kawaman Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Har hørt at disse motorene er like,utenom at m40 har regreim og m43 har kjede. Noen som vet dette bedre enn meg
AlXz Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Har hørt at disse motorene er like,utenom at m40 har regreim og m43 har kjede.Noen som vet dette bedre enn meg M40 er visstnok feil konstruert. Blir mer eller mindre tett i oljetilførsel og kam slites... Og i tillegg må reim byttes hver 40 000km el hvert 3. år. Finn et bilde av M40 og M43. Se på bildene.
kawaman Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Skrevet Mars 14, 2009 Har sett på noen bilder nå og ser at m43 heller ikke har fordeleren på toppen. Flere som kan bekrefte dette?
AlXz Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Har sett på noen bilder nå og ser at m43 heller ikke har fordeleren på toppen. Flere som kan bekrefte dette? Mener dette stemmer. Ligger ved dempertårn mener jeg..
Fliid Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Ligger fordeleren ved dempertårn? Nei, fydda, nå må du surre fært! Ja, det gjør du. Coiler heter det. Ett fordeler løst system. Rotor og fordeler lokk er en svunnen tid. M40 og M43 er overhodet ikke like, hva er formålet med spørsmålet? Ombygging? Mulig at hjelpen blir bedre om du gir oss noe mere matnyttig. For selvfølgelig er det en bråta av forskjeller ; ) Men essensen ved det hele er vel om de forskjellene er relevante for deg eller ikke.
Lars89 Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 M40 og M43 er totalt forskjellige konstruksjoner. M43 er bedre på alle områder. Eneste er at de begynner å lekke olje og kjølevæske (utvendig lekk) etter noen km...
stfoer Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 Har sett på noen bilder nå og ser at m43 heller ikke har fordeleren på toppen. Flere som kan bekrefte dette? Har M43 jeg, ingen fordeler på motoren. Henger på torpedoveggen, i motor-rom, passasjer side på min.
Superbeetle Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 M43 har ikke fordeler som sagt, men enten 2 coiler som tenner på to sylindre av gangen, eller en coil per sylinder. Er litt usikker på dette da det kun er en felles boks. En annen forskjell er vel at m43 har multireim mens m40 har 2 reimer.
AlXz Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Hehe.., beklager feilen. Coilene som sitter der ja Surrer fælt.
kawaman Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 M40 og M43 er overhodet ikke like, hva er formålet med spørsmålet? Ombygging? Mulig at hjelpen blir bedre om du gir oss noe mere matnyttig. For selvfølgelig er det en bråta av forskjeller ; ) Men essensen ved det hele er vel om de forskjellene er relevante for deg eller ikke. Søker etter motor for en kompis (m40),ligger på ønskes kjøpt. Fikk en tlf om en som hadde en 97mod 1.8,så jeg fant ut at det var en m43. Han sa at disse var like og bare sette inn. Så jeg blei litt usikker for er ikke så godt kjent med disse motorene Så måtte bare spøre ekspertisen her inne Men takker for alle svar
kawaman Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Den skal inn i e36. Prøver og få tak i lik motor for denne skal ikke kostes på mer enn nødvendig.
Fliid Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 M43 går rett i. Bare ha rette motorlabber. Hva slags styring osv spiller da ingen rolle for din del. M40 er en dritt motor av mange grunner. Koste på seg en 43 er ingen dum idè.
kawaman Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Det er jo begrensa hva du gidder og gjøre med en arbeidsbil. Og her skal det ikke gjøres mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå