Gå til innhold

BMW E39 530d 2001 mod. Startproblemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lånt vekk 530`en til dama - og nå får hun ikke start på bilen. Den har batteri, og alt fungerer helt til vi prøver å starte bilen. Det kommer en konstant klikkelyd, lik den lyden som kommer når det er tomt for batteri - men det er altså bilen ikke. Ingen motorlyd kommer.. bare klikking. Har ikke hatt noen indikasjoner på motortrøbbel. Stoppet og gikk inn på butikken, 5 minutter etter får vi ikke start...

Tannhjul med utropstegn lyser gult, ellers er det ingen andre varsellamper.

Noen som har peiling på hva dette kan være? Må vel få fraktet bilen til Brages på mandag for å ta diagnose osv.. Er forøvrig automatgir.

Skrevet

Vil tro at dette har noe med elektronikken på automatkassa å gjøre, siden den lampa lyser.

Mulig en eller annen føler på kassa har streiket!?

Skrevet

Sikker på at du har nok strøm? E39 diesel krever masse strøm for å dra rundt, så selv om du vet du har strøm (til lys, musikk og alle andre "vanlige kjennetegn") kan det allikevel være det ikke er nok...

Skrevet

Har hørt den lyden noen ganger når det blir kaldt, type 20-25 minusgrader, og fått problem med start. Til tross for at spenningen i følge mulitmeteret viste over 12V og laderen stod på hele helgen så nektet den å starte. Har byttet batteri og det virker som om ting fungerer nå. Disse motorene trekker MYE strøm ved oppstart.

Skrevet
Vil tro at dette har noe med elektronikken på automatkassa å gjøre, siden den lampa lyser.

Mulig en eller annen føler på kassa har streiket!?

Holder meg litt til denne forklaringen.. Jeg har svært liten tro på at batteriet er tomt, eller at det er for lite til å få start - men har ikke sett på bilen selv ennå.

Skrevet

Nopez, der har det ikke vært noen.. har ingen feil der fra før så det er vi ganske sikre på.

Skrevet

Målt på batterie når du prøver å starte ? En kraftig dipp på volt'n kan indikere at batteriet er dårlig. Har hørt den klikke lyden engang i vinter :roll: , da var på det med batterialdern.

Skrevet

Matepumpe?? Høres mye likt ut som symptomene jeg hadde på min 525d tidligere. Klikket ved start som du sier. Kunne kjøre til butikken max 5 min, kom ut igjen og død bil. Lot bil stå i 0,5t til en time og startet med engang. Etter hvert utviklet det seg til å bli voldsomt fusk ved pådrag ved turtall over 3200. Vi å trodde det var dårlig batteri, for det lignet veldig.

Kan enkelt sjekkes om det er matepumpa, før du vrir nøkkel i tenning lar du førerdøra stå åpen og lytter om du hører ei pumpe som starter ca under førersete. Om det er denne byttes den på 0,5 time og koster rundt 2600,- for pumpa.

Skrevet

Det var batteriet..passe flaut det da.. Men det skal sies at det var dama som styra med startkabler osv så da er det ikke så ille uansett:) Har ikke fått sett på bilen ennå. BMW bytter batteriet så da blir det orden på saker igjen..hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...