Eddy89 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Jeg får ikke opp bremsestemplene ( får ikke plass til de nye bremseklossene) selv om jeg nå faktisk bruker Bremsestempelverktøy (http://www.biltema.no/products/productp ... emId=82463) fra Biltema, og bruker kompressor for å presse den ut. Er noe redd for å åpne for mye på ventilen, da det kan komme en del luft inn, og jeg får evig med stress ang lufting av bremsene? (har skrudd den noe opp når jeg har prøvd å presse stemplene opp, et par omdreininger) Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? kjapt svar hadde vært greit, da bilen står på bukk mens jeg skriver
Kobar Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 er ikke såå mye stress om man får en luftbløre eller 2.. jeg ville definitivt åpnet lufteskruen dersom det ikke lar seg gjøre å klemme inn bremsestempel med en vanlig rørpumpetang..
Eddy89 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Har åpnet lufteskruen (ventilen) et par omdreininger når jeg har prøvd, men bør kanskje prøve å skru den skikkelig godt ut, og heller ta luftinga etterpå Skal prøve å skru den mer ut, og heller komme inn igjen og whine litt mer dersom det ikke funker ;d
Eddy89 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Kom på en ting.. hjelper det forresten om den får stå ei lita stund, at stemplene gir etter som tida går? tenker på 1 time eller 2 kanskje? Edit: Har nå prøvd å skru ventilen mye ut, men ikke faen om stempelet trekker seg tilbake :S
Kobar Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 kommer det bremsevæske utav lufteskruen når den står åpen og du prøver å klemme inn stemplet? skal gjøre det.. men om bremsestempel står bom fast er det nok ikke annet enn makt som gjelder...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Du drar ikke luft inn i systemet ved og åpne luftenippel. (pumpe opp trykk for så og slippe ut via nippel er myte, angående lufting. Så ikke rart folk tror man drar innn luft. Kun i ekstreme tilfeller bruker man en slik metode. Bilen min stod uten bremsevæske i ett år, men luftet på ordentlig måte tilogmed da. Så ser ikke behovet ved og pumpe opp trykk) Om stemplet står bjønn, og ikke du får det inn, overhodet. Så må du demontere calipter, skyte ut stempel med trykkluft og ta en runde med pussing og og gravrusten er for ekstrem, bytte stempel. Pakninger er og fint og bytte da.
Lars89 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Jeg ville bare bytta caliper, spesielt hvis du har lite erfaring. Er gjerne panteordning så får igjen et par hundre for den gamle også Men så er jeg litt lat også
nimitz Skrevet Mars 18, 2009 Skrevet Mars 18, 2009 Hvist stemplet er så vanskelig og få tilbake som du sier så trengs det en overhaling. Om du skulle greie og tvinge bremseklossene på plass er det fare for at de blir liggene "på" når stemplene går så tregt helt inne. Prøv først og pumpe stemplene et stykke ut(ikke for langt)og så spraye rustløser innfor mansjetten. Kan jo hende at det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå