Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette er diskutert før men fant ingen direkte tråder om emnet, så prøver en ny her..

Vurderer å kjøpe BMW E60/61 med M-pakke, men er veldig usikker med tanke på fargen. Den må være sort metalikk, og BMW har noen forskjellige typer å velge i.

Carbon black eller karbonsort metalikk er den som er mest vanlig på biler med M-pakke. Fin farge i skumringen og når det er mørkt,, da er den sort, men i direkte sollys på dagen så er fargen blå eller blå/lilla.!? Dette synes jeg ikke er fint, og ødelegger inntrykket mitt!

Sapphire black eller safirsort metalikk har en sortere farge i sollys, det blir vel litt mere gråsort metalikkskjær i sollys og helt sort i skumringen. Den fargen synes jeg er mye lekrere og kler bilen bedre!

Men denne er sjeldnere på biler med M-pakke, og er det slik at om du velger en bil med M-pakke og den skal være sort så får du automatisk den karbonsorte, eller hva?

Var senest i går og så på en E61 2005mod karbonsort metalikk med M-pakke og da den stod i solen så var bilen så blå at jeg slo den fra meg..

Hva mener folket her?,, men mange har vel den karbonsorte kanskje..

Skrevet

Sapphire har jeg aldri sett, men har sett carbon schwarz met. Den er veldig fin uansett syns jeg da. Det er min mening.

Veldig dyp svart farge sålenge den ikke har direkte sollys og kan skimte noe mørke lilla/mørke blå i "riktig" lys.

men dette vet du jo tydeligvis fra før. Så da blir posten min kun en stemme på carbonsvart.

OT : Men om jeg fikk velge, ville jeg faktisk hatt csl grå på min:)

Skrevet

Jada har vurdert disse to fargene litt og vet litt om nyansene i dem,, men vil gjerne høre hva flere mener og syns om dette. Og om evt M-pakken originalt kun kommer som karbonsort..?

Vet at M5 får du som safirsort, men den kan du vel evt få med hvilken farge du vil.. :wink:

Synes bare den blållilla fargen i karbonsort ikke helt passer en slik BMW som skal være sort..

Skrevet
Jada har vurdert disse to fargene litt og vet litt om nyansene i dem,, men vil gjerne høre hva flere mener og syns om dette. Og om evt M-pakken originalt kun kommer som karbonsort..?

Vet at M5 får du som safirsort, men den kan du vel evt få med hvilken farge du vil.. :wink:

Synes bare den blållilla fargen i karbonsort ikke helt passer en slik BMW som skal være sort..

ja, som jeg skrev. Mitt innlegg var til syvende og sist kun en stemme for hvilken du skulle velge :)

Opp til deg om du liker eller ei. Min stemme går hvertfall til carbonsvart.

Skrevet

Carbon black eller karbonsort metalikk er den som er mest vanlig på biler med M-pakke. Fin farge i skumringen og når det er mørkt,, da er den sort, men i direkte sollys på dagen så er fargen blå eller blå/lilla.!? Dette synes jeg ikke er fint, og ødelegger inntrykket mitt!

Det er fordi den er blå.

Skrevet

Det er fordi den er blå.

Men den heter carbon schwartz eller carbon black..

Blir litt misvisende synes jeg.. dunkel blau ville vært en riktigere benevning,, men så vidt jeg vet så er det en annen mørk blå nyanse som heter dunkel blau..!?

Skrevet

Flere med synspunkter på fargenyansene som er diskutert her..?

Såvidt jeg har skjønt så er det slik når du velger M-pakke på bilen så får du automatisk den karbonsorte som "sort" farge.

men du kan bestille M-pakke med individuall tilpasning til safirsort, og nå idag tror jeg du får safirsort til M-pakken også uten at du spesielt må bestille dette...

Skrevet

Du kan vel tilpasse så du får bilen akkurat slik du vil ha den når du bestiller ny. BMW har ett sett individual farger som du kun får i kombinasjon m.feks M-pakke. Mao. så åpner M-pakke døren for flere farger. Det er ingenting i veien for å bestille en bil med M-pakke i hvem som helst av fargene som også er tilgjengelig uten M-pakke.

For min del ville jeg valgt M-pakke på min BMW for å skille den litt ut i mengden og fordi det er utrolig fint uansett modell. Når man da i tillegg til å velge M-pakke får tilgang på noen ekstra farger som de uten M-pakke ikke kan velge i ville jeg nok også lett valgt en av "M-fargene". Tror dette er grunnen til at du finner så mange med M-pakke i Carbon Black, istedet for Sapphire (som da er tilgjengelig for alle). Skiller seg enda et lite hakk mer ut synes jeg. Forøvrig veldig glad i blå biler jeg da, så synes Carbon Black er en nydelig farge. ;)

Skrevet
Du kan vel tilpasse så du får bilen akkurat slik du vil ha den når du bestiller ny. BMW har ett sett individual farger som du kun får i kombinasjon m.feks M-pakke. Mao. så åpner M-pakke døren for flere farger. Det er ingenting i veien for å bestille en bil med M-pakke i hvem som helst av fargene som også er tilgjengelig uten M-pakke.

For min del ville jeg valgt M-pakke på min BMW for å skille den litt ut i mengden og fordi det er utrolig fint uansett modell. Når man da i tillegg til å velge M-pakke får tilgang på noen ekstra farger som de uten M-pakke ikke kan velge i ville jeg nok også lett valgt en av "M-fargene". Tror dette er grunnen til at du finner så mange med M-pakke i Carbon Black, istedet for Sapphire (som da er tilgjengelig for alle). Skiller seg enda et lite hakk mer ut synes jeg. Forøvrig veldig glad i blå biler jeg da, så synes Carbon Black er en nydelig farge. ;)

Dette innlegget her illustrerer enda en gang hvorfor jeg ikke vil ha carbon sort som "sortfarge" på min neste BMW.

Vi velger M-pakke for å skille oss ut, og velger dermed carbonsort fordi det er en farge de uten m-pakke ikke kan få, men det motsier seg litt selv fordi 90% av alle biler med M-pakke nå er carbonsort... og dette blir da bare en til i mengden av carbonsorte m-pakkebiler!

Skal du virkelig skille deg ut så bør du gå for en safirsort med M-pakke, da får du også en bil som er sort,, og ikke egentlig blå, som er det jeg synes er nydelig på BMW E60/61 med M-pakke!

Skrevet

ja, da er tråden oppe og avgjort.

Til syvende og sist koker det hele ned til smak og behag med ditt syn på topphylla.

Det er du som skal kjøpe bil. Alle har forskjellig smak. lykke til med bilkjøp:)

Skrevet

Det er absolutt en smakssak ;) Og det skal det være. Men håper trådstarter nå vet at en bil med M-pakke kan bestilles i alle standardfarger, i tillegg til "spesialfargene" som er tilgjengelig for M-pakkebilene. Samtidig som han da har fått litt synsing om hvorfor de fleste velger spesialfarge.

Jeg ser poenget til West, men hvor stor andel av BMW-er som selges har M-pakke? Vi på bimmers utgjør neppe majoriteten av de som kjøper nybil per år. Nyere brukte biler ender opp hos "oss" har kanskje en tendens til å ha M-pakke så vi har inntrykk av at "alle" har M-pakke. Det samme gjelder f.eks. felger som BBS CH (som jeg forøvrig kjøpte tross ramaskrik om at "alle" hadde det). Kan knapt huske å ha sett noen andre i Oslo med de felgene på en BMW. Vi som er såpass interesserte og engasjerte at vi er på dette forumet kan lett få en noe forvridd virkelighetsoppfatning (og det er ikke negativt i mine øyne) Oioioi, det var dagens tur på vidda. Håper trådstarter blir happy :)

Skrevet

Er jo smak og behag, min E46 touring er Sapphire svart.... den er svart, enkelt å greit :)

Ikke noe dill dal i sånn å sånn lys men i skumring bla bla....

Skrevet

Har selv karbonsort e61 m-pakke..men skuller jeg kjøpt ny i dag hadde jeg kjøpt hvit..den er bare helt rå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...