morteym Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Noen som har erfaring med begge? Michelin Pilot Sport 2 Pirelli Zero Nero Har per i dag Zero Nero 245/30/20 foran og 285/25/20 bak på M3n. Skal forresten gå opp til 295 bak neste gang jeg bytter bak. Noen som vet om Michelin er rundere eller "bredere" i dekket enn Pirelli?
Geir Anders Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Jeg har hatt begge deler, dvs jeg har Pirello P Zero Nero idag. Mine erfaringer med begge dekk er meget gode. Det skal sies at jeg brukte PS2 dekkene på E39, som er en mye tyngre og mer støyisolert bil. Men det var hvertfall lite dekkstøy (sammenliknet med andre dekk jeg ahr hatt på E39), godt grep og bra vannavføring. Det var heller ingen sporing selv med brede dekk, som selvfølgelig har noe med kanten å gjøre også. Jeg er også godt fornøyd med P Zero Nero, til vanlig gatebruk. Relativt godt grep, god vannavføring og veldig lite sporing. Begynt å spore litt nå, men det er antagligvis fordi de begynner å bli slitt. Støy kan jeg ikke uttale meg om, fordi z3c ikke er en støyisolert bil akkuratt, forhold til E39, og det er de eneste dekkene jeg har brukt. Til banebruk er de temmelig ubrukelige, blir varme og sleipe etter 5 runder ca, men syns de tåler ganske mye juling. Utifra din bruk (om jeg har oppfattet deg riktig gjennom forumet her), så ville jeg valgt P Zero Nero om du ikke har altfor mye penger til overs. PS2 er nok et bedre dekk, en av de beste på markedet, men prisen er også det dobbelte av P Zero Nero sist jeg sjekket. Ang formen kan jeg ikke huske hvordan PS2 så ut, sammenliknet med P Zero nero. Håper det hjalp litt.
caaatooo Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Noen som har erfaring med begge?Michelin Pilot Sport 2 Pirelli Zero Nero Har per i dag Zero Nero 245/30/20 foran og 285/25/20 bak på M3n. Skal forresten gå opp til 295 bak neste gang jeg bytter bak. Noen som vet om Michelin er rundere eller "bredere" i dekket enn Pirelli? Jeg kjører med samme dimensjoner som du har pr. dags dato, og kan med sikkerhet vise til Geir Anders sitt veldig dekkende innlegg. Jeg deler mange av hans synspunkter, selv om jeg nok må si at jeg ikke er kjempeimponert over PS2 dekket. Da jeg kjøpte hjulsettet til E60'en sto det på Pirelli dekk rundt hele. Dekkene var bra til vanlig bruk, men sporet litt og støyet en del. På vann synes jeg derimot at de ikke var noe spesielt å skryte av; Toyo dekkene jeg hadde på min gamle E39 var mye bedre i så måte. PS2 dekket virker bedre i forhold til vannplaning etc., men overraskende nok sporer også disse sporer litt. Jeg har tenkt om sporingen skyldes at jeg har Pirelli dekk foran og PS2 bak, eller om jeg kanskje ved neste firehjulskontroll burde forsøke å få endret hjulstillingen enda litt (dekkene var litt mer slitt på innerkanten enn på resten av hjulbanen). Begge deler er uansett trygge valg, og hvis du ikke skal kjøre så altfor mye banekjøring burde Pirelli dekkene være det beste kjøpet, sett i lys av kvalitet VS kostnad - selv om de ikke er så veldig mye rimeligere enn Michelindekkene. Banekjøring med 20" er vel uansett nokså "bortkastet" i utgangspunktet... Angående bredden på dekkene så har Michelindekket mye "rettere" dekkanter, slik at det i praksis er forholdsvis mye bredere enn dekket fra Pirelli (dette gjelder for dim. 285/25-20").
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå