Bmw-Sten Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 er det noen som har hørt hvordan lyden blir når man har effektanlegg på en 2.0l diesel?
Just-turbodiesel Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 niks, men mest sansynlig mer sus fra turboen og grommere lyd;)
Bmw-Sten Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 ja, er det jeg og tenker men de på gs sa at turboen tok så mye uttav lyden at det ble ikke noen stor forsjell. men så et klipp på youtube av en 320d å det hørtes bra ut så man må vell nesten bare prøve
Just-turbodiesel Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 anbefaler absolutt å få på litt grovere eksos ja;) blir finere og litt grovere låt, men turboen demper såpass at det ikke blir helt villt lydbilde. En lyddemper er passe. Lykke til
Fredrik Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Eksoslyden fra en turbodiesel er litt mer dempet og mørk enn en tilsvarende bensinmotor pga. turboen, men et effektannlegg vil allikevel gjøre lyden mer interessant. Dette er ikke noe jeg ville ha brukt penger på, men hvis man er interessert i slikt er det ikke bortkastede penger rent lydmessig og ikke minst visuelt. Mange liker ikke at enderøret peker nedover og hvis man allikevel skal skifte eksospotte er et effektannlegg like fornuftig som noe annet. Selve motorlyden (les: dieselrakling) kan man dessverre ikke gjøre så mye med.
Bmw-Sten Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 hvor stor dimensjon på rør kan man ha viss man, skulle gjøre det selv? en 2" for mye?
Just-turbodiesel Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 hvor stor dimensjon på rør kan man ha viss man, skulle gjøre det selv? en 2" for mye? jeg bygger 3" på bilene mine uten lyddempere, mens på den min 00' har jeg dog original eksos forid det ikke er noe fin lyd i dem med åpen eksos.. Nå tar jeg hensyn til at du har en moderne bil som du mest sansynlig ikke vil ha for mye gatebil/dieselpower-lyd på... så 2,5" hele veien med en lyddemper bakerst er noe jeg ville hatt om jeg hadde bilen din. I tillegg bør du har sportsfilter da man får merkbar bedre gassrespons og det suser mer i turboen. For å si det sånn, en gang diesel, alltid diesel for min del, mest pga den perverse lyden man i dem.. da blir det meste av bensinmotorer dønn kjedelig i forhold. Har hatt min del biler opp igjennom åra, så det er min erfaring og de jeg er venner med. På min gamle 123 tdt, blei jeg stoppa av folk jeg aldri har sett før(fikk tommelen i været osv) for de ville at jeg skulle ruse opp bilen pga den sinnsyke lyden som var i den(1.6 bar ladetrykk, 3" rakrør og sportsfilter) Så det spørs helt hvordan du vil ha det, men 2,5" med en lyddemper bråker vesentlig mindre, MEN du vil få det lille ekstra! Håper du finner ut av dette, du bør i hvertfall bygge eksosanlegg selv, det er SÅ sinnsykt mye å spare på det. Jeg fikk tilbud om 12 000kr for et proft eksosanlegg på bilen min, men bygde nesten samme eksosen for 1500-2000kr ferdig på bilen;)
Bmw-Sten Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 sykt arti å hør! har aldri hørt en diesel bil med gromm lyd. siden jeg bare har en orginal bil med 150hk så bli jeg ikke å prøve å få for mye lyd, syns ikke man skal høres ut som om man har 500 hk ja, planen var å gjøre det selv, prisene er alt for høye for at jeg orker å kjøpe. takk for tipsa
Just-turbodiesel Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 sykt arti å hør! har aldri hørt en diesel bil med gromm lyd. siden jeg bare har en orginal bil med 150hk så bli jeg ikke å prøve å få for mye lyd, syns ikke man skal høres ut som om man har 500 hk ja, planen var å gjøre det selv, prisene er alt for høye for at jeg orker å kjøpe. takk for tipsa BARE original e46 med 150hk?! det er jo en knallbil det da, må ikke si BARE da gitt Sten;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå