Gå til innhold

LarsiPan's E28 545 Prosjekt. update

LarsiPan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei, skal bruke org 745 ledningsnett ja, så blir det sprut senere i sommer tenker jeg.. skal få motoren til å varve skikkelig osv først nå.. så blir det å bytte turbo osv..

Skal prøve å ta noen bilder etterpå når vi skal hente bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bildene kommer, men orker ikke legge dem inn enda, venter til imorgen kveld, skal for første gang prøve å starte beiste imorgen!!

Bytta startmotor og den sviver fint, den gamle var brent.

Motoren får ikke bensin, så jeg sjekka bensinrele, det klikker så regner med det er ok. Bensinpumpa derimot, den gjorde ikke noe annet enn å gnistre når den fikk strøm rett ifra batteri, ingen lyder fra den heller, så bytter den imorgen, fyller freesh 30 liter med bensin, så er det bare å krysse fingrene. :)

Har en liten teori om at de ikke hadde bensin på tanken da de svidde pumpa å startern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 siste felgene er ENDELIG snart her!! Jææævla tolla som sendte de tilbake til tyskland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fikk heldigvis refundert pengene det kostet for tolla å sende dem til tyskland da, nå er de endelig på vei, etter flere dager i tolla...skjønner ikke hva de bruker tid på, har jo rukket å sendt pakken frem og tilbake 5 ganger om det ikke har vært for dem!!

Meeen! Endelig!

28.04.10 14:16 h NO Shipment handed over to customs in destination country.

13.05.10 09:44 h NO Shipment is processed at delivery depot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her kommer bilder av 545 delebilen jeg har kjøpt. Bilen har stått i ca 5 år, og bærer preg av det.. mye har eiret, slanger har morknet osv. Uansett, motoren starter og skal snart inn i min E28.

Driver å funderer på hvilken clutch jeg skal kjøpe, noen som har tips? Vurderer trykkplata ifra ppf og orginal 535 lamell og utløserlager til å begynne med?

usm67qc8zz0p656574an.jpg

i1xvfjxtaf3jzo9ljpxq.jpg

qxgfuuiyadg1sprm2kze.jpg

i1nbjh30qw3qaf6wccq7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensintrykksregulator m måler fra ireland engineering

stålomspunnede bremseslanger ifra ireland engineering

m-tech front

alpina sperrediff

alle luker til m-tech styling

...er på tur i posten og noe til lakkering..

Ellers så skal jeg legge på dekkene på frammfelgene iløpet av uken å da legger jeg ut bilder av bilen :P

Skal ned med å bytte alle 4 demperne + bremsene.. dette skal flyttes over fra delebilen

så skal jeg sveise en del rust i kanaler ++ før jeg skal på eugodkjenning...

Blir nok ikke motorbytte før eu er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Etter over en måned med 12timer hver dag på jobb har jeg endelig fått litt fritid igjen.. så i helga ble det gjort en del på bilen.

Var på fredag til trondheim å kjøpte nye hjulbolter. M12x1.5x42 (Måtte være 42 mm lange pga senteret på de nye felgene bygget ganske mye utover.) Var hos Terje Vold på tiller å handla, der hadde de BRA utvalg med både hjulbolter å spacere.. 20 hjulbolter ble kostende 512kroner.. sikkert billigere på biltema men jeg orke ikke å vente til dem får på lager.

Har ikke bilder av rustsveisinga som ble gjort, men fikk lappa sammen skøyten på begge kanalene, den var rusten også hadde den delvis delt seg.. fikk også tektyler bilen skikkelig i understellet.. ble nesten som nytt :)

Nå mangler det dørjustering på bilen, samt nye shadowline lister og diverse. Har ikke fått delene fra lakkering enda..

Men her kommer noen bilder av bilen åssen den ble med felgene! Ble meget fornøyd selv, gleder meg virkelig til de får nye ytteringer neste år :)

yzmjkptfd2q7ltnj5yg7.jpg

stj2gy1n6ur3dh6xpaid.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...