Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skru på tenningen(eller ha motoren i gang) spiller ingen rolle.

*Hold inne triptelleren til det står 01.00

*Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer.

noter deg de siste fem siffrene.

*Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20.

*Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00.

*Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on"

*Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger)

*Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor.

Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00.

Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.

Jeg har senest i dag fulgt med på motortemp. på en tur til Charlottenberg og tilbake.

Kom ikke over 60 grader, så blir nok bytte av termostat til uka.

Litt bekymret over ekstra motorslitasje da den går så kaldt. :cry:

Skrevet

Kan man la den stå i look off eller går den tilbake.det er ikke braatt den går kaldt kanskje choker den litt også varmeapprat blir heller ikke så godt.hvist du går påebay finner du termostat hus i Al.

Skrevet

Den går tilbake til "Lock on" når du skrur av tenningen igjen.

Og du må trykke in alt på nytt. Litt kjedelig, men når du har gjort dette noen ganger så sitter det snart i fingrene.

Ny termostat koster ikke mer enn 470 kroner hos GS og hos Bavaria, så det er ikke den største kostnaden,

Gruer meg mest til jobben det er med å bytte den. Ser ut som som det er trangt og jævlig foran der.

Byttet veivhusventilasjonsfilteret forrige uke og måtte av med en dullion deksler og alt mulig for å komme til.

Ikke rart BMW verkstedene beregner min. to timer uansett hva som skal byttes i motorrommet. :evil:

Skrevet
Det ser du ved turtelleren. Blir færre merker når motoren blir varmere.

Det er ikke helt riktig. Det gjelder kun for enkelte årsmodeller. Ved de nyeste årsmodellene er denne funksjonen fjernet. Kan ikke huske at jeg hadde slikt på min 2004 E60 520iA heller, men det kan nå være at jeg ikke har registrert det.. ;)

Skrevet

Denne stiplete markeringen er noe man ikke skal stole så mye på.

Siden bilen startet renseprosedyren av partikkelfilteret rett før jeg skulle parkere i går kveld lot jeg bilen stå å gå på tomgang for å la den gjøre seg ferdig.

Holdt 58 grader når jeg parkerte og 92 grader etter ca.10 minutter.

Akkurat like mange streker da som når temp. var 58 grader???

Skrevet

Hei de 7 talene som kommer opp er vel Chassi nr på bilen, men det jg lure på, gjøre alt d du sa og det gikk bra, men hvor er det jg får den menyen opp da?

Skrevet

Er litt usikker på om jeg forstår hva du mener, men når du har trykket alt du skal på triptellerknappen så går den automatisk tilbake til 01.00.

Hvis du da trykker deg fram til 07.00 så vil det etter ca. 2 sekunder i samme displayet komme opp kjølevannstemperatur målt i grader.

Gjør et søk på www.e60.net.

Der står det i en eller annen post hvilke menyer som viser hva. :wink:

Skrevet

det jg mener er at jg gjør alt som du har sakt, og når jg kommer til 07.00 menyen så kommer bare klokka opp...

Skrevet
det jg mener er at jg gjør alt som du har sakt, og når jg kommer til 07.00 menyen så kommer bare klokka opp...

Da har du gjort noe feil, jeg og testet dette her om dagen og jeg brukte et par forsøk på å få alt riktig... Hadde heldigvis motortemp på 85-88 grader... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...