jojr Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Motor M54B25 er det vel? i min E39 523i 97 mod Lurer på hva den ventilen som sitter midt i bildet trykker man på den slipper den luft, Noen som vet
jojr Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Ingen som vet?? Har dt noe ned lufmengdemåler å gjøre
Glennski Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Motor M54B25 er det vel? i min E39 523i 97 modLurer på hva den ventilen som sitter midt i bildet trykker man på den slipper den luft, Noen som vet Er ikke det sånn vakum-ventil..? Vet ikke helt hva den gjør men..
semmern Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 er vel M52B23 i din bil da? Ikke noe som heter det..men M52B25 derimot..
S.Arnesen Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 er vel M52B23 i din bil da? Ikke noe som heter det..men M52B25 derimot.. Det greine det er egentlig litt rart. *23i motoren er en b25, men en *28i er en b28, noen som vet hvorfor det er sånn? Litt ot kanskje men Angående den ventilen så er det nok en vakum ventil ja
semmern Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 er vel M52B23 i din bil da? Ikke noe som heter det..men M52B25 derimot.. Det greine det er egentlig litt rart. *23i motoren er en b25, men en *28i er en b28, noen som vet hvorfor det er sånn? Litt ot kanskje men Angående den ventilen så er det nok en vakum ventil ja Det er en B25 fordi det er en 2.5-liters motor BMW kalte bare bilene den satt i x23 og tunet den ned til 170hk pga noen tyske avgiftsgreier mener jeg å huske. M54B25 som sitter i 525 er jo så å si samme motor, bare med dobbel Vanos
S.Arnesen Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Det er en B25 fordi det er en 2.5-liters motor BMW kalte bare bilene den satt i x23 og tunet den ned til 170hk pga noen tyske avgiftsgreier mener jeg å huske. M54B25 som sitter i 525 er jo så å si samme motor, bare med dobbel Vanos fult klar over det, men det var ikke det jeg stussa på. Som nevnt så er det rart at 523i motoren er på 2.5l, og 528i motoren er på 2.8l. Skulle jo tro at siden 523i motoren er en strupet 525i maskin, så skulle en 528i maskin også vært på 2.5l, men uten strupingen... Nå skal det sies at m54 og m52 er ikke så og si samme motor, da m54 er en ekstremt mye bedre motor på alle punkter. m52tu hadde også dobbel vanos, så dette var ikke noe nytt på m54 motoren...
semmern Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Det er en B25 fordi det er en 2.5-liters motor BMW kalte bare bilene den satt i x23 og tunet den ned til 170hk pga noen tyske avgiftsgreier mener jeg å huske. M54B25 som sitter i 525 er jo så å si samme motor, bare med dobbel Vanos fult klar over det, men det var ikke det jeg stussa på. Som nevnt så er det rart at 523i motoren er på 2.5l, og 528i motoren er på 2.8l. Skulle jo tro at siden 523i motoren er en strupet 525i maskin, så skulle en 528i maskin også vært på 2.5l, men uten strupingen... Nå skal det sies at m54 og m52 er ikke så og si samme motor, da m54 er en ekstremt mye bedre motor på alle punkter. m52tu hadde også dobbel vanos, så dette var ikke noe nytt på m54 motoren... Det er sant.. Men da kan man også si at det er rart at 540i-motoren etter hvert var på 4.4 liter Og fortsette sånn med en del andre motorer fra Bayern også Hehe. Men nå må vi ikke spore av for mye her!
Lars89 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Nye 750 er en 4,4 biturbo, 525d er 3-liter, 335i er 3 liter osv... Modellbetegnelsene er bare en måte å plassere motoren i modellrekka. Strekker seg tilbake til 316 (1,8 forgasser) og sikkert enda lengre også
S.Arnesen Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Det er sant.. Men da kan man også si at det er rart at 540i-motoren etter hvert var på 4.4 liter Og fortsette sånn med en del andre motorer fra Bayern også Hehe. Men nå må vi ikke spore av for mye her! nja, den sammenligningen blir ikke helt det samme syns jeg, da det jeg prøver å få frem er det at i teorien skulle jo b28 motoren vært en b25 motor uten struping. siden en 523i er en b25 som er strupet... Trådstarter, har du tittet på de tekniske tegningene på online etk? kanskje du finner et navn og delenummer på den delen, så kan du søke på f.eks gs og se hva den gjør for noe...
jojr Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Ja skal prøve å se hva det er, siden det helt klart er en fjørventil det skal kunne gå an å trykke på så luften kommer ut. Men ble litt forvirret her nå jeg tror jeg har en motor som har betegnelsen M54B25 Men han ene her sier at ingenting som heter det og mener det er M52B25 Men rett under er det en som sier det er M54B25
semmern Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Ja skal prøve å se hva det er, siden det helt klart er en fjørventil det skal kunne gå an å trykke på så luften kommer ut.Men ble litt forvirret her nå jeg tror jeg har en motor som har betegnelsen M54B25 Men han ene her sier at ingenting som heter det og mener det er M52B25 Men rett under er det en som sier det er M54B25 523 har M52B25..sånn er det med den saken
jojr Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Skrevet Mars 17, 2009 Takk for det, du har ikke svar på hva denne ventilen på bildet er også??
semmern Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Nei, aner faktisk ikke. Hvis jeg har tid i morgen kan jeg ta en titt på min 523 og se om jeg greier å finne ut av hva den er godt for den ventilen. Litt vanskelig å se ut ifra bildet ditt, men er ventilen koblet til noen slanger eller noe slikt, eller stikker den rett ut av blokken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå