|Andreas| Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Mulig et dumt spørmål, men anyways... Vil en motor med automat bruke mer drivstoff ved å stå i Drive og holde inn bremsen enn ved å stå i park eller nøytral?
SiggenK Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Sikkert et dumt svar, men anyways.... Det vil jeg tro. Har ikke kjørt splitter nye biler med automat, så vet ikke hvordan de er. Men de bilene jeg har kjørt "jobber" hvertfall litt tyngre i Drive på tomgang med bremsen inne, enn i nøytral / park. Du skjønner kanskje hva jeg mener
|Andreas| Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Ja, men da er det greit da! Pleier dere med automat å sette bilen i N når dere kjører i kø eller stopper?
Gunnar Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Stopper jeg bilen på en parkeringsplass, eller for å vente på noen, så setter jeg den (selvfølgelig) i P for å slippe å sitte på bremsa. Stopper jeg i et lyskryss hvor jeg så at det nettopp ble rødt, så drar jeg den ofte over i N. Ikke fordi jeg skal spare penger på drivstoff, men fordi det er behageligere å la den "hvile".. Men aldri finn på å dra den over i N i fart, f.eks. i nedoverbakker som noen driver med..
HerrFlick Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Siden denne tråden er oppe, spør jeg om noe annet. Hvordan er det når man parkerer bilen i bakker, holder det da med å sette den i P uten å bruke brekket, eller skal man alltid bruke brekket nårman parkerer? Sliter det på kassa at den står kun i P uten brekk i bratte bakker?
camxer Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Jeg ville nok hatt brekket på i bakker. Ta på først brekket og la bilen "hvile" på det så setter du kassen i park.
HerrFlick Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Jeg ville nok hatt brekket på i bakker. Ta på først brekket og la bilen "hvile" på det så setter du kassen i park. Ja, får hvis du setter den rett i parki bakker, merker man at det kommer en "klikkelyd" når man skal ta den ut av park igjen når man skal dra. Sikkert lurt...
E36Cab1 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Siden denne tråden er oppe, spør jeg om noe annet. Hvordan er det når man parkerer bilen i bakker, holder det da med å sette den i P uten å bruke brekket, eller skal man alltid bruke brekket nårman parkerer? Sliter det på kassa at den står kun i P uten brekk i bratte bakker? Kassa tåler dette fint,men hånd/fotbremsen kalles jo "Parkeringsbrems" av en grunn
Gunnar Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Slipp den ned på p-bremsen før du setter den i P..
Haug530D Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Siden denne tråden er oppe, spør jeg om noe annet. Hvordan er det når man parkerer bilen i bakker, holder det da med å sette den i P uten å bruke brekket, eller skal man alltid bruke brekket nårman parkerer? Sliter det på kassa at den står kun i P uten brekk i bratte bakker? Man bør alltid sette handbremsen på, å sette den kun i P er ikke så lurt da det kun er en liten Pinnbolt som låser av svinghjulet, er lett å knekke. Når man lar bilen gå på tomgang er riktig prosedyre å sette den i N ikke i P, P bør helst brukes når bilen er parkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå