Gå til innhold

Mitt E30 325i 2 dørs prosjekt. Ombygd til M50 og servo:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei:)

Endelig fått fanga meg en 2 dørs preface med takluke som har vært en av de kuleste bilene jeg vet om, foruten M3, men det koster for mye desverre. så får vi se hva det blir ut av denne ;)

Bilen: en orginal 320i 86 mod 2 dørs shadowline, men den har fått 325 motor, gir og drivverk. motor har trimkam, åpent filter, annen eksos og chip så bilen er ganske frisk og går fint :) den har også orginal sperrediff fra samme bil som motor kom fra :)

Planer/det som skal gjøres: bytte forstilling og bakstilling med bremser+++ dette fikk jeg også med på kjøpet pluss 2 dører og et bagasjelokk, ekstra girkasse og en hel del annet. ;) forstilling og bakstilling får nye kuler, ledd, foringer, lagre og bremser + at det blir puset og malt på nytt:) den får nye bremserør og slanger og ellers blir den gått over under.. jeg har bestilt alt jeg har nevnt over så det skjer ting:) kjøpte bilen for 2 uker siden.. har også bestilt 2 nye framskjermer, ny baklukelås da denne er defekt, gul film til lampene foran:) brekkvaiere++

bilen har en karosseriskade på venstre bakskjerm under list mellom dør og hjulbue pluss at hjulbuen er rusten så her ender det nok med at hele bakskjermen blir byttet..

Men har desverre vært opptatt siden jeg fikk bilen med å få ryddet ordentlig på verkstedet og kommet meg på plass, men nå er det gjort så jeg begynte så vidt det var i går kveld :)

håper folk kommer med positive innspill og er litt interesserte:)

fått bilen på plass :)

SANY0056.jpg

SANY0052.jpg

SANY0053.jpg

SANY0054.jpg

fått bilen opp på bukker :)

SANY0059.jpg

SANY0058.jpg

SANY0088.jpg

fått pusset ned så venter bare på nye foringer, nytt hjullager og bremseskjold som er på vei :)

SANY0091.jpg

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

regner med og håper på skilt i juni/juli ca :) min er foreløpig kjørbar:) hehe, har bestilt deler for rett over 6000 fra koed i dag så det skjer vel ting om ikke lenge. ;)

Skrevet

E30 er uten tvil en av drømmebilen (har en på kroken). Ser nå ut som du har ett greit verksted å holde på, arti å se at folk tar vare på de litt eldre bmw'er. Blir det hel lakkering når du først skal bytte bakskjærm?

Skrevet

ja, den blir malt på nytt:) den får mest sansynlig en bedre førerdør, et bedre panser, mulig bakluke også må buen på H. side repareres litt, pluss at den får nye framskjermer så da er vi vel snart oppi at alt må males uansett.. ;) men blir moro dette.. hadde med bilen på jobben i dag og fikk vasket den under.. kommer med bilder i morgen;)

Skrevet

Hei igjen, har blitt sene kvelder nå i det siste så har ikke fått oppdatert noe. som nevnt så har bilen litt vasket under, jeg har også fått begynt med 325 forstillinga som jeg fikk med.. jeg har tatt den helt fra hverandre, slipt ned traversen og lakkert den, byttet komplette styrestag på tannstang, presset nye foringer til bærebruer, kjøpt poly stabstagforinger.. så dette blir satt sammen i starten av neste uke slik at jeg kan fortsette med bakstillinga.. men venter fortsatt på masse deler fra diverse steder i verden..

litt bilder:

SANY0097.jpg

SANY0093.jpg

fått vasket litt under

SANY0096.jpg

travers grunnet

SANY0104.jpg

travers ferdig lakkert:)

SANY0108.jpg

byttet styrestag

SANY0107.jpg

• 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Hei, må innrømme at her har jeg vært altfor sløv med å opptdatere. Men det er da i det minste skjedd ting:) legger ut noen bilder jeg da ;)

10042009179.jpg

bakstilling ferdig og klart til å få på kalipere. har skiftet hjullagre, bremser (alt), foringer og malt opp bærearmer og travers.

27032009152.jpg

nymalt diff med ny grom foring og ny olje:)

06052009199.jpg

et lite bilde av hvordan det ble under.. nye dempere trengtes

Bilde0071.jpg

nye bremser, lakkerte kaliperne også, selvfølgelig fått bort lakken på skivene nå..

Bilde0069.jpg

var i aurskog å fikk hentet med nye frontplate med spredere og fangere foran og bak

20052009205.jpg

fått på fangeren også :)

28052009208.jpg

var også å fanga meg en delebil, 320 med 325 motor.. tatt ut låser, motor og gir med ledningsnett, panser som var bra og litt andre smådeler som var bra. resten endte i pressa på torsdag.

16052009203.jpg

fått på eksos og bilen er endelig kjørbar igjen:)

11062009217.jpg

bytta til meg disse felgene her om dagen også:) mot noen kjipe 5 eika hondafelger..

01062009214.jpg

her er et bilde av bilen slik den ser ut nå, fått på et helt panser og sorte DE lamper som jeg fikk tak i :)

Bilen er i disse dager hos en kompis og får fikset karosseriet, bakskjermen på V side blir byttet, hjulbue HB + innerskjermer, et bittelite rusthull i kanalen og nedre innfestning til V framskjerm.. så er det bare å få slipt ned bilen å ta det lille som er igjen før den blir lakkert..

tror fargen på bilen blir BMW E39 Lemans blå.. har lenge vært usikker på farge, men tror denne kan bli fin:)

Skrevet

blir bra med ny lakk :)

ellers så syns jeg bilen din begynner å bli fin! ser ut som et morsomt prosjekt!

skal du selge en av m20b25 motorene?? :)

Skrevet

Denne bilen får jeg vel se en del etter hvert jeg da, siden du er fra Jessheim du også ;) Ser bra ut dette, stå på videre.

Skrevet

Begynner å bli bra detta nå=)

Hvordan ble det med den delebilen forresten? Satt det skivebakstilling på den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...