Haug530D Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 http://www.dinside.no/807667/aldri-mer-riper-i-lakken Dette lover bra, har også lest noe om Nanolakk tidligere, fremtiden ser spennende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 tanken om en "ripefri" lakk er vel noe som har streifet mange bileiere igjennom tidene. men som billakkerer, og realist av natur, så mener og tror jeg at dette ikke er så fint og flott som man skal ha det til. en ting er de såkalte 'vaskeripene' som er bittesmå sår i lakken grunnet støv og møkk i bl.a svampen man vasker med, disse vil man antakelig eliminere med denne typen lakk. men dersom det er dypere riper, (da med tanke på en 2-sjikts/3-sjikts farge dvs. en basefarge+ klarlakk) igjennom klarlakken og fargen kan jeg ikke forestille meg at dette vil kunne reparere seg selv. dette fordi denne fargen er sprøytelakkert, med et "tåkestrøk" til slutt, så metallic/pearl-pigmentene legger seg riktig, for å oppnå riktig effekt/farge. hvis denne lakken skulle flyte sammen så vil fargen her se ut som om den er penslet på, og alle som har prøvd dette vet hvordan det ser ut. greit nok, så kan muligens klarlakken flyte sammen, og hindre at denne ripen utvikler rustskader, men jeg tropr det stopper der. derimot på en 1-sjikts farge, dvs en "tett farge" uten effekt f.eks "ferarri-rød" så vil nok dette være en fin løsning, da man ikke er avhengig av sprøytemetode for å se fargen. men, jeg er svært usikker på hvordan dette vil være når det kommer til reperasjonslakkering i ettertid, da sliper man jo på lakken, for å få heft. hva skjer da hvis den gamle lakken "reparerer" seg selv? vil ikke da grunnlaget for vedheften elimineres? ser for meg mye problemer på sikt dersom dette er noe som slår an på markedet. men, dette er nå bare mine tanker rundt det, for alt jeg vet er denne lakken helt super. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2009 Man kunne nok aldri tenkt seg Tv for 200 år siden heller og folk på månen var vel også utenkelig, det gjelder å være åpen for nye løsninger, det meste er umulig i praksis men mulig i teorien, men det er bare tidsspørsmål før praksis også er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Denne ripefri fra PPG funker fint etter tester på slike vaskeriper, men inn til karrosseri tror jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristianbmw Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Sjefen min fikk spesialbestillt Nano lakk til shelbye cobra'n sin og var en av de første som fikk prøve dette for noen år tilbake. Det er nok litt oppskrytt men fungerer nok på vaske riper kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå