Haxxormads Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Noen som har erfaring med å bruke f.eks. 100w fjernlys istedetfor 55w som er standard? Det er riktignok "ikke lov" til å bruke pærer høyere enn 55w på fjernlys såvidt jeg vet, men hadde vært kjekt for det om. Frister kanskje også litt å biffe opp tåkelysene til f. eks 70w som selges forskjellige plasser. Å nesten doble effekten på pærene vil vel også si at belastning på ledningsnettet øker en del. Har hørt skrekk-eksempler på at ledningsnettet har brent opp hvis ledningene er for tynne. Er dette tilfelle på nyere BMW'er? Vil helst ikke gå på den premiesmellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Noen som har erfaring med å bruke f.eks. 100w fjernlys istedetfor 55w som er standard? Det er riktignok "ikke lov" til å bruke pærer høyere enn 55w på fjernlys såvidt jeg vet, men hadde vært kjekt for det om.Frister kanskje også litt å biffe opp tåkelysene til f. eks 70w som selges forskjellige plasser. Å nesten doble effekten på pærene vil vel også si at belastning på ledningsnettet øker en del. Har hørt skrekk-eksempler på at ledningsnettet har brent opp hvis ledningene er for tynne. Er dette tilfelle på nyere BMW'er? Vil helst ikke gå på den premiesmellen. Hei. Jeg har satt inn 100w i fjernlysa mine og syns det er stor forskjell fra 55w Når det gjelder tåkelys, så ville jeg beholdt originalpære. Siden disse lampene er så små, så slipper ikke varmen ut og du risikerer brann. Så mye mer lys blir det heller ikke av å sette inn større pære her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haxxormads Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2009 ja enig, tåkelysene hadde bare vært for show i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 hvis du vil ha bedre lys vil jeg heller anbefale xenon. xenon kitt får du jo tak i til en billig penge å er ca 3 ganger bedre lys enn halogen pæra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Bør være forsiktig med 100w pærer i e36 lyktene. Kan lett smelte, har sett det flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Bør være forsiktig med 100w pærer i e36 lyktene. Kan lett smelte, har sett det flere ganger. Har hatt det både i fjernlys og nærlys i snart 2 år, ikke tatt fyr ennå Men er enig med deg, best å la originalpære stå i eller bytte til xenon som nevnt over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Hehe, nei de tar ikke fyr Men missfarges gradvis. Ingen erfaring med det på E46 dog. Xenon er godt alternativ. Gir bilen et nyere preg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Hehe. Er jo også verdt å nevne at ved dobling av pærens effekt på et 12V anlegg, får strømmen til å stige betraktelig i forhold til vanlig 230V installasjon i et hus. Så ledningene er heller ikke særlig glad i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 www.vvme.com bestill xenon derfra har 2sett fra dem. er billig å de funker utrolig bra. dagens kurser så koster et kitt 275,- nok + moms på 68,- å frakt på 170,- nok så har du faktisk et xenon kitt for litt over 500,- levert på døra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Glassa sprakk og bula utover på E46en da forrige eier hadde satt i kraftigerer pærer... Ville gått for et 55W 4300/6000K Xenon-sett. DA har du skikkelig lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pita Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 www.vvme.com bestill xenon derfra har 2sett fra dem. er billig å de funker utrolig bra. dagens kurser så koster et kitt 275,- nok + moms på 68,- å frakt på 170,- nok så har du faktisk et xenon kitt for litt over 500,- levert på døra. har også bestilt ett par sett fra vvme, som funker helt fint til en billig penge monterte ene sette i tåkelysa, blei bra det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå