CandyCab Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Hei. Jeg kjøpte meg et slik Car soft 6.5 kit med kabel, jeg hadde et airbag lys som lyste som jeg tenkte jeg skulle fjerne, dette gikk greit. Jeg ville da i samme samme slengen ta en diagnose av bilen, dette gikk også greit, men de feilmeldingene som kom fram sto på tysk. i et "desperat" forsøk prøvde jeg å kode om språket på hjernen fra tysk til engelsk, da dette var gjort skulle jeg slå av tenningen i 10 sek så skulle det være iorden. Det som skjedde da var at, ute tempen var borte, i tripp telleren stod det ppp.p , forbruks måleren virket ikke, rygge sensoren virket ikke, å når jeg startet motoren så gikk turtelleren på maks å vel så det... hmmmm...??? Dermed så om kodet jeg det til tysk igjen, men med samme resultat... Noen som har noen formeninger om hva som kan ha skjedd? Kan det være skadeligt å kjøre slik? Hvem er det som har ansvaret for en eventuel verksteds reperasjon? (jeg som har trykket i vei, eller han som har solgt meg utstyret) noen som vet hva et bmw verksted tar for å kode om hjernen på bilen? setter stor pris på svar. Dette gjelder da en 97modell 523 touring
BreitBau Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 Du har jo ikke noe i diagnosesystemet å gjøre, så jeg vil vel tro at du selv får ta støyten for at du har fiklet.. Når det er sagt tror jeg ikke de tar mye for å kode om.. Spørs helt på verkstedet..
CandyCab Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Skrevet Mars 11, 2009 jepp er forsåvidt enig med deg der, men har vel erlig talt ikke gjort noe jeg ikke burde? funksjonen i programmet var jo der? kan andre en mekreverksted gjøre dette? (omkoding)
BreitBau Skrevet Mars 11, 2009 Skrevet Mars 11, 2009 de må vel ha diagnose program til bmw, noe jeg kanskje ikke tror alle har desverre.. Men antageligvis har du nok tullet det til med systemspråket.. Kanskje du kan ta ut batteriet i en halv time? (bare ta av minuspolen?)
nimitz Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Ble fortalt meg at man kunne få virus ved og bruke eget utstyr på bilen. Om dette er riktig vet jeg ikke.
wabby Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Ser du holder til i Aust-Agder. Du kan jo høre med Olsen-bil kanskje. Vet ikke hva de kan, men etter jeg hadde hatt bilen min på service der så hadde jeg plutselig automatiske kjørelys. Så noe har de kodet om. Ellers så har jeg en carsoft selv, men har lånt den til luftwaffel i Arendal. Kanskje dere kan finne ut av noe sammen.
CandyCab Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 nimitz. okay..? tviler på dette, men men en vet jo aldri? Kanskje du kan ta ut batteriet i en halv time? (bare ta av minuspolen? Har nå gjort det, ingen forskjell
CandyCab Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Olsen-bil i grimstad? får du feilmeldingene opp i tysk eller?
wabby Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Olsen-bil i grimstad?får du feilmeldingene opp i tysk eller? Mine kommer på tysk, men nå er jeg tysk selv så bryr meg ikke. Olsen bil i grimstad ja.... Skal dit i morgen forresten, du kan ringe meg etter 16.00 så kan jeg sjekke med dem.
CandyCab Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Takk for det, men skal til grimstad i morgen selv, bestille garasje . så kan vel stikke hennom med bilen selv... takk for tippset.
wabby Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Okey, men det var jo bra timing =) Lykke til. Kanskje vi sees hos olsen da. hehe. De har langåpent på torsdager så skal nok være der fra 16 og utover... Bytte en ABS føler.
mudbug Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Hei.Jeg kjøpte meg et slik Car soft 6.5 kit med kabel, jeg hadde et airbag lys som lyste som jeg tenkte jeg skulle fjerne, dette gikk greit. Jeg ville da i samme samme slengen ta en diagnose av bilen, dette gikk også greit, men de feilmeldingene som kom fram sto på tysk. i et "desperat" forsøk prøvde jeg å kode om språket på hjernen fra tysk til engelsk, da dette var gjort skulle jeg slå av tenningen i 10 sek så skulle det være iorden. Det som skjedde da var at, ute tempen var borte, i tripp telleren stod det ppp.p , forbruks måleren virket ikke, rygge sensoren virket ikke, å når jeg startet motoren så gikk turtelleren på maks å vel så det... hmmmm...??? Dermed så om kodet jeg det til tysk igjen, men med samme resultat... Noen som har noen formeninger om hva som kan ha skjedd? Kan det være skadeligt å kjøre slik? Hvem er det som har ansvaret for en eventuel verksteds reperasjon? (jeg som har trykket i vei, eller han som har solgt meg utstyret) noen som vet hva et bmw verksted tar for å kode om hjernen på bilen? setter stor pris på svar. Dette gjelder da en 97modell 523 touring Hei! Du må ikke kode på hjernet å skifte språk fra Tysk til Engelsk. Det er språk i feilmelding-file som du bruker med carsoft. Hvis du vil ha feilmelding på engelsk, må du overskrive file i carsoft folder med feilkode-file med engelsk språk. Hvis du vil jeg kan sende deg engelsk feilkode til deg. Når det gjelder kode hjerne, må du være forsiktig med. Det blir fort dyrt.
bmwmaxi Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/8281879-1.html
F 11 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Ser du holder til i Aust-Agder. Du kan jo høre med Olsen-bil kanskje. Vet ikke hva de kan, men etter jeg hadde hatt bilen min på service der så hadde jeg plutselig automatiske kjørelys. Så noe har de kodet om. Ellers så har jeg en carsoft selv, men har lånt den til luftwaffel i Arendal. Kanskje dere kan finne ut av noe sammen. Din carsoft støtter ikke e61?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå