Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solgt og solgt.. Kjørt 7 tima når eg fekk meldinga

"Jeg beklager å måtte si det her. Men jeg var får å hente felgene nå. Men er en kompiss som har lånt dem og lagt dem igjen i Sigdal. Det her visste jeg desverre ingenting om"

Tenkte at dette var jo litt irreterende, men felgene ville eg ha, så drammen eller sigdal, spelte ingen rolle... Ringte og ringte med jamne mellomrom i nærmere 3 timer. Ingen tok telefonen.

Bestemte meg deretter å oppsøkte adresse eg fekk oppgitt av 1881 i Drammen og gjekk å ringte på døra der han skulle bu. Ut kom en annen mann som sa han kunne konakte han som skulle selge felgene. No tok 'Overaskende nok' selgeren telefonen.

Mannen som vi møtte på døra sa at selger hadde sagt at "Han ikkje visste hvor felgene var"

Så ringte vi oppigjen, no tok selger telefonen, han sa han hadde to felger på fanget og to av dem låg i Sigdal, skjønnte ikkje heilt problemet, men sa eg kunne hente felgene på fanget for så å dra videre til sigdal. Men det var ikkje så lett... For der va låst på sigdal. Samtalen gikk som følger

Eg: Kan hente dei andre 2 felgene på sigdal eg

Selger: Øh, nei der er låst

Eg: Kunne du vert så venelig å vært med/lånt meg nøklene da?

Selger: Nei er ikke jeg som har dem

Eg: Ja hvem da?

Selger: En kompiss

Eg: Kan kompissen din låse opp da kansje?

Selger: Nei han har flytta

No begynte eg virkeli å få nok, og spurte hva som egentli var problemet og hvorfor han ikkje kunne sagt fra før. Var trossalt bare ein halvtime unna drammen (Og det etter å ha kjørt i 7 timer alt)

Han svarte berre med at "du kunne isåfall spart deg for den siste halvtimen da"

DETTE ER DET VERSTE EG HAR VORE BORTI NÅR DET KJEM TIL SELGARE: Og en liten ting til deg selger:

-Synest dette var meget useriøst av deg. Neste gang lar du vere å legge ut for salg ting du ikkje har/veit hvor er, ja i det hele tatt, så andre personer slepp å oppleve det same!! Vi hadde ein avtale og du braut den til de grader!!

• 2 weeks later...
Skrevet
Solgt og solgt.. Kjørt 7 tima når eg fekk meldinga

"Jeg beklager å måtte si det her. Men jeg var får å hente felgene nå. Men er en kompiss som har lånt dem og lagt dem igjen i Sigdal. Det her visste jeg desverre ingenting om"

Tenkte at dette var jo litt irreterende, men felgene ville eg ha, så drammen eller sigdal, spelte ingen rolle... Ringte og ringte med jamne mellomrom i nærmere 3 timer. Ingen tok telefonen.

Bestemte meg deretter å oppsøkte adresse eg fekk oppgitt av 1881 i Drammen og gjekk å ringte på døra der han skulle bu. Ut kom en annen mann som sa han kunne konakte han som skulle selge felgene. No tok 'Overaskende nok' selgeren telefonen.

Mannen som vi møtte på døra sa at selger hadde sagt at "Han ikkje visste hvor felgene var"

Så ringte vi oppigjen, no tok selger telefonen, han sa han hadde to felger på fanget og to av dem låg i Sigdal, skjønnte ikkje heilt problemet, men sa eg kunne hente felgene på fanget for så å dra videre til sigdal. Men det var ikkje så lett... For der va låst på sigdal. Samtalen gikk som følger

Eg: Kan hente dei andre 2 felgene på sigdal eg

Selger: Øh, nei der er låst

Eg: Kunne du vert så venelig å vært med/lånt meg nøklene da?

Selger: Nei er ikke jeg som har dem

Eg: Ja hvem da?

Selger: En kompiss

Eg: Kan kompissen din låse opp da kansje?

Selger: Nei han har flytta

No begynte eg virkeli å få nok, og spurte hva som egentli var problemet og hvorfor han ikkje kunne sagt fra før. Var trossalt bare ein halvtime unna drammen (Og det etter å ha kjørt i 7 timer alt)

Han svarte berre med at "du kunne isåfall spart deg for den siste halvtimen da"

DETTE ER DET VERSTE EG HAR VORE BORTI NÅR DET KJEM TIL SELGARE: Og en liten ting til deg selger:

-Synest dette var meget useriøst av deg. Neste gang lar du vere å legge ut for salg ting du ikkje har/veit hvor er, ja i det hele tatt, så andre personer slepp å oppleve det same!! Vi hadde ein avtale og du braut den til de grader!!

Dette skal ikke jeg ta på min kappe! Jeg skrev tydelig i salgsannonsen at jeg la de ut for en kamerat av meg og at jeg ikke hadde noe med salget og gjøre.

Må bare beklage for han sine veier, jeg skjønner godt at du ble forbanna på han.

Men han var faktisk uvitende over dette her, utrolig men sant :roll:

Det som er saken er at han solgte 325'n sin til to kamerater, de skulle bruke den på isen i sigdal. Da hadde de lånt to av felgene uten å sifra! til 325'n så de fikk kjørt den opp på hengeren og opp til sigdal :?

Dette var selgeren ikke oppmerksom på i det hele tatt og han ble jo sjokkert når han gikk for å finne frem felgene samme dag som du skulle hente også så han at det lå 2 i stedet for 4 felger der.

Og han hadde faktisk ikke tilgang til nøkler for å få låst opp døra der de 2 siste lå i sigdal :?

Han som solgte felgene fikk jo noia når du sa du hadde kjørt 7 timer, og fikk da en annen til å prate for seg, det er nok derfor du opplevde han på telefonen som litt krass. Høres kanskje sprøtt ut men det her er akkurat sannheten.

Jeg hadde blitt fly forbanna selv, men du hadde jo kommet med et par trusler mot han som du kanskje burde spart deg for. Ta livet av noen for felger til 2000kr er ikke noe jeg ville vært stolt av ;)

Dette var en svært uheldig situasjon for både deg og selger, men han kunne faktisk ikke noe for det.

Lurer du på noe mer får du heller kontakte han du skulle kjøpe de av,

jeg bare la ut annonsen for han. Første og siste gang jeg legger ut for andre.

Skrevet

:shock:

Føler med kjøper her... Greit at han andre ikke visste om noe, men når dere vet han har kjørt i 7 timer så tar man for faen tlf og svarer sannheten samt legger ut penger for både bensin og bryet.

Det at han har kommet med trusler er unødvendig selvfølgelig men jeg selv hadde vært så forbanna hvis jeg var i kjøpers sko at jeg tror jeg kunne sagt hva som helst.

Skrevet
:shock:

Føler med kjøper her... Greit at han andre ikke visste om noe, men når dere vet han har kjørt i 7 timer så tar man for faen tlf og svarer sannheten samt legger ut penger for både bensin og bryet.

Det at han har kommet med trusler er unødvendig selvfølgelig men jeg selv hadde vært så forbanna hvis jeg var i kjøpers sko at jeg tror jeg kunne sagt hva som helst.

Ikke si dere for jeg visste ikke noen ting om det her før dagen etter.

Føler med kjøper jeg og såklart, historien jeg fortalte var bare det han sa til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...