Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja nå har jeg prøvd alt byttet dynamo batterie sikring reele.

det har seg slik bilen holder 9V ca akkurat slik at motoren sviver og noe lys kan være på. den starter ikke på starteren det er d ikke nok strøm til.

jeg holdt på endel idag. trodde jeg fikk det til fikk den til å lade 14V byttet fakitsk multireima. var nesten ikke spor igjen i den. så satt i en annen en jeg hadde. da ladet den somsakt 14V lot den svive tja nesten 1 time, så kjørte jeg i ca 1-2 time uten problemer. så plutselig begynte den å kødde igjen spiller gikk av å på vindusviskerene går seint. motoren sviver som bare det. så tydeligvis lader den litt.

men hva kan være galt ?

skjønner meg ikke på dette blir gal

Skrevet

Ja men føle den muligens e litt slapp. dro på reima uten å låse strammeren. men dynamoen går rundt rundt. men mulig den spinner

Skrevet

bytta det ene reimhjulet det som sitter på dynamoen. men føler problemet ligger med reima ja. tror e skal ta å handle meg en ny reim, strammer har jeg liggende tror jeg så prøver å bytte den å

Skrevet

nå har jeg holdt på ENDEL TIMER IDAG. trodde jeg hadde fått til det men neida.

slik ser det ut nå.

først bytta jeg Strammeren + ny reim, hjalp ikke en dritt. holdt på endel å bare dilla rundt.

så la jeg en ny kabel fra dynamoen og rett til batteriet. joda da lada den. merka med en gang at den kobla inn. JUbla som bare faen. tenkte det måtte vært dårlig forbindelse med Starteren ellerno. den blir jo delt der.

så koblet opp multimeteret inni bilen lader 14 V i tja i en liten time. nå er det samme problemet igjen. prøvd å sette startkabel rett på dynamo og på Jord, hjelper ikke. tok av jordinga på motorfeste rensa den for dritt, men hjalp ikke. begynner å bli temmelig lei. noen med noen nye tips?

Skrevet

Henne sitter det henne? har byttet alle relene i sikringsboksen. flytta de bare over fra banebilen

Skrevet

Kan nesten begynne å lure på om regulatoren din er defekt/dårlig. Den er laga slik at når den blir varm skal den lade litt mindre for å skåne batteriet,kansje den regulerer for mykje ned.

Skrevet

ladelyset lyser og slukker slik det skal når bilen starter.

henne sitter denne regulatoren henne da? kan ikke si e har sett et slik en før

Skrevet

Tja, utskiftbar regulator og børster, slik som i gode gamle dager? Hm, er det fakta? Regulator har den, børster har den, men om dette er like utskiftbart som på eldre modeller fra BMw, det er mitt spm. Skal innrømme at jeg aldri har skrudd av plast dekslet bak på en slik dynamo.

Skrevet

har somsakt byttet dynamo så er ikke noe galt inni selve dynamoen. men stiftene eller hva de heter var fine. så i teorien skal den jo lade som bare d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...