Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skaffet meg AE fra biltema :D og hadde tenkt å montere de i kveld men hadd noe problemer med å få av lykt glasset!

Skal det være mulig å fjerne lykt glasset uten å fjerne hele lyset fra bilen?

For jeg har store problemer med å få fjern listen som er under lyset! å da er det festet som er nærmest grillen som er "umulig" å få åpnet, er så sykt kronglete å komme til (synest nå jeg iaf :D)

Og et spørsmål angående kobling av kablene når jeg komme til det punktet.

Kan jeg ikke bare gjøre som han i denne filmen gjør:

DB95A0F7&index=0&playnext=1

Ser det på 11:20

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det er jo klart han må. men tenkte hvis han har e30 elrno så veit jeg hvordan man får ut lykta hehe

Hehe, forsto på det han skrev at han ville ta av lykteglasset uten å fjerne hele lykta jeg. Så var bare et tips fra min side :)

Skrevet

på ingen måte nødvendig å ta av lykta på e46 pre facelift ihvertfall... lista under lykta sitter litt kinkig festet, men den går av etter litt lirking... :D

Skrevet

oj sorry! glemte helt å skrive hvilken bil jeg hadde ja :D hadde da planlagt å skrive det :D

Men iaf E46 318i 99 er ikke facelift lyktene nei

ho600hahy882pj9o31wq.jpg

Skrevet

Jeg fikk fjernet lista under lyset med et fint redskap som lignet på slik pirke ting hos tannlegen :P

Og ja det går fint å få fjernet lykt glasset uten å fjerne hele lykta.

Men nå er det en ny ting jeg lurer på!

Vist du ser på dette bilde

f9bpkasdtje608ea5s3u.jpg

Så er det jo en slik gummi kappe rundt sokkelen til lyset. Hvordan skal jeg gjøre det med kablene som skal trekkes igjennom og ut der?

Jeg kan da vell ikke ta hull på den gummien?

Hvilken måte anbefaler dere å gjøre dette på?

Skrevet

du tar ikke ledningene igjennom der, du tar ledningene igjennnom der sokkelen til parklyspæra skulle vært, også tetter du igjen denne med ett eller annet

Skrevet
Jeg gjorde det slik som dette

*bildet*

Er ikke det noe lurt? må jeg gjøre det om?

Det funker nok helt greit :D

Ett lite tips: jeg kuttet vekk de koblingene imellom ballast og ae og tvinnet de med krympestrømte rundt. Da ble mine mer konstante, og de brukte ikke så mange sekunder på å lade seg opp lenger :D Kan ha vært at jeg hadde dårlig kontakt, men det hjalp ihvertfall veldig å ta bort de koblingene i mitt tilfelle...

Skrevet

S.Arnesen:

Ja har også problemer med de koblingene, et svakt punkt det der ja, skal spørre naboen om han kan lodde eller noe annet lurt (han jobbe til vanlig med reparering av svak trøms apparater)

Conan:

Joda så langt er jeg veldig fornøyd.

Og når jeg for gjort som S.Arnesen sier så blir jeg nokk enda mere fornøyd.

Litt for svak i dagslys kanskje men er jo det man får for 500 kr :D

Og atter en gang så kanskje det hjelper med å gjøre som S.Arnesen sier :D

Men jeg kan anbefale de.

SKal se om jeg får tatt et bilde litt senere

Skrevet

Noen som vet om disse AE fra Biltema passer i e30 lyker? Og hva mener folket. Bør man ha i alle lyktene, eller bare de to ytterste? Sorry for at jeg OT tråden din.. my bad:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...