Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Sånn da kom endelig historien og bildene fra felghandel/bytte Vel, de nye felgene befant seg i Oslo, og hele turen ble veldig spontan, skulle egentlig ikke hente de før til helga. Siden jeg ikke har lappen (har oppkjøring til lørdag! ;D) så spurte jeg en kamerat om vi kunne kjørt å hente de. Han var ikke helt sikker, så han skulle ringe meg sa han. Plutselig kom han på døra og spurte om vi skulle dra. I samme øyeblikk fikk jeg (også rimelig spontant) en kjøper til de hvite felgene. Så vi lassa de hvite felgene i e30'n og vente snuta mot oslo. Da vi hadde kommet til Kjose (litt før Larvik) Begynte det plutselig å lukte svidd gummi, og så smalt det. Det ene bakdekket mitt sprengte i 80 km/t, og bilen dro over i den andre kjørebanen der det kom biler imot lenger borte. "co-driveren" min fikk heldigvis bremsa ned og styrt bilen ut i sia, der vi måtte legge om hjul, midt i veien, med svære vogntog kjørende forbi i god fart. Sånn så dekket ut! Hyggelig affære, det gikk heldigvis bra med felgen tror jeg, siden dekket vrengte seg utover og kanten ikke kom nedi asfalten To fine rumper
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Da ble vi kjørene på to momo'er bak (som skulle selges på samme turen) og to brock foran Min co-driver fikk tatt et fint bilde mens jeg stod og la om hjul og Så gikk vi tom for bensin, og gps'en villeddet oss til et sted langt inni skauen som det lissom skulle være en bensinstas... Flott! Vi fant frem til neste stasjon, som faktisk var der. Litt galskap på veien hører med! Min "designated driver"
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Og som om ikke det var nok, plutselig var tyskeren tørst på öl i tillegg! Da måtte vi jaggu innom neste bensinstasjon også og kjøpe litt olje... Og som om ikke det var nok problemer allerede, var det veiarbeid ved liertoppen, spå vible enda mer forsinket. Stakkars mennesker som ventet på oss. En tur som vanligvis tar 2 1/2 time maks tok plutselig over 4 timer... Og derfra glemte vi å ta flere bilder fra turen. Vi møtte de to karene på alnabru, og kjørte hjem til han jeg kjøpte felgene av. Jekket opp bilen, og momo'ene ble levert til sin lykkelige nye eier. Jeg srudde like godt på alle de 4 nye hjula der, klarte ikke å vente, selv om det begynte å bli mørkt. Her kommer bildene med de nye felgene, trygt og godt hjemme i Langesund igjen
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 I det minste laget med 35 profil OG strekk, skulle hatt 40 med strekk isteden, for å fylle opp litt mer i hjulbuene, og for felgene sin skyld...
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 ALTFOR mye plass i hjulbua, må vel få senket den litt til kanskje? Co-driver Christer kom innom rett fra postmannjobben og kikket litt
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Blank og fin Min gode venninne Charlotte som forøvrig har verdens frekkeste 80-talls tights! haha
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Hu klarte jaggu å snike seg med på ett bilde til..
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Og joggu blei det rep. av knekt frontfanger på den illsinte 316'en hennes ikveld Jess jess, det var alt jeg hadde for ikveld! Håper der likte felgene, det gjorde hvertfall jeg
///Grandalen Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Dette ble rett og slett RÅTT sturlis! Grattis med nye felger!
Sturlis Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Takk for det ;D Ble over hakket pent ja! Gleder meg til å få på touring-skjørtene og =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå