Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et dumt svar, men anyways.... :P

Det vil jeg tro. Har ikke kjørt splitter nye biler med automat,

så vet ikke hvordan de er. Men de bilene jeg har kjørt "jobber"

hvertfall litt tyngre i Drive på tomgang med bremsen inne,

enn i nøytral / park. Du skjønner kanskje hva jeg mener :P

Skrevet

Stopper jeg bilen på en parkeringsplass, eller for å vente på noen, så setter jeg den (selvfølgelig) i P for å slippe å sitte på bremsa. Stopper jeg i et lyskryss hvor jeg så at det nettopp ble rødt, så drar jeg den ofte over i N. Ikke fordi jeg skal spare penger på drivstoff, men fordi det er behageligere å la den "hvile".. ;)

Men aldri finn på å dra den over i N i fart, f.eks. i nedoverbakker som noen driver med..

Skrevet

Siden denne tråden er oppe, spør jeg om noe annet. Hvordan er det når man parkerer bilen i bakker, holder det da med å sette den i P uten å bruke brekket, eller skal man alltid bruke brekket nårman parkerer? Sliter det på kassa at den står kun i P uten brekk i bratte bakker?

Skrevet
Jeg ville nok hatt brekket på i bakker. Ta på først brekket og la bilen "hvile" på det så setter du kassen i park.

Ja, får hvis du setter den rett i parki bakker, merker man at det kommer en "klikkelyd" når man skal ta den ut av park igjen når man skal dra. Sikkert lurt...

Skrevet
Siden denne tråden er oppe, spør jeg om noe annet. Hvordan er det når man parkerer bilen i bakker, holder det da med å sette den i P uten å bruke brekket, eller skal man alltid bruke brekket nårman parkerer? Sliter det på kassa at den står kun i P uten brekk i bratte bakker?

Kassa tåler dette fint,men hånd/fotbremsen kalles jo "Parkeringsbrems" av en grunn ;)

Skrevet
Siden denne tråden er oppe, spør jeg om noe annet. Hvordan er det når man parkerer bilen i bakker, holder det da med å sette den i P uten å bruke brekket, eller skal man alltid bruke brekket nårman parkerer? Sliter det på kassa at den står kun i P uten brekk i bratte bakker?

Man bør alltid sette handbremsen på, å sette den kun i P er ikke så lurt da det kun er en liten Pinnbolt som låser av svinghjulet, er lett å knekke.

Når man lar bilen gå på tomgang er riktig prosedyre å sette den i N ikke i P, P bør helst brukes når bilen er parkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...