|Ole| Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Aner ikkje om en får løsdeler til dette(sjekk på realoem),men skal du bytte komplett innmat i diff for å fikse på denne er det litt arbeid,og du bør ha div utstyr for innjustering av forspenn og korrekt klaring på pinjong/kronhjul(merkefarge,måleur,shims).Nødløsing kan være å prøve et oljebytte,men dette er lite sannsynlig å virke ettersom det kun er lokalisert til eine sida. Men er verdt et forsøk. Eventuelt meir fjærspenn kan kansje være nok til å låse begge hjul,men går på bekostning av kjørbarhet(blir meir for sperrediff å rekne,og ikkje bremsediff) med for mye spenn . Takker!! Takker og trådstarter for att eg fekk bruke tråden No problemo! Men antar Kimmit har en røys med differ liggende Eg har mange sjølv Berre ikkje original diff brems Har funka veldi bra til no da, er til vanleg vandt med å kjøre sveisa så
tikkakjell Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 kjøpte meg ny diff av ein her på forumet, den va heilt fin og ingen ulyder i når han hadde den på bilen sin. men når eg skrudde den på min i dag så var fortsatt ule lyden der. trudde de var lageret i gamle diffen min som var dårleg så eg kjøpte meg berre ein ny diff. ka kan vere åsaken til lyden då?? lageret på mellom akslingen?
E36Cab1 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Er ulyden hastighetsbestemt,kun i sving eller kun ved pådrag&motorbrems?
tikkakjell Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Er ulyden hastighetsbestemt,kun i sving eller kun ved pådrag&motorbrems? hastighetsbestemt
E36Cab1 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Kan være mellomakselopplagringa,utg.aksel på kasse eller også muligens hjullager. Kan jo seff hende at den nye diffen også har problemer.... Bruk elimineringsmetoden Edit:skriveleif...
Yngvejos Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Kan være mellomakselopplagringa,utg.aksel på kasse eller også muligens hjullager.Kan jo seff hende at den nye diffen også har problemer.... Bruk elimineringsmetoden Edit:skriveleif... Så sant diffen ikke har innebygd selfdestructfunksjon som gjør at den tar skade av å ligge ubrukt i et par måneder, er det ikke noen problemer med den nye diffen. Tikkakjell: Hold meg oppdatert, hvis det mot all formodning skulle være diffen som er dårlig, skal du selvfølgelig få heve kjøpet.
tikkakjell Skrevet April 19, 2009 Forfatter Skrevet April 19, 2009 Tikkakjell: Hold meg oppdatert, hvis det mot all formodning skulle være diffen som er dårlig, skal du selvfølgelig få heve kjøpet. skal kikke litt meir på de i dag vist eg får tid, eventuelt får eg ham som driver verksted her på øya til å sjå på den, satse på han finne ut ka som e gale ska ha max uflax vist den diffen e dårleg og, håpe de e berre ein liten bagatell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå