Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Har fått en litt mindre pen bulk på bagasjeluken min. Akkurat i 90graders vinkelen ned mot støtfangeren. (Sett fra siden) Bulken tyter også litt oppover da luken har blitt trykt inn av en liten stolpe.

Fikk en pris på mellom 4 og 5000 kr for oppretting, lakk og arbeid.

Så tenkte jeg. Hva med et CSL bagasjelokk ? Bagasjelokket fra Koed.no koster meg 3500kr inkl frakt. Dette er for glassfiber luken.

Hvor mye lakkverkstedet tar for å lakkere denne vet jeg ikke ennå, men vil at de samtidig flytter over låsesylinder, bekledning og ledningene osv. og monterer luken på bilen. Vil tippe at prisen havner på omtrent samme sted.

Hva tror dere? CSL luke på en ellers orginal bil, eller rette opp den jeg har, og evt kjøpe en anonym M3 list ?

Lagt merke til at CSL luken veier en del mindre enn den orginale luken.

Bilen er forøvrig en Titansilver E46 Coupe.

Skrevet
Hei hei.

Har fått en litt mindre pen bulk på bagasjeluken min. Akkurat i 90graders vinkelen ned mot støtfangeren. (Sett fra siden) Bulken tyter også litt oppover da luken har blitt trykt inn av en liten stolpe.

Fikk en pris på mellom 4 og 5000 kr for oppretting, lakk og arbeid.

Så tenkte jeg. Hva med et CSL bagasjelokk ? Bagasjelokket fra Koed.no koster meg 3500kr inkl frakt. Dette er for glassfiber luken.

Hvor mye lakkverkstedet tar for å lakkere denne vet jeg ikke ennå, men vil at de samtidig flytter over låsesylinder, bekledning og ledningene osv. og monterer luken på bilen. Vil tippe at prisen havner på omtrent samme sted.

Hva tror dere? CSL luke på en ellers orginal bil, eller rette opp den jeg har, og evt kjøpe en anonym M3 list ?

Lagt merke til at CSL luken veier en del mindre enn den orginale luken.

Bilen er forøvrig en Titansilver E46 Coupe.

csl luke er tøft 8) Men jeg ville satset på den i carbon, har bare ubrukelig erfaring med glassfiber....

Skrevet

hmm..var det jeg tenkte. Hørt at det er en del problemer mtp passform og skakke hull osv. Da blir det fort dyrere enn å rette opp den jeg har.

Har ikke så veldig lyst på carbon, da jeg vil holde bilen så clean som mulig. Da trenger jeg noen andre carbondetaljer og, da blir jeg nødt til å bruke enda mer penger :lol: Hadde sikkert vært pent med carbon detaljer på sølv bil.. :wink:

S.Arnesen: Har ikke du et carbon panser liggendes da? :)

Skrevet
hmm..var det jeg tenkte. Hørt at det er en del problemer mtp passform og skakke hull osv. Da blir det fort dyrere enn å rette opp den jeg har.

Har ikke så veldig lyst på carbon, da jeg vil holde bilen så clean som mulig. Da trenger jeg noen andre carbondetaljer og, da blir jeg nødt til å bruke enda mer penger :lol: Hadde sikkert vært pent med carbon detaljer på sølv bil.. :wink:

Du kan jo lakkere bakluka selvom den er carbon :)

Har ett m3 panser med carbon film på ja :) Skal ta av filmen og begynne å pusse og klargjøre det for lakkering nå snart tenkte jeg :D

Er bare endel andre ting som må prioriteres først dessverre :cry:

ysyumjwk2hc810pq9ggx.jpg

Skrevet

Carbonfilm ja :wink: Ser nice ut hvertfall! Ja alltid så mange "ting" som må gjøres først. Prioriteringslista er ikke alltid like lett å ha med å gjøre.

Lakke carbonluka går jo såklart ann, men prisen på luka i carbon gjør at det blir dyrere enn å rette opp den jeg har.

Vil bruke minst mulig penger på dette, når pengene var ment til noe annet senere utpå våren :wink: (kommer bilder)

Bulken kan være der, men det klarer jeg ikke å leve med. hehe!

Skrevet

Du kan jo lakkere bakluka selvom den er carbon :)

Har ett m3 panser med carbon film på ja :) Skal ta av filmen og begynne å pusse og klargjøre det for lakkering nå snart tenkte jeg :D

Er bare endel andre ting som må prioriteres først dessverre :cry:

ysyumjwk2hc810pq9ggx.jpg

Hvor får man kjøpt carbon film? er det lett å sette på?

Skrevet

Hvor får man kjøpt carbon film? er det lett å sette på?

Må innrømme at jeg har ikke peiling. Kjøpte panseret slik...

Skrevet

3m har vel film?

Kjøper du en litt dyr en bør det gå greit å legge på et panser, men greit ågjøre når det er litt varmt i lufta.

Skrevet

Kjøp carbonluke hvis du vil bruke de pengene. Kommer til å bli knalltøft, men ville kanskje ha komplettert det med M3 fanger fremme og M-tech 2 hekkskjørt (hvis du ikke allerede har det). CSL-luke alene kan bli litt merkelig :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...