Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hehe, hva er tps og lmm da? så kansje jeg kan gji deg svar :P

TPS=ThrottlePositionSensor, det sorte potmeteret som sitter i fremkant av spjeldrekka, med en sort kontakt. Denne skal byttes annenhver Inspection2 hvis jeg ikke husker feil, men mistenker at de sjelden blir gjort.

LMM er luftmassemåler (sort sylinderformet plastdings) som sitter mellom luftfilterboksen og insugsbelgen. Denne har et rundstikk koblet til seg, hvis du kobler ifra den, skal motoren gå i nødmodus, da oppfører den seg nogenlunde normalt, men går vel litt dårligere osv. Prøv å koble den ifra og se om den oppfører seg bedre da, gjør den det, er lmm gåen.

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

luft mengde måleren er det ikke, for den har jeg faktisk prøvd og bytta, med en som vi vet funker, vill ikke bynne å skru selv på bilen i tillfelle automote går imot meg for og ha skrudd på bilen selv, viss dere sjønner :P men jeg får ta den på en diognose, bare at jeg må vente 20dager ca til jeg har noen kroner til overs :P kostet 1600- 1800 på gs for en diognose :shock:

Skrevet

Dette skal jo ikke du betale for. Avtal med selgers sjef om framgangmåten for å få orden på motoren.

Skrevet
luft mengde måleren er det ikke, for den har jeg faktisk prøvd og bytta, med en som vi vet funker, vill ikke bynne å skru selv på bilen i tillfelle automote går imot meg for og ha skrudd på bilen selv, viss dere sjønner :P men jeg får ta den på en diognose, bare at jeg må vente 20dager ca til jeg har noen kroner til overs :P kostet 1600- 1800 på gs for en diognose :shock:

WTF? Skal du betale 2 timers arbeid for en diagnose?

Noenganger vet folk å ta seg betalt ass.. Har hatt bilen på diagnose eller resetting flere ganger på lokalt bmw-verksted, og de tar da ALDRI noe for en jobb på 10 minutter!

MAKAN!

Skrevet

Jeg har AKKURATT SAMME problem som du har nå, vertfall ettersom hvordan du beskriver det. Fant ut at det er veivakselgivern min som er ødelagt etter jeg hadde bilen inne på diagnosetest. Betalte heller ikke no for diagnose på bilen.

Skrevet

bavaria ville ha 1000kr så det er jo bedre :P håper det ikke er noe man må demontere halve motoren for, for det kan fort bli dyrt :/ penger vokser ikke på trær :roll:

Skrevet

Er tpsn eller den givern som sitter på veiva.. synd du bor så langt til gokk oppe i frænå bt! visst ikke hadde jeg hatt deler du kunne fått prøvd..

Tps sitter på spjeld rekka.. holdt av 2 skruer.. fort som faen og skifte.. veivgivern sitter nede i nærheten av vannpumpa og er holdt av en skru.. fort gjort og sjekke den og.. :)

Skrevet

napp av stikkene på lmm (luftmassemåler) og tps (throttle position sensot) gassspjeldsensor og se hva som skjer. ikke samtidig seff..;P en av gangen og se om den endrer seg på noe vis.

Viss den endrer oppføresel på en av sensorene så har du problemet ditt.

sjekk og for falskluft rundt innsuget ditt.

Eller burde vell automote orne dette uten større diskusjoner ville jeg tro.

Skrevet

Skjønner frustrasjon her men sånne ting bør taes mellom selger å kjøper før det havner på en offentlig plass.

Uansett bilen har vært inne på Diagnose nå og de får feil på en Lambda sonde som jeg har sagt meg villig til å betale. Selv om jeg regner Lambda som slite del. Dette er tros alt en 17 år gammel bil.

Dette er den siste komentaren jeg gir i denne tråden.

Skrevet

jeg vil beklage for at dette kom ut på nettet før det ble tatt opp med selger, var min desperate side om å få igang bilen ijenn, men jeg har kommet igang med en samtale med bilbyggeriet nå, og dem er kjempe greie og jeg tror vi kan komme til en liten enighet, takk for alle tips og håper dere ikke misforstod situasjonen, bilen jeg har kjøpt er i kjempe stand, ikke noe å klage på :) bare at det har oppstått en liten feil,og vi kommer sikkert i en enighet :) baklager for dette ijenn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...