sexeren Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Heisann Lurte på om det er noe spesielt jeg må tenke på, eller merke av når jeg ska skift toppakning på min 316 e30.. Har skrudd endel før men ikke toppakning.. Er det register reim eller kjede på denne? Noen som vet om en guide til dette?
Glennski Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Hei. Er reim på denne motoren. Er vel egentlig bare å skru opp, bytte pakning og skru på plass igjen Lykke til
sexeren Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 ja ser jo ikke ut som noe stort problem Men hva gjør jeg med reima? vill ikke at ting skal gå gale etterpå.. Må uansett skifte kam også.. den ser ikke ut..
Glennski Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Hvor langt har reima gått siden sist du bytta? Er jo 40000km interval på denne
sexeren Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 jeg fikk nettopp bilen.. så i service hefte at den var skifta rundt 80... nå er den godt 150 så det sier seg selv at den bør skiftes men når jeg skifter den, er det bare og ha veiv og kam i de *hakka* som er?
sexeren Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 eller jeg skal jo skifte kammen, hvordan blir det med registeret? Tusen takk for svar
Glennski Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 jeg fikk nettopp bilen.. så i service hefte at den var skifta rundt 80... nå er den godt 150 så det sier seg selv at den bør skiftes men når jeg skifter den, er det bare og ha veiv og kam i de *hakka* som er? Du har hatt flaks Registeret skal du ikke gjøre noe med så lenge du setter inn en lik kam.
sexeren Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 Stemmer det.. men jeg skal skifte toppakning og sikkert hele toppen siden den mest sannsynlig er defekt. Må skifte kam i samme operasjon fordi den som står på den gamle toppen er slitt.. Knastene er veldig slitte.. Grunnen til alt dette er at når jeg får start på den, går meste parten av eksosen i kjøle systemet, og vanne fosser opp av radiator lokket.. Virker heller ikke som om det er sirkulasjon i kjølesystemet får den begynne og koke gangske fort.. Han som hadde biler før hadde nettopp skiftet termostat, og det er rett etter dette den begynte og koke. Han har sikkert kjør en stund, så det er derfor jeg vet toppakning/topp er gåen.. Men hele toppen må sikkert skiftes ut... Den har sikkert vridd seg Noen innspill noen? tenker mest på hvordan jeg skal gjøre dette med registere? Når jeg skal ha av toppen + skifte kam.
KalMar Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 du kan jo kjøpe deg haynes bok.. er mye bra hjelp der... du tar av reg. reima... ut med plugger å slikt.. sån at ikke veiva skal snure på seg... så er det vell bare å ta av alt du vill ha av... sette veiva i OD (merket) så setter du kammen i OD... på med pakning, så er det vell bare kjøre på med topp og slikt.... Det er lurt å ta seg GOOOOOOOD tid vis man blir usikker !!!! Hastverk er lastverk
KalMar Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 biltema ???? de har ivertfall ei grei bok.. jeg brukte den når jeg delte min motor.. de har sikkert noen greie bøker på mekonomen, torshov osv
sexeren Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Skrevet Mars 20, 2009 ja vet mekononen har kjøper den jeg også prøver jeg meg fram.. blir jeg usikekr så er det alti hjelp og få her Men er det ikke lurt og tørne veiven litt når jeg skrur på toppen så jeg er sikker på at stemplene ikke treffer ventilene, så tørne begge til od etterpå
sexeren Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Skrevet Mars 20, 2009 Viss dere vet hvordan man bruker x så kan de lastes ner her ifra http://thex.org/x/3286313 ... mp_5-serie http://thex.org/x/3703340 ... _Data_Book Kan jo søke rundt på internet for å få tak i.. så slipper du og kjøbe dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå