BimmerE46 Skrevet Mars 4, 2009 Share Skrevet Mars 4, 2009 Tok en bitte liten burnout med bilen her om dagen, og da sprakk ekspansjonstanken og vannet lakk ut, helt tomt ... Dagen etter skulle jeg kjøre en tur (visste ikke at vannet hadde lekket ut) og da fikk jeg ikke kjørt mer enn 2-3 min og motoren ble unormalt varm, gikk helt på det rød, men kokte ikke, skrudde av med en gang. Så jeg sjekket dette for jeg visste at det hadde sikkert noe med at jeg burnet på kald motor ... Var litt vann i slangene igjen når jeg klemte på dem. Men tanken var helt tørr.. Monterte på ny tank i dag, og luftet driiiiiiit lenge systemet, temperatur viser ble stabil på 90 grader, men fikk ikke noe varmluft i heletatt ! Og tilslutt så begynte vannet og koke, men vifta kom ikke på, og motoren var drit varm, med temp-viseren i bilen viste fortsatt 90 grader , så jeg lurer på om termostaten kan ha hengt seg når systemet gikk tomt for vann? Og siden temp-viseren i bilen ikke flyttet seg fra 90 grader når motoren ble varmere så lurer jeg på om det OGSÅ kan tyde på termostaten? Håper dere skjønte hva jeg spør om, og om noen har noe formening om dette problemet blir løst ved å bytte termostat??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 4, 2009 Share Skrevet Mars 4, 2009 Kan ha hengt seg ja. Disse tankene er ikke verdens sterkeste desverre, og ikke lenge siden jeg måtte hente en kamerat som hadde gjort akkurat det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2009 får håpe den nye termostaten klarer å få orden på problemet da. Åssen løste han kompisen din problemet? Bytta han termostat, eller røk ikke den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 4, 2009 Share Skrevet Mars 4, 2009 Ikke rukket å bytte tank ennå. Men holdt på med 3 slike hvor det har har vært problemer med kjølevæskesvinn før tank sprakk, så skal forske litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 burning e h a r r y . Gi meg BMW'en din og kjøp en Ford istedenfor ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2009 nå tror jeg ikke at jeg spurte om folk synes burning er herry eller ei??? hvis du heller bruker tida på å prøve å hjelpe til hvis du veit noe om en slik problemstilling, så blir det så mye triveligere her på forumet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Du visste ikke at du hadde blitt tom for vann? Hvis du har E46 så vises jo dette i dashbordet Har også sprukken ekspansjonstank, men såpass langt oppe at det egentlig ikke gjør noe. Men har handlet inn ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2009 det jeg mente var et jeg visste ikke at jeg hadde fått sprekk i tanken. Lampa kom jo på den som viser at den trenger frostvæske. Men fyllet på det og kjørte, og da skulle den til og koke. Fikk ikke luftet den heller, så jeg lurer på om det å bytte termostat kan hjelpe på både å få varmen inn i kupeen og ikke få bilen til å koke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Hvorfor ikke prøve? Er en billig måte å kanskje få ro i sjela på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2009 jo har reservert meg en termostat på bmw i sarp, skal hentes i dag. så må prøve det... men lurte bare på om kanskje noen visste om noe mer som kan ha hendt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 nå tror jeg ikke at jeg spurte om folk synes burning er herry eller ei??? hvis du heller bruker tida på å prøve å hjelpe til hvis du veit noe om en slik problemstilling, så blir det så mye triveligere her på forumet... ment som en spøk da. Bare noe eg syntes.. min skit i det. Til hjelp vil eg gjerne si : sørg for at du ikke har luft i systemet. Ikke ta sjanser. Kan også være vannpumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 det jeg mente var et jeg visste ikke at jeg hadde fått sprekk i tanken. Lampa kom jo på den som viser at den trenger frostvæske. Men fyllet på det og kjørte, og da skulle den til og koke. Fikk ikke luftet den heller, så jeg lurer på om det å bytte termostat kan hjelpe på både å få varmen inn i kupeen og ikke få bilen til å koke? ..og du må for all del ikke fylle på når den er varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 det jeg mente var et jeg visste ikke at jeg hadde fått sprekk i tanken. Lampa kom jo på den som viser at den trenger frostvæske. Men fyllet på det og kjørte, og da skulle den til og koke. Fikk ikke luftet den heller, så jeg lurer på om det å bytte termostat kan hjelpe på både å få varmen inn i kupeen og ikke få bilen til å koke? ..og du må for all del ikke fylle på når den er varm Hvorfor ikke det? Aldri møtt på noen problemer med det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 nå tror jeg ikke at jeg spurte om folk synes burning er herry eller ei??? hvis du heller bruker tida på å prøve å hjelpe til hvis du veit noe om en slik problemstilling, så blir det så mye triveligere her på forumet... ment som en spøk da. Bare noe eg syntes.. min skit i det. Til hjelp vil eg gjerne si : sørg for at du ikke har luft i systemet. Ikke ta sjanser. Kan også være vannpumpen. Ok. jeg var bare så frustrert over bilen så tok ikke spøken din med det samme, da jeg stresser litt med å få bilen til å gå igjen. Takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Bilen har nå blitt bra etter noen timer med grubling, da den slet med å lufte seg. Men fikk hjelp av S.Arnesen og Sjøbuse her på forumet og da kom den seg gitt. Så jeg vil takke de to snille kara som stilte opp nå i kveld og kom fra sarpsborg til mysen og fikk orden på sakene. Bilen funker fint, og masse varme kommer inn i kupeen. Hjalp å sette inn ny termostat også ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå