Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. Uavhengig av om det benyttes

dempere og fjærer fra donorbilen må det i så tilfelle fremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på

kjøretøyets understellsnummer.

Det er her de lager problemer. For du vil med en sekser overgå akselvektene og de registrerer ikke lengre ned sitteplasser, og de høyner heller ikke totalvekten uten en garanti fra Merkefabrikant..

Og merkefabrikant har sluttet å levere ut papirer på ombygninger ;)

Skrevet
Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. Uavhengig av om det benyttes

dempere og fjærer fra donorbilen må det i så tilfelle fremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på

kjøretøyets understellsnummer.

Det er her de lager problemer. For du vil med en sekser overgå akselvektene og de registrerer ikke lengre ned sitteplasser, og de høyner heller ikke totalvekten uten en garanti fra Merkefabrikant..

Og merkefabrikant har sluttet å levere ut papirer på ombygninger ;)

Så merkefabrikanten er liksom fabrikken i tyskland? får jeg ikke skaffet sånne papirer noen andre plasser da? BMW merkeverksted osv?

Skrevet

Sånn jeg forstår det leverer verken Bmw AG eller Bmw Norge ut disse papirene lengre..

Noen kan rette meg på dette om jeg tar feil, men er ganske sikker på at det er riktig..

Uansett, dette har jo vært diskutert opp og i mente.. Det er IKKE umulig, men om du får det til er det fordi den tekniske avdelingen på ditt BT ikke er oppdatert på gjeldende føringer.. Med andre ord er det lotto å få godkjent det..

Papiret er hvertfall noe du bør sitte med i hånda, før du tenker videre på ombygging..

Skrevet

Åssen fungerer det egentlig med spesielle bygg? som f.eks 318is turbo? Hva må til for å godkjenne noe sånt? Må man bare vise at man har forsterket understell til å tåle effektøkningen så lenge vekta er grei?

Skrevet
Sånn jeg forstår det leverer verken Bmw AG eller Bmw Norge ut disse papirene lengre..

Noen kan rette meg på dette om jeg tar feil, men er ganske sikker på at det er riktig..

Uansett, dette har jo vært diskutert opp og i mente.. Det er IKKE umulig, men om du får det til er det fordi den tekniske avdelingen på ditt BT ikke er oppdatert på gjeldende føringer.. Med andre ord er det lotto å få godkjent det..

Papiret er hvertfall noe du bør sitte med i hånda, før du tenker videre på ombygging..

Sendte dem ny mail ang. de papirene jeg ;)

  • 5 weeks later...
Skrevet

Update 17.04.09

Stund siden jeg har oppdatert her nå :P

fått tatt noen litt bedre bilder av den etter en liten polering :)

Bestilt en liten pakke fra koed også :) med diverse smådeler :) kommer vell engang i neste uke :D da blir det ny update :)

krurkr2widjewm9tto22.jpg

nvmecn15tfjk8uhe1imx.jpg

k9fv363tbyctneg4o82a.jpg

k9fv363tbyctneg4o82a.jpg

yuxynut50z5oppqykzro.jpg

Skrevet
angående godkjenninga av sekser tror jeg det skal gå bra om jeg godsnakker litt med BT ;)

evnt kjøre uten å godkjenne :(

Nå er vel statens vegvesen glad i å stoppe E36'r på teknisk, og man må jo være blind om man ikke ser forskjell på en 6'er og en 4'er..

Men, for all del.. Pen bil, har potensiale den=) Bare få lakkert kanalene osv som du sa.. Bare ligg unna jallaplastikken=)

Skrevet
angående godkjenninga av sekser tror jeg det skal gå bra om jeg godsnakker litt med BT ;)

evnt kjøre uten å godkjenne :(

Nå er vel statens vegvesen glad i å stoppe E36'r på teknisk, og man må jo være blind om man ikke ser forskjell på en 6'er og en 4'er..

Men, for all del.. Pen bil, har potensiale den=) Bare få lakkert kanalene osv som du sa.. Bare ligg unna jallaplastikken=)

hehe :P litt ekkelt å bli tatt ja :(

kan love deg at det ALDRI kommer noe jallaplastikk på den så lenge jeg eier den ;)

Skrevet

Men, beholder du is motoren så har du jo en mnd på deg på å bytte motor igjen da.. hehe..

Litt værre om det skulle skje en ulykke, da kan de vel forsikringsselskapet nekte å betale ut noe og du må dekke alt selv. Litt synd om du skulle gjøre noen til rullestolbrukere osv.

Men det hørtes fornuftig ut, M-tech er og blir det peneste på denne bilen;)

Skrevet
Men, beholder du is motoren så har du jo en mnd på deg på å bytte motor igjen da.. hehe..

Litt værre om det skulle skje en ulykke, da kan de vel forsikringsselskapet nekte å betale ut noe og du må dekke alt selv. Litt synd om du skulle gjøre noen til rullestolbrukere osv.

Men det hørtes fornuftig ut, M-tech er og blir det peneste på denne bilen;)

Vill si M-tech er det eneste pene :P jess. om jeg skulle kjøre på noen så hadde jeg blitt fakkd ganske så fort ja :(

skal ringe bilopphuggeriet i morra for å høre om nytt elnet til framlysene :P det som sto på når jeg kjøpte den var SARV.. sikkert 100 jallakoblinger..

Skrevet
Men, beholder du is motoren så har du jo en mnd på deg på å bytte motor igjen da.. hehe..

Litt værre om det skulle skje en ulykke, da kan de vel forsikringsselskapet nekte å betale ut noe og du må dekke alt selv. Litt synd om du skulle gjøre noen til rullestolbrukere osv.

Men det hørtes fornuftig ut, M-tech er og blir det peneste på denne bilen;)

Vill si M-tech er det eneste pene :P jess. om jeg skulle kjøre på noen så hadde jeg blitt fakkd ganske så fort ja :(

skal ringe bilopphuggeriet i morra for å høre om nytt elnet til framlysene :P det som sto på når jeg kjøpte den var SARV.. sikkert 100 jallakoblinger..

Det ser ut som du virklig trenger ein sjau på karroseriet da.??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...