Gå til innhold

Mye feil med bilen nå, gir, oppheng og lamper som lyser E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg alt kommer på en gang,

ASC og ABS lampen lyser etter første dump på høyre bakhjul, så det kan jo tyde på at det er føler som er gåen, Hvor sitter de

I opphenget bak på bilen så rister det og dunker i små ugjevnheter i veien, Det er på en måte samme følelse som når demper er gåen, men den er byttet, Kan det være fjærene eller er det foringer.

Merker det rister svakt når du slipper bilen ned bratt bakke å lar den bremse på automatgiret.

Så i dag tar jeg kickdown og så etterpå vil ikke kassa gir opp igjen, måtte sette den manuell giring å gire opp selv, den girer som sagt vellvillig ned men holder seg der, Kan det være oljenivå, styreenhet eller hva tror dere??

Kanskje på tide å få en som kan bil på orntlig prøvekjøre å feilsøke litt.

Skrevet

Girpeoblemet kan være forbundet med ABS/ASC feil. Har vært ute for endel merkelige Autolat "feil" ved ABS-lys som er tent, og lignende feil ved forskjellige dekkdimensjoner på et hjul...

Skrevet
Feilmeldinger: ABS-sensor

Vibrasjoner: traversforinger

Traversforing er det nr 2 på dette bildet?

6lgm372ibuugg3bu6f4b.gif

Er det en veldig opprasjon og skifte, å kan det virke som hele traversen på en måte faller ned i dumper når disse er gåene

Sitter abs sensor på kardangen

Skrevet

Ja det var det gitt, stod med stor skrift når jeg trykket på info knappen :)

Merker at GS bildeler av og til er dyre på enkelte deler, er dette et typisk slik eksempel? 902 kr for en foring og trenger vel 4 av de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...