Gå til innhold

luft trykk i 19" + sporing

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. jeg har fått satt på sommerdekkene nå :D

men jeg lurer på hvilket lufttrykk jeg skal ha i de. bruker jeg det som står i døra blir den så tung på rattet at jeg ikke klarer å ratte med en arm omtrent.

dekkene er 235/35/19. felgene er 9,5x19.

dekkene er jo for smale for felgen. det er skikkelig dekkstrekk. det er også forskjellige typer dekk forran og bak. det er samme dimensjonen, den det ser ikke ut som de strekker like mye. det er nankang ns2 (mest strekk på) og cooper dekk.

bilen sporer noe helt forferdelig. bør jeg sette de med mest strekk forran? vil det bli mindere sporing om jeg setter på bredere dekk på felgen?

det gjelder en 1994mod bmw 730i (e38)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det blir mindre sporing med bredere dekk på felgen, ossen er cambern din da? kjører selv med 3,5bar og 3,3bar tror jeg:S i dekka mine, men sporer gjør det av likevel. Er noe man blir vant til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt å bruke ca 40 psi i mine Michelin pilot sport PS2.

Dimensjonen på de er 225/40-18 på 8,5 toms felger, dette gir litt strekk i dekksidene, og med dette oppsette sporer min E46 mye mindre en forventet.

Men husk på at dekket må tåle et så høyt trykk, Maks tillat dekktrykk står med små bokstaver på dekksiden.

Mine dekk er derfor kjøpt som ekstra load for å tåle det høyetrykket, min E46 skal ha 3,1 bar bak ved full last.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvordan camberen er.... men dekka var litt skevslitt så den er vell ikke helt optimal... men jeg vet jo ikke hvilkene dekk som sto forran/ bak før heller...

har ikke hatt bilen så lenge sjø. hvor mye luft kan jeg prøve med da uten å sprenge driten?

den sporer helt sinnsykt. holder man ikke i rattet hele tiden, går det galt tror jeg. drar god selv om jeg holder igjen rattet og:S

hvilken dekk dim kan jeg sette på felgene da? tenkte å kjøpe 2 nye dekk senere. jeg vil og ha litt mer gummi enn det som er nå. må fylle hjulbuen litt mer :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvordan camberen er.... men dekka var litt skevslitt så den er vell ikke helt optimal... men jeg vet jo ikke hvilkene dekk som sto forran/ bak før heller...

har ikke hatt bilen så lenge sjø. hvor mye luft kan jeg prøve med da uten å sprenge driten?

den sporer helt sinnsykt. holder man ikke i rattet hele tiden, går det galt tror jeg. drar god selv om jeg holder igjen rattet og:S

hvilken dekk dim kan jeg sette på felgene da? tenkte å kjøpe 2 nye dekk senere. jeg vil og ha litt mer gummi enn det som er nå. må fylle hjulbuen litt mer :shock:

Du bør starte med en 4 hjulskontroll for å rette opp eventuell avik i hjulopphenget.

Deretter bør du bytte dekk, da skjeve dekk aldri blir bra igjenn.

Har kjørt E39 med 235/45-17 å den gikk som toget selv på litt sporete vei, men det er mulig at 19 tom hjul er litt mer følsome.

En annen ting er at du kan se etter dekk som har runde dekkskuldre de vill ikke være like ivrige etter å klatre i hjulspora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slik lavprofil blir det anbefalt 3 uansett dimensjon :lol:

Jeg har pumpa 3,3 men mer tørr jeg f*** ikke..

Det sporer, og slik er det.. Etter at jeg fikk justert camberen bak ble den ikke så nervøs i ræva, så det hjalp, men fremme er den helt villhingst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slik lavprofil blir det anbefalt 3 uansett dimensjon :lol:

Jeg har pumpa 3,3 men mer tørr jeg f*** ikke..

Det sporer, og slik er det.. Etter at jeg fikk justert camberen bak ble den ikke så nervøs i ræva, så det hjalp, men fremme er den helt villhingst..

Får få deg justerbare camber tårnlager du også.. Skal justere mine før jeg tar den ut igjen, også se om det gir noen forskjell.. Er veldig nervøs i styringa in også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har byttet dekk forran og bak nå. ble myyye mindre sporing nå. men hvorfor sporer de dekkene med mest strekk så sykt mye mer?

hvilken dekk dim bør jeg settepå om jeg skal bytte bakdekkene etterhvert da? vil ha litt mer profil enn det som er nå. skal bytte alle 4 dekkene på sikt, men de koster jo skjorta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...