Gå til innhold

Min garasje/ hobby-verksted :)

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, hadde en slik løftebukk på min forje arb.plass på klargjøringa.

som du sier.. helt grei til det meste utenom girkasse på rwd og eksos.

men da kan en bare heise bilen opp å sette med på krakker f.eks. :)

skal bare sparkle overgangene og male med en lys farge så jeg får utnytta lyset mest mulig :)

skal muligens plate resten av veggen i boda idag og begynne på hyller og arb.benk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et prosjekt til inspirasjon den dagen jeg endelig får egen garasje (først skal huses bygges, og vi har ikke kommet lengre enn første runde med søknader) siden det var litt mer folkeligge dimensjoner over dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig tilgangen til understell ved bruk av en slik løftebukk? Har en to søylet i mitt verksted, og ser det litt plundrete med en slik innretning til å løfte bilen for og gjøre annet enn bremsejobber.. Kom hjerne med foto av under bilen f.eks, så jeg som uviten får sett hvordan tilgangen er. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig tilgangen til understell ved bruk av en slik løftebukk? Har en to søylet i mitt verksted, og ser det litt plundrete med en slik innretning til å løfte bilen for og gjøre annet enn bremsejobber.. Kom hjerne med foto av under bilen f.eks, så jeg som uviten får sett hvordan tilgangen er. : )

er ingen problem å plukke ned komplett for- og bakhjulstilling på biler..

problemet starter når man skan jobbe midt under bilen, som f.eks med eksos og girkasser på rwd...

vi brukte den vi hadde på den forje arb.plassen jeg jobba på til alt mulig reprasjonsarbeid..

hva slags industrimaling brukte dere.

vi har problem at limen løsner ifra garasjen vår.

er 2 komponent vi har brukt.

husker ikke hva den heter, men er ikke 2 komponent jeg har brukt. er vanlig 1 komponent.

mista/glapp en girkasse fra ca 15 cm høyde, og det viste ikke i malingen engang :) så er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som bygde huset og garasjen skulle egentlig ha dobbel garasje.

men det ligger en hovedvannledning rett under meter fra hjørnet på garasjen.

tror loven sier minimum 2 meter fra bygninger, men de fikk godkjent søknaden så lenge de laget forsterkninger fra grunnmuren og inn i gulvet når det ble støypt (ble gjort av meg)

grunnen til dette er vist hovedvannledningen må graves opp, så skal ikke garasjen rase ut i "hullet".

får akuratt plass til begge bilene inni garasjen, men tror jeg kommer til å bygge en carport på andre sida av huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke å mekka garasje du jo! kanskje d va snikker du sko ha vært? :)

trenge litt garasjedugnad-mekk i min garasje o... ;)

haha.. snekker ja.. gi meg en spikerpistol da hvertfall, er ikke så treffsikker med den hammeren enda :P

kommer mer bilder etter hvert.. har handlet inn stikkontakter og slik idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...