CaS Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Hei, jeg har et lite problem, når jeg starter bilen min( som er en e34 520 touring) så begynner abs lampen å lyse etter en liten stund kjøring. Og når jeg skrur den av og lar den stå litt så blir den borte litt men kommer igjen. Noen som kanskje har peiling på hva det kan være? siden jeg merker ikke noe forskjell på bremsene eller noen ting. På forhånd takk for alle svar : D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Hei, jeg har et lite problem, når jeg starter bilen min( som er en e34 520 touring) så begynner abs lampen å lyse etter en liten stund kjøring. Og når jeg skrur den av og lar den stå litt så blir den borte litt men kommer igjen. Noen som kanskje har peiling på hva det kan være? siden jeg merker ikke noe forskjell på bremsene eller noen ting.På forhånd takk for alle svar : D Når lampen lyser, kobler ABS'en ut, så du merker forskjell. Helt sikkert en føler som har tatt kvelden. Har det pågått lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general_tom Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 ville ha tatt en sjekk på følerne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 15, 2009 Share Skrevet Mars 15, 2009 Er nok dårlig kontakt i en av sensorene. På min 323 så hendte det at den kobla ut, skjedde spesielt etter å ha spylt bilen. Nullstilte feilmeldingen ved å skru på tenningen noen sekunder uten å starte bilen. Til slutt så gikk sensoren til helvete, nå må jeg ta diagnose på den og finne ut hvilken det er. Koster sikkert rundt 800 kr for ny sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaS Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Det startet i går rundt kl 1700 etter jeg hadde vært hos en kompis og skulle ut å kjøre igjen så la jeg merke til at den lyste. Jeg har ikke merket noe særlig til at det er noe som er annerledes, men kan jo hende det bare er jeg som er litt ny i gamet. hehe Men er det veldig merkbart i såfall å hvordan vil jeg merke det? Skal få tatt en sjekk på bilen om ikke så lenge. Så får håpe det ikke er noe altfor stor feil, så jeg slipper å legge ut så mye penger iallefall ikke før jeg får lønning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Sensorerer er en svakhet på bmw, så det er størts sjans for at det er en sensor. Når abs-lampen lyser så er abs og antispinn koblet ut. Skulle ikke være så vanskelig å merke det i rett situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarnli Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 hvis en sensor har tatt kvelden kan det være lurt å fikse det så fort som mulig. kjører man for lenge med en gåen sensor kan hjernen ta kvelden, og det koster dineros Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 hvis en sensor har tatt kvelden kan det være lurt å fikse det så fort som mulig. kjører man for lenge med en gåen sensor kan hjernen ta kvelden, og det koster dineros ...og hvordan mener du så at dette er muligt ??? Beskriv gjerne hendelsesforløpet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarnli Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 må innrømme at jeg ikke er sikker på hendelsesforløpet. men jeg hadde dette problemet på min e39. føleren på høyre side foran var gått og verkstedet mente at siden jeg hadde kjørt med dette i en periode (over 14 dager...) var sansynligheten stor for at hjernen hadde tatt kvelden. satte spm.tegn ved dette selv, men jeg gjentar bare det som har blitt fortalt meg av verkstedspersonell.. hvis dette er tilfellet vil jeg anta at det må være en kortslutning i følereren som og at hjernen ikke takler denne kortslutningen. det vil da ikke være noe spenningsfall over føleren og hjernen ikke takler den strømmen som da går i den delen av kretsen. dette er bare en antagelse fra min side... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 må innrømme at jeg ikke er sikker på hendelsesforløpet. men jeg hadde dette problemet på min e39. føleren på høyre side foran var gått og verkstedet mente at siden jeg hadde kjørt med dette i en periode (over 14 dager...) var sansynligheten stor for at hjernen hadde tatt kvelden. satte spm.tegn ved dette selv, men jeg gjentar bare det som har blitt fortalt meg av verkstedspersonell.. hvis dette er tilfellet vil jeg anta at det må være en kortslutning i følereren som og at hjernen ikke takler denne kortslutningen. det vil da ikke være noe spenningsfall over føleren og hjernen ikke takler den strømmen som da går i den delen av kretsen. dette er bare en antagelse fra min side... ABS sin ECU mottar AC spenning fra sensor,er kun en induktiv giver lik svinghjulssensor. Så klarer ikkje å se at dette kan være muli,selv med en direkte kortslutning... Muligens det kunne gå an visst denne bilen hadde hatt Hall-giver på ABS,men det har vel ikkje denne biltypen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Sikker på det ikke er hjernen til verkstedspersonellet som har tatt kvelden da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Charles Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Sikker på det ikke er hjernen til verkstedspersonellet som har tatt kvelden da? Det er det noen av de tjener penger på vett:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddy89 Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Har inntrykket av at ABS sensoren er ganske standard feil på BMW. Har hatt denne feilen selv på begge mine. (E39 & E36). ABS-lyset lyser, jeg skifter en av de fire sensorene, og lyset er igjen av For å finne ut hvilken sensor det er så er det kanskje lettest å kjøpe diagnoseverktøy, de selger dette bla på e-bay og QXL, ligger vell ikke på mer enn ca 400 kroner el. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarnli Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 må innrømme at jeg ikke er sikker på hendelsesforløpet. men jeg hadde dette problemet på min e39. føleren på høyre side foran var gått og verkstedet mente at siden jeg hadde kjørt med dette i en periode (over 14 dager...) var sansynligheten stor for at hjernen hadde tatt kvelden. satte spm.tegn ved dette selv, men jeg gjentar bare det som har blitt fortalt meg av verkstedspersonell.. hvis dette er tilfellet vil jeg anta at det må være en kortslutning i følereren som og at hjernen ikke takler denne kortslutningen. det vil da ikke være noe spenningsfall over føleren og hjernen ikke takler den strømmen som da går i den delen av kretsen. dette er bare en antagelse fra min side... ABS sin ECU mottar AC spenning fra sensor,er kun en induktiv giver lik svinghjulssensor. Så klarer ikkje å se at dette kan være muli,selv med en direkte kortslutning... Muligens det kunne gå an visst denne bilen hadde hatt Hall-giver på ABS,men det har vel ikkje denne biltypen.. ok. legger meg flat hadde bare hørt om dette som et problem på en annen bil, så jeg tok det for god fisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaS Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Så det dere mener er at jeg kan kjøre med det en liten stund til? uten at det blir noen større skader? Får må i så fall vente til jeg får penger før jeg kan fikse dette. Men syns det er litt rart at den noen ganger ikke lyser som f.eks da jeg reiste fra jobb i stad så kjørte jeg hjem, er ca 6-7 km og så reiste jeg til dama og det er litt over 2 mil, men da lyste ikke den abs lampa i det hele tatt så er det mulig det kanskje bare er dårlig kontakt eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå