikke det? Aldri møtt på noen problemer med det... da får du jo ikke lest av riktig nivå på kjølevæske.Væske og kanskje luft utvider seg inne i systemet. Står jo fan i bilens manual at man aldri skal gjøre det heller. Er bare et spørsmål om tid så kommer problemene tilbake. Har skjedd helt det samme med min kamerat sin 318, - fikset han og etter tre uker sprakk toppen etter enda en overoppheting. Det står mye i bimmers om hvordan å gjøre dette riktig. bare søk og burning er fremdeles en usosial atferd
S.Arnesen Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 da får du jo ikke lest av riktig nivå på kjølevæske.Væske og kanskje luft utvider seg inne i systemet. Står jo fan i bilens manual at man aldri skal gjøre det heller. Er bare et spørsmål om tid så kommer problemene tilbake. Har skjedd helt det samme med min kamerat sin 318, - fikset han og etter tre uker sprakk toppen etter enda en overoppheting. Det står mye i bimmers om hvordan å gjøre dette riktig. bare søk og burning er fremdeles en usosial atferd At bilen til kameraten din fikk nok ett varme problem etter tre uker er kun en tilfeldighet, eller et tegn på hans inkompetanse når han monterte forrige gang. Men uansett så hadde det nok ikke noe med tidligere episode å gjøre, for da ville man oppdaget at noe var feil lenge før... Om bilen mangler vann så gjør det ikke noe å fylle på vann mens den er varm. Det står ikke at man aldri skal fylle på vann i varmt kjølesystem, det står at om man skal sjekke veskenivå så skal det gjøres på kald motor, Slik står det ihvertfall i min instruksjons bok, kan hende det er flere alternativer Det at burning er en usosial atferd klarer jeg ikke helt å forstå. 90% av de 25-30 tusen besøkende på Gatebil treffene kommer jo for nettopp dette....
BimmerE46 Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 Det at burning er en usosial atferd klarer jeg ikke helt å forstå. 90% av de 25-30 tusen besøkende på Gatebil treffene kommer jo for nettopp dette.... Enten for å burne eller for å se andre burne, for så å dra ut på riksveiene å prøve selv. hehe... Så burning er en del av det sosiale, alltid noe å snakke om da... hehe Men takk for alle tips og all hjelp folkens... bilen er i topp form, og greide seg bra på banen i dag (ringbanen)
Hans83 Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Hei. Har problemer med at min 320DAT ikke klarer og holde seg varm uten "inspirert" kjøring og skal nå bytte termostat. Noen som kan gi meg en rask innføring om hvordan dette gjøres? Har skjønt det kan være litt vrient..
S.Arnesen Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Hei.Har problemer med at min 320DAT ikke klarer og holde seg varm uten "inspirert" kjøring og skal nå bytte termostat. Noen som kan gi meg en rask innføring om hvordan dette gjøres? Har skjønt det kan være litt vrient.. Nå vet jeg ikke om det er noe anderledes system med thermostaten på diesel, men det er rimelig kurant skruing på benisn motorene ihvertfall. Det mange får problemer med er å lufte kjølesystemet riktig...
BimmerE46 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Hei.Har problemer med at min 320DAT ikke klarer og holde seg varm uten "inspirert" kjøring og skal nå bytte termostat. Noen som kan gi meg en rask innføring om hvordan dette gjøres? Har skjønt det kan være litt vrient.. Nå vet jeg ikke om det er noe anderledes system med thermostaten på diesel, men det er rimelig kurant skruing på benisn motorene ihvertfall. Det mange får problemer med er å lufte kjølesystemet riktig... Problemer med å lufte systemet???? hmmmm... aldri hørt om...(kun opplevd) tok jo bare TO kvelder... Bytte termostaten var enkelt som julig; 3 skruer av, inn med ny termostat og 3 skruer på... 10 mm pipe tror jeg...1 min beregnet arb tid!
Hans83 Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Da har nok ikke du byttet på en 320DAT vil jeg tro. Der er det langt fra 3 skruer. Verksted beregner 3,5 t arbeid..
BimmerE46 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 oki, nei det har jeg jo ikke. Men husk at verksteder ofte beregner litt mer enn de trenger... ganske sløve bilmekanikere i dag... her sett dette selv på verktedet jeg jobbet på... ofte pauser, og biler står ferdige uten at kunden vet om sånt... Men tror deg at det tar sikker mye lenger tid på din en min... jeg har jo bare 4cyl så mye bedre plass i motorrommet, trenger ikke demontere så mye for å komme til div deler...
Fliid Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Ikke uten grunn at jeg laget tråden som er i signaturen min.
BimmerE46 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 ja men den fremgangsmåten funket ikke på min bil av en eller annen grunn. brukte som sagt to kvelder på å få ut all luft, og masse kåleri... men men,,, den er i orden nå. og jeg takker for all hjelp...
Fliid Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Og hva fungerte? Hvordan gjorde du det osv. Interessant informasjon for andre tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå