Stianpe Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 hei! jeg har en par spørsmål som jeg håper noen som kunne hjelpe meg: - hva er forskjellen vanos og non vanos? - jeg har et hull i skinnseter like stor som en drops noen som vet hvor firma i evt vestfold, telemark eller buskerud som kan fikse hullet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Vanos er variable ventiltider. http://no.wikipedia.org/wiki/VANOS Kort forklart, den justerer kammen/kammene etter turtall for optimal ytelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrElg Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 VANOS er variabel ventilstyring, og sitter i forkanten av motorens topp. Det den gjør, er å forskyve kamdrevet for å endre ventilåpningstidene med turtall og belastning. Dette gjør det mulig å hente mer bunndrag ut av en motor.Enkel VANOS virker bare på en kam, mens dobbel VANOS virker på begge. Fra http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... 45g0hene55))/melding.aspx?Id=445786&AspxAutoDetectCookieSupport=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpe Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 takk for svar, er vanos bare kun M50motor og 5serie? har lite peil på bmw, får sikkert lært mye her framover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 takk for svar, er vanos bare kun M50motor og 5serie?har lite peil på bmw, får sikkert lært mye her framover Vanos kom på 93 modellene (10/92) av både 3-serien og 5-serien. Den første vanosen var enkelvanos. Denne regulerte kun innsugskammen. Det er denne du finner i e34 og e36. Motoren heter da M50TU. Senere kom dobbelvanos, som regulerer både innsug og utblås. Disse motorene heter M52. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpe Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 takk for svar, er vanos bare kun M50motor og 5serie?har lite peil på bmw, får sikkert lært mye her framover Vanos kom på 93 modellene (10/92) av både 3-serien og 5-serien. Den første vanosen var enkelvanos. Denne regulerte kun innsugskammen. Det er denne du finner i e34 og e36. Motoren heter da M50TU. Senere kom dobbelvanos, som regulerer både innsug og utblås. Disse motorene heter M52. TAKK FOR SVAR, håper noen kunne hjelpe meg med skinnseter spørsmålen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 takk for svar, er vanos bare kun M50motor og 5serie?har lite peil på bmw, får sikkert lært mye her framover Vanos kom på 93 modellene (10/92) av både 3-serien og 5-serien. Den første vanosen var enkelvanos. Denne regulerte kun innsugskammen. Det er denne du finner i e34 og e36. Motoren heter da M50TU. Senere kom dobbelvanos, som regulerer både innsug og utblås. Disse motorene heter M52. M52 er singel vanos, dobbel kom ca 98-99 og heter da M52TU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå