Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Var litt uheldig når jeg skulle ut av parkeringsplassen i gata her om dagen. Bor midt i byen og det har vært ett helvete med mye snø. Når jeg skulle kjøre ut av plassen klarte jeg å komme borti en haug med hardpakket snø. Støtfangeren ble skrapet opp nederst til venstre. Maling er borte og støtfangeren ble litt "knust" nederst.

Dekker forsikringen bytte av støtfanger mon tro?

Hvis ja, kan jeg bytte til en M-fanger? Hva skal jeg ha da i så fall?

Bilen er en E90 320i...

Takk for innspill! :)

mvh

A.

Skrevet

Spørs jo hvor stor egenandel du har da...men trur neppe det lønner seg å involvere forsikringen da dette regnes som skade,alså bonustap vil eg tru?!?

Skrevet

Dekkes vel av kasko mot egenandel og bonustap skulle jeg tro... Du kan derimot være heldig om du har hatt 75% i 5år, da kan du ha skade der du blir satt til 75% bonus 1.år. Betaler det samme i forsikringssum de neste 5år før du får "bonusfri" skade igjen.

Skrevet

Venstre lys har også sluttet å funke, så da blir det såpass dyrt at det kanskje lønner seg å ta det på forsikringen.

Men hvis jeg skal ha ny fanger, hvor mye ekstra koster det med org Mtech vs standard?

Noen som vet?

Skrevet

ta å kikk på koed, evt gs bildeler! Sikkert bare en liten bagatell som gjør at lyset ikke fungerer! Å ta dette på forsikringen er et tapsprosjekt! Det er jeg 98% sikker på :D

• 2 weeks later...
Skrevet
ta å kikk på koed, evt gs bildeler! Sikkert bare en liten bagatell som gjør at lyset ikke fungerer! Å ta dette på forsikringen er et tapsprosjekt! Det er jeg 98% sikker på :D

Mitt råd: Ikke bruk forsikringa på noe sånt.. Kommer nok til å koste noen tusenlapper, men du mister bonus og må betale egenandel, spar det heller :wink:

Skrevet

Slike skader lønner det seg aldri å ta på forsikringen. Du må tenke på egenandel, bonustap, men også (!) tapt økning av bonus neste åra...altså hva du kunne ha h att i bonus i løpet av x antall år framover. Regnestykket blir litt komplisert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...