Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk skruet litt på bilen i dag.

Demontert litt lister og deksler og startet grunnarbeidet på den.

Fjernet bmw emblemene på panseret og bakluka.

Hva tenker dere om svart tak å blå rundt?

Er det noen her som vet om det kommer til å bli vanskelig å sette i ny pakning rundt bakruta?

Fargen som jeg skal ha fant jeg i dag, den har jeg også tatt bilder av.

Nå er jeg i alle fall i gang med noe :D

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

008.jpg

009.jpg

011.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

017.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har du tinnet igjen emblemene eller har du bare sika fast et stålemne og sparkla over?

Høøh.. Det er vel ingen som bare bruker sika å sparkler? Jeg mener, holy shit vil ikke det være ganske selvforklarende at sprekker?, når fyllmassen ikke beveger seg likt med stålet, men derimot demper bevegelsene slik at lakken sprekker.. :roll: >Regnet med det var det du også tenkte bård..

Jeg tror nok det er ett bilde vi ikke ser..

Skrevet

Bård har delvis rett, Limt fast ei plate med karosseri lim. Biler i dag blir mye limet sammen så dette skal holde bra tenker jeg.

Det som ofte blir problem når man sparkler igjen hull og emblem å slikt er at det blir ettersynk så man etter et års tid kan se at det har vært et emblem der.

Sveiset sist gang, denna gangen ble det lim.

Når man limer tak på biler må da vel en liten stål bit sitte :D

Bilen blir helfarget blå.

Har fått gjort en del i dag også med bilen..

Vegardbil2008001-1.jpg

Emblemene GONE ! :o

Vegardbil2008002-2.jpg

Vegardbil2008003-2.jpg

Da var også rutene borte. Rutene skal sotes av fagfolk i neste uke mest sannsynlig. 40% rundt hele. Hvis noen har det vil jeg gjerne ha et bilde så jeg kan se hvordan d blir. :D

Vegardbil2008004-2.jpg

Ble en del sparkling for å få panseret til, er enda ikke ferdig. Finstrøk med sparkel så blir det vel bra tenker jeg.

Vegardbil2008005-2.jpg

Vegardbil2008006-2.jpg

Slipte hjulbuene til stålet så er jeg sikker på at bilen blir 95% rustfri :D

Skrevet

60/40 blir finest da E36 har større plass i hjulbuene foran enn bak. Derfor ser det ofte bedre ut med litt lavere senk foran enn bak for å få hjulene like langt opp i hjulbuen. Etter min mening så er 30mm den optimale forskjellen, altså 60/30. Desverre ikke så lett å få tak i :wink:

Skrevet

Godt i gang allerede du jo!

Den pakninga rundt bakruta er ikke noe problem, den er ikke limet engang. Har bytta den selv, kan hjelpe deg med det. :)

Men emblemene skulle du aldri fjernet.

Det gjør de som kjører volvo, opel, audi osv :roll:

Skrevet
Hvis jeg peiser på med 75/50 blir bilen kjørbar?

Noen som har bilder, vet ikke hvordan det blir :?

med 70/50 blir det vanskelig for deg å takle humpene oppi veien her ;) Jeg hadde 60/40 på min forrige bil og det gikk overraskende greit å kjøre med, men med flere folk i bilen og 18" hjul begynte det å rubbe. Vil derfor ikke anbefale lavere enn 60/40 uten å valse og med stivt understell. Jeg har 40/30 på min nå og det er kurrant kompromiss mellom kjørekomfort og utseende, men utseendemessig kunne den kanskje vært litt lavere ;)

Skrevet
Har du tinnet igjen emblemene eller har du bare sika fast et stålemne og sparkla over?

Høøh.. Det er vel ingen som bare bruker sika å sparkler? Jeg mener, holy shit vil ikke det være ganske selvforklarende at sprekker?, når fyllmassen ikke beveger seg likt med stålet, men derimot demper bevegelsene slik at lakken sprekker.. :roll: >Regnet med det var det du også tenkte bård..

Jeg tror nok det er ett bilde vi ikke ser..

Se bilde 14 fra toppen over her så skjønner du hvorfor jeg spør:)

Skrevet

Du har vel rett Mexos, Gjorde om bestillingen til 60/40. :D

Men hadde vært tøft å fått den helt ned i asfalten men du mister jo kjøregleden når man tar neddi asfalten hele tiden :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...