BreitBau Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Her var det vel mer spørsmål om NÅR det var lovlig og bruke tåke/grøftlys sammen med nærlys. Hva lys sammensetningen i for eks tåke vil være for den enkelte er vel her uintresant. Kanskje lese trådstarters første post en gang til...? I'm laughing so hard I'm actually crying.. Edit: Og bare for å svare deg Nimitz.. Det er A-L-D-R-I lov å bruke tåkelys sammen med nærlys.. Ikke om dagen, ikke om natta, ikke om kvelden, ikke om morran, ikke om vintern, og ikke om sommern, ikke i tåke og ikke i solskinn, ikke i snøvær og ikke på vestlandet..
BMWentusiasten Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Ey? det der om vestlandet..... Nei, Her er det som vanlig rot og kjas og mas som går igjen angående kjørelys. Hver tredje bil jeg passerer kjører med nærlys og tåkelys tent samtidig... veldig irriterende på seine kvelder hvor våt asfalt speiler deg like godt som fjernlys... Man kan bruke tåkelys sammen med parklys på dagtid ( og til de som ikke vet hva dagtid er, så er den ferdig når vaglampene tennes). Dette visste vel de fleste, men et unntak er at man kan bruke tåkelys sammen med fjernlys ved kurvekjøring i lav hastighet (10-20km/t). Så ikke gidd å diskuter noe mer viss ikke du tar en titt i denne linken først: http://www.dinside.no/31106/alt-om-billys Ta en titt i loven dersom du ikke er enig. var ihvertfall slik sist gang jeg jobbet i rettsvesenet
ullsokken Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Ey? det der om vestlandet.....Nei, Her er det som vanlig rot og kjas og mas som går igjen angående kjørelys. Hver tredje bil jeg passerer kjører med nærlys og tåkelys tent samtidig... veldig irriterende på seine kvelder hvor våt asfalt speiler deg like godt som fjernlys... Man kan bruke tåkelys sammen med parklys på dagtid ( og til de som ikke vet hva dagtid er, så er den ferdig når vaglampene tennes). Dette visste vel de fleste, men et unntak er at man kan bruke tåkelys sammen med fjernlys ved kurvekjøring i lav hastighet (10-20km/t). Så ikke gidd å diskuter noe mer viss ikke du tar en titt i denne linken først: http://www.dinside.no/31106/alt-om-billys Ta en titt i loven dersom du ikke er enig. var ihvertfall slik sist gang jeg jobbet i rettsvesenet Outch..
BreitBau Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Stemmer på en prikk den der sammenfatningen Bmwentusiasten..
BMWentusiasten Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Outch.. Haha! regner med flere som får seg en smekk eller 2 her... Fikk egentlig trådstarter svar? eller endte dette ut i et evigvarende mas som disse tråden har så lett for å gjøre?
Haug530D Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Man kan risikere å få en kraftig bot ved å kjøre med tåkelys å nærlys, mener det var snakk om ca 3000,- , jeg ble nemlig stoppet i teknisk kontroll med nærlys å tåkelys, fyren stoppet meg og spurte om jeg kunne komme ut av bilen, gikk da ut av bilen og han spurte om jeg kunne se noe galt, nei svarte jeg, hva da? (Spilte jo dum selvfølgelig) han sa da at jeg kjørte med tåke + nærlys, åhh sa jeg, ja det blir 3000,- i bot det, men du kan være glad du ikke ble stoppet av politiet da vi ikke kan kreve bot av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå