Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min var til eu kontroll sist fredag og det viste seg at fremre støtdemper må skiftes. Men jeg har skiftet de ifjor vår så de er ikke 1 år gamle en gang.

Er det normalt at de ryker så tidlig? Rart synes jeg.

Jeg kjører ikke nedi humper og hull og sånt i fart. Kjører pent.

Dårlig kvalitet??

Skrevet

vanskelig og svare på slikt uten og vite navn.

men er det seriøse aktører burde du jo fått nye.

og ikke minst sjekket de om de stemte de som sto på mangellappen.. ikke altid de lekker selv om det står det..

Skrevet

Dei bør vare mykje lenger enn det, så sant du ikkje har køyrt ekstremt langt siste året eller har senka bilen med demparar som er berekna på originalfjører.

Dårleg kvalitet? Ja.

Kva type er det?

Skrevet

Må være dårlig kvalitet ja, Er ikke akkurat noen ekspert men de bør vel holde 100 000K, de som står på bilen min nå har vært der siden den var ny har kjørt 130 000

, ser like hele ut som jeg kan se, men skal skifte til Bilstein Sport og Eibach fjærer + nye tårnlager foran og bak å diverse gummier, støvbelger osv...

Skrevet
Dei bør vare mykje lenger enn det, så sant du ikkje har køyrt ekstremt langt siste året eller har senka bilen med demparar som er berekna på originalfjører.

Dårleg kvalitet? Ja.

Kva type er det?

Har nesten ikke kjørt bilen i det siste året. Noen ganger kjører jeg ca 9 mil på en dag. Er heller ikke senka.

Vet ikke hvilken type det er. De ble montert av EMM Sport i Trondheim

Hvor kan jeg se hvilken type det er? Står ikke på papiret jeg fikk.

Har fått ny time til eu kontroll på biltilsynet så får man høre hva de sier.

Skrevet
Må være dårlig kvalitet ja, Er ikke akkurat noen ekspert men de bør vel holde 100 000K, de som står på bilen min nå har vært der siden den var ny har kjørt 130 000

, ser like hele ut som jeg kan se, men skal skifte til Bilstein Sport og Eibach fjærer + nye tårnlager foran og bak å diverse gummier, støvbelger osv...

Ja, det tror jeg også.. Merkelig synes jeg.

Vurderer å kjøpe justertbart senkesett. Men hvordan er kvaliteten på de i forhold til originale dempere?

• 2 weeks later...
Skrevet

Glemte å oppdatere etter kontrollen.

Fikk time hos biltilsynet siden jeg ikke stolte på verkstedet i trondheim.

Etter kontrollen så fikk jeg papirer på hva som er feil. Det viste seg at støtdempere er hele. Ingen feil. Ser man det

Noe så frekt å late som at de er ødelagte. De må tro at jeg er dum.

De har sikkert dårlig økonomi siden de tilbød meg ca 16 tusen for reparasjon.

Fra med nå av er det slutt på å bestille verksted time hos de.

Skrevet
Ut med navnet på dette fimaet her nå, slik at ikke andre kommer ut i samme uføret.

Tror det er mye sånn snusk rundt om, mange verksteder som leter etter jobb.

Det beste er nok å ta kontrollen hos BT da de ikke har eget verksted og ikke tjener noe på å finne feil som ikke er der.

Skrevet
Ut med navnet på dette fimaet her nå, slik at ikke andre kommer ut i samme uføret.

Det beste er nok å ta kontrollen hos BT da de ikke har eget verksted og ikke tjener noe på å finne feil som ikke er der.

Absolutt! Men dei er nok ikkje så "liberale" som ein del andre, mtp. ettermonterte lykter, uoriginale felgar etc ;)

Skrevet

Absolutt! Men dei er nok ikkje så "liberale" som ein del andre, mtp. ettermonterte lykter, uoriginale felgar etc ;)

Ja men så lar man jo bare la være å montere uorginale deler da og kjøper felger med tuv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...