Raymond Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 det kommer vell litt ann på tempen og er det -grader så går det ganske fort igrunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2009 Gikk bra dette. Fylte på litt vann, og nivået var det samme etter en times kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Du må huskepå at kjølevannet ekspanderer når det blir varmt og du kan derfor bli lurt om du kontrolerer det ved driftsvarm motor. På min E46 skall kjølevannet kontroleres når motoren er kald. Et annet tips som jeg altid har, er å ha liggende et par liter ferdig blanda frostvæske i bilen samt en liter olje da er du som regel redda ved små problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Er det slik at kjølevæsken står høyere opp i tanken når den er varm? Sjekket min i dag når den var varm, og da var nivået under der det skulle være når den var kald. Er dette riktig, eller skal det da være over nivået som det står kaldt på, når den er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Siden kjølevannet utvider seg med varme vil nivået være høyere når motoren er varm. Så hvis du etter fyller på varm motor til maks merket vil det ha sunket litt når motoren er helt kald, så da er det på tide å toppe opp resten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Da må jeg ha for lite kjølevæske jeg da. Har ikke kommet noen feilmedling om det enda, men da kommer det vel snart. Noe vits i å teerfylle før kjørecomp sier ifra? Har gjort det før, og da etterfyllt. Fyllte på for ca 2 uker siden og, så det virker som om den lekker litt. Hadde den inne på BMW verksted og de trykktestet anlegget uten lekkasje, og de fant heller ikke noe antydning til pakningsbrudd. Hva kan det da være som gjør at den bruker kjølevæske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå