Erik S. Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Tok en diagnose med carsoft og fikk opp feilmelding nr 19 på airbagene: Battery connection Bilen er en 97 mod 520i. Noen som har peiling på hva som er gale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 fant noe her: http://www.scribd.com/doc/1705330/error-engine-codes srs warning lamp fault Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Kabel til beltestrammer i et av forsetene, eller "airbag-matta" i passasjersetet... Søk på de to tingene i forumet her, så finner du masse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 Dersom det er beltestrammer eller sensormatten som er ødelagt så kommer det opp som egen feilkode. Det har hvertfall gjort det når jeg har tatt diagnose på andre biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Du er sikker på at det er airebagen/srs3 du var på, det er også en nr.19 til som er veldig vanelig vanos eksos. Har du prøvd og resete den og kommer den til bake da. Kan komme av dårlig/flatt batteri ved oppstart. SAE Code P1529 BMW-Specific Code 19 Description Exhaust VANOS Solenoid Electrical Fault Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2009 Fikk opp en ny kode på samme bil i dag: 19: Belt switch drivers side. Noen som vet hva det er? Beltestrammer pleier å komme opp som belt tennsioner eller noe sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2009 Er det en bryter/føler i beltelåsen som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Mars 20, 2009 Share Skrevet Mars 20, 2009 Jeg fikk denne feilkoden opp og SRS Airbag lampa i dashbordet når jeg hadde hatt batteriet avkoblet. Jeg slettet bare feilen så var alt i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2009 Har prøvd å slette feilkoden, men den kom bare igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Det hender det kommer funky feilmeldinger når man har hatt av og på strømmen og/eller har hatt dårlig spenning på batteriet. Men kommer den igjen så er det grunn til å mistenke at det faktisk er noe galt. I så fall ser det ut til å være beltestrammeren på passasjersiden som er problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trex Skrevet Mars 21, 2009 Share Skrevet Mars 21, 2009 Jeg fikk opp denne på en 523i E39 jeg hadde, og syntes det var litt merkelig. Så tok diagnose hos Autozentrum i tillegg... Viste seg at det var en airbagsensor til side-airbag'n, som sitter i gulvet, som var feilen. Hadde blitt ødelagt av fuktighet. Byttet den, resatt, og feilen var borte. Så har sluttet å stole blindt på Carsoft og litt diffuse feilmeldinger. Feilen hadde jo ingenting med belt switch å gjøre... Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå