Gå til innhold

Sette sammen Bilstein dempere og Eibach fjærer, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å sette sammen Bilstein Sportsdempere med Eibach senkefjærer, men hvilken vei skal den skriften på demperne være, skal det være sånn som dette er montert eller andre veien?

Tenker da sånn at BT skal kunne se disse nummrene.

xf7696gdmuwqdxi2xge9.jpg

Synes også det var litt rart at jeg slapp å bruke fjærklemmer, greidde å presse fjæren ned sånn at jeg fikk satt mutteren innpå gjengene, skal det være sånn? eller er det bare sånn bak kanskje?

Skrevet

Bak har det vell ikke noe å si hvordan fjære står på demperen, forran derimot er det viktig.

Eneste jeg stusser på på bildet er at demperstoppegummien er feil vei. Og så er det vell heller ikke så lurt at demperen ligger, sa må den luftes?

Holder forøvrig på å montere samme senkesettet nå, men på orginale dempere, gleder meg stoort;)

Skrevet
Bak har det vell ikke noe å si hvordan fjære står på demperen, forran derimot er det viktig.

Eneste jeg stusser på på bildet er at demperstoppegummien er feil vei. Og så er det vell heller ikke så lurt at demperen ligger, sa må den luftes?

Holder forøvrig på å montere samme senkesettet nå, men på orginale dempere, gleder meg stoort;)

Ja du har vel rett, man ser vel ikke så godt de numrene der bak uansett.

Er demperstopp gummien feil vei? ser nå ut som den er rett vei i forhold til GS sine tegninger.

Lufte demperen? tviler på at de lagrer alle dempere stående da men.

Skrevet

Har aldri hørt om at man lufter støtdempere, har selv jobbet på verksted og er utdannet bilmekaniker, så har skiftet en del støtdempere, men er vel ca 10 år siden nå.

Googlet litt nå og leste at man kan lufte de ved å trøkke de sammen litt for så å dra ut igjen noen ganger.

Skrevet

Ja, men hva skjer når man begynner å bruke bilen.. Man presser demperen sammen og drar den ut igjen. Man får ikke presset demper helt i bunn, men jeg for min del har ikke hatt problemer med å droppe lufting.

Skrevet

Stemmer det, endel gassdempere må luftes etter å ha vært lagret horisontalt, og det trenger ikke å være snakk om lang tid.

Er som du sier bare å ha de vertikalt, komprimer de, strekk rolig ut, å gjenta, du kjenner at de blir helt "jevne" både i komression og retur,da er de fine;)

PS, dette er hørt, og gjørt selv 2 ganger. Hadde luft, og da var den en "plass" i vandringen den "falt" gjennom.. Lufta den, og vips, bra.

Skrevet

Prøvde å Lufte den nå, merket ikke noe forskjell, hverken før eller etter, altså at den var gjevn opp og ned både før og etter lufting.

Anngående den Gummistopperen, så hadde du rett, den skulle stå andre veien, det er ett spor inni den plasthetta den skal stå i, i tilegg så hadde jeg visst 2 fjærgummier oppe, var ikke klar over at fjærgummien fulgte med demper lageret, men kan vel ikke få med seg alt heller :P

Btw, gjør det noe at demperen ligger horisontalt med maks utslag? var sånn stropp på den som holdt den litt sammen, men jeg tenkte jo jeg skulle sette sammen demperen og ha den stående til jeg skal sette de på bilen.

Skrevet

hehe, ble i allefall 1 - 0;)

Må si jeg er blank på lufting, og hvordan den bør ligg osv, refererer bare til hva jeg selv har gjort, og alltid tenkt at det er bedre å gjøre det engang for mye enn å måtte plukke det ut igjen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...