Sturlis Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Godt å høre noen er enige, hehe ^^
bergeee Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 savner jeg grom 2,7 min:( solgte den alt for billig:(
perm51d25 Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 hva slags oljefilterholder bruker du på motoren?såg noe rar ut...skal bygge meg en 2,7turbo motor selv..
winchester Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Sturlis bruker orginalt oljefilter såvidt jeg vet, i orginal posisjon.
speedtouch01 Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 :
winchester Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 : Tåpelig utsagn. Er man frelst av E30-karosseriet, kan man putte hvilken som helst motor man liker i den, ikke noe behov for å kjøpe seg en E36 M3 bare pga. motoren, om man liker E30 bedre.
Kristian H. Foss Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 : Er man frelst av E30-karosseriet, kan man putte hvilken som helst motor man liker i den, ikke noe behov for å kjøpe seg en E36 M3 bare pga. motoren, om man liker E30 bedre. Enig med deg her, morsomt å lage en miks man liker av bil og motor.
Yngvejos Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 : E36 m3 er søppel bortsett fra motoren. E30 vs E36 handler ikke om lyd eller utsende (jo forresten, e36 ser forjævlig ut), men om kjøreglede. I e30 glir du i ett med bilen og styrer morroa. I e36 er du passasjer. Jeg kjører mye heller en e30 med 205hk enn en e36 med 321. Kjøreglede måles ikke i effekt, men bredde på smilet.
Sturlis Skrevet Desember 23, 2010 Forfatter Skrevet Desember 23, 2010 Kjøreglede måles ikke i effekt, men bredde på smilet. Så sant så sant, det var dype ord ^^ Det hadde sikkert vært overgromt med s50 i den kjerra her, men det blir nok for dyrt, pluss at det blir altfor mye jobb og penger og tid med å få godkjent det. Dette er tross alt en bruksbil, så jeg tror denne motoren kommer til å passe ypperlig =) angående oljefilterhus, er det helt originalt 325, med oljekjøler...
Gjest atlis Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 : E36 m3 er søppel bortsett fra motoren. E30 vs E36 handler ikke om lyd eller utsende (jo forresten, e36 ser forjævlig ut), men om kjøreglede. I e30 glir du i ett med bilen og styrer morroa. I e36 er du passasjer. Jeg kjører mye heller en e30 med 205hk enn en e36 med 321. Kjøreglede måles ikke i effekt, men bredde på smilet. Gammel er du ? 11 år? samma det, når jeg var på din alder, allerede da forstod jeg at smak er behag. Og vis du melder deg inn på ett slikt forum, så ber du jo om og krangle når du sier sånn. Men da har jeg brukt 183 inntastninger på deg, som tok meg 14 sekunder. Og det var all energien jeg gadd og bruke på en sånn som deg for denne uken. Herlig bil sturla, 2,7 blir fint. Må bare få handlet deg en diff som holder og en sachs 618 trykkplate og 228mm 4 puck sinter. Da er du set for neste sesong. Og JA vi skal drekke neste helg, da har jeg 16 dager langfri. Deilig altså!=)
bergeee Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 : E36 m3 er søppel bortsett fra motoren. E30 vs E36 handler ikke om lyd eller utsende (jo forresten, e36 ser forjævlig ut), men om kjøreglede. I e30 glir du i ett med bilen og styrer morroa. I e36 er du passasjer. Jeg kjører mye heller en e30 med 205hk enn en e36 med 321. Kjøreglede måles ikke i effekt, men bredde på smilet. Gammel er du ? 11 år? samma det, når jeg var på din alder, allerede da forstod jeg at smak er behag. Og vis du melder deg inn på ett slikt forum, så ber du jo om og krangle når du sier sånn. Men da har jeg brukt 183 inntastninger på deg, som tok meg 14 sekunder. Og det var all energien jeg gadd og bruke på en sånn som deg for denne uken. helt ening meg yngvejos jeg:) ville heller hat bilen til sturla med 2,7 en en strøken e36 m3 3liter:)
Yngvejos Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 Enig i at m20 er motoren for e30 rett lyd i den bilen. Dersom man vil ha en bil som har e36 m3 motor kan man f.eks bare kjøpe seg e36 m3 : E36 m3 er søppel bortsett fra motoren. E30 vs E36 handler ikke om lyd eller utsende (jo forresten, e36 ser forjævlig ut), men om kjøreglede. I e30 glir du i ett med bilen og styrer morroa. I e36 er du passasjer. Jeg kjører mye heller en e30 med 205hk enn en e36 med 321. Kjøreglede måles ikke i effekt, men bredde på smilet. Gammel er du ? 11 år? samma det, når jeg var på din alder, allerede da forstod jeg at smak er behag. Og vis du melder deg inn på ett slikt forum, så ber du jo om og krangle når du sier sånn. Men da har jeg brukt 183 inntastninger på deg, som tok meg 14 sekunder. Og det var all energien jeg gadd og bruke på en sånn som deg for denne uken. Herlig bil sturla, 2,7 blir fint. Må bare få handlet deg en diff som holder og en sachs 618 trykkplate og 228mm 4 puck sinter. Da er du set for neste sesong. Og JA vi skal drekke neste helg, da har jeg 16 dager langfri. Deilig altså!=) Jeg er 22 år gammel og ser ikke verdi i e36 som annet enn delebil. Det er jo du ikke respekterer at folk har forskjellig smak. Det jeg prøvde å få fram med innlegget mitt var at de som planlegger en s50 transplantasjon i en e30 som regel ikke vil ta til takke med en e36 som allerede har s50.
Pedi Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 Smaken er som baken, og dette er kun snakk om hva en syns om selv. Jeg for min del kunne kun hatt en E36 som lyder betegnelsen Alpina B8 med V8er.. E30 facelift er fet med M-Tech 2, men absolutt rett motor i E30 er S50 b32, ingen tvil. M3 E30 har en malplassert 4er orginalt, en slik bil må ha S50 spør du meg. Men igjen, så liker jeg ikke C-stolpen til M3en - så skulle jeg hatt E30, så måtte det blitt en M3 cab med S50 b32. DET er en fet bil/motor kombinasjon. Tøff bil, tøff motor og kombinasjonen uten tak og uten den stygge C-stolpen. Men gjør dette meg til en 11-åring? Neppe, jeg har nok bygget om nok E30er i min tid til M20 b25 og b27 til å stille i samme klasse som de mest ivrige her inne. Så min personlige smak kan ingen ta fra meg, om andre aldri så mye mener hva som er rett og galt.
Sturlis Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Skrevet Desember 27, 2010 Rolig nå gutter Smaken er som baken, jeg er heller ikke noe fan av e36 karroseriet, syns det er litt kjedelig. MEN, det er ikke noe vits i å diskutere det i prosjekt-tråden min. Atle: ny sperrediff skal handles før sommeren, og clutchen blir original inntil videre, sinter-clutch i bruksbil er ubrukelig...
Gjest atlis Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 Det er ikke så ille sturla. Den clutchen hadde blitt lett for deg. Kanskje verre for meg med mine pipestælker som jeg sier:p også spiser du org clutcher til frokost, du burde serr bytte. koster mer i lengda. og det er mange sinterclutch alternativer som ikke er on/off.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå