Hitokiri Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Kjølevæskenivået er nede på den nederste streken på tanken. Bør jeg være voldsomt bekymret? Jeg skal være helt forbanna ærlig og innrømme at jeg tror jeg aldri har sjekket kjølevæsken... Jeg er mer opptatt av olja Samboeren var ute og kjørte i dag. Da hun sto i kø oppdaget hun at det kom røyk eller damp opp fra panseret. Da hun inspiserte det kom røyk/dampen opp fra "vifta" (altså fra radiatoren). Ingen signaler som indikerte at noe var galt på instrumentene, og motoren gikk som den skulle. Hva tror folket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 gikk den varm da? du må iallefall etterfylle kjølevæske.skal være til streken på midten ca. følg med på temperaturen fremmover, er ikke umulig den har drat meg seg luft i systemet.da må du i tillfelle få luftet den. etter at du har etterfylt så sjekk nivået på kjølevæsken morgenen etter kan hende du må etterfylle et par ganger pga luft bobler.men fortsetter nivået å synke bør du sjekke etter lekasje.ekspansjonstank og radiator er ganske utsatt. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Da ville eg etterfylt og visuelt inspisert radiator etter lekkasjer viss det ryker fra den. Tar du å trykktester anlegget er du 100% sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Går ut ifra at det er din 523i med m52 motor. Det kan være den har begynt å lekke kjølevæska og at det skapte dampen i det kjølige været. Vanligste er vannpumpa, termostathuset eller radiatoren/ekspansjontanken. Hvis du ikke har problemer med temperatur i varmeapparat eller utslag på måleren ville jeg ikke brydd meg mye, kan jo fylle på litt væske når motoren er kald. Har sett eksempler på at motoren har lekt ut kjølevæska uten at ekspansjonstanken har blitt helt tom, men da vil du miste varme i varmeapparatet og/eller få varm motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 OK. Hva slags kjølevæske kjøper jeg, og hvor? Det er litt pinlig å innrømme det, men jeg har faktisk ikke den fjerneste aning. Føler meg litt som en som må ha hjelp til å skifte hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Kjøp i samme farge som du har,så er du sikker. Er vel blå eller grønn du har(ethylen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 den ser ut som en av de fargene ja Men seriøst. burde jeg la bilen stå til jeg har fylt på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Om ikke, så fyll på litt vann i det minste. Jeg aner også en viss uvitenhet hva bil angår her, så få noen til og se over kjøleannlegget/radiator for og finne ut om det er lekkasje eller ei. Fyller du på for eksemel 1 liter vann før du får frostveske, så må du også tenke på at fryse punktet på kjølevesken blir lavere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Jeg er ikke akkurat mekaniker, nei. Jeg får kjøre en kjapp tur innom ei sjappe som selger slikt i morgen, og fylle på til tanken er halvfull, så får vi nett sjå hva som skjer. Jeg antar at temperaturmåleren slår ut dersom det skulle gå til helvete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Temp måleren skal gi utslag før det er for sent dersom det funker som ment, men det kan gå fort fra driftsvarm til veeeldig varm. Hold øyne og ører åpne, så går det nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 Check control sier pling før du kommer på det røde. Har reddet min motor flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Check control du liksom. Her kjører vi basic utstyrspakke Jeg sjanser på at det går bra tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 vær forsiktig å kjøre for mye med så lite kjølevæske. når du sjekket nivået sist hadde da motor driftstemp?isåtillfelle så er nivået enda lavere når den blir kald..fyll på med vann før du kjører så er du sikker. når nåla står på rødmerke kan det være for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2009 Motor var ikke driftsvarm, nei. Hadde vært av i et par timer. Men om jeg hiver på vann, blir det ikke da stress med å fylle på kjølevæske? Hvor mye skal jeg ha på tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mars 6, 2009 Share Skrevet Mars 6, 2009 det går nåkk mer en noen timer før vannet synker til normalen igjen. hvis det er lenge siden det er skiftet kjølevæske på den ville jeg benyttet anledningen til å tappe av alt og fylle på ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå