JanE24 Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Felgene som fulgte med touringen er fete, men de har spukket opp i klarlakken... Noen som har triks til å få disse til å bli passelig pene igjen? På forhånd takk!
LarsiPan Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Du kan jo bare pusse ned klarlakken da.. blir jo som nye Evt. Lakke dem igjen om du føler dette er nødvendig Et triks er å spenne dem opp i dreibenk og pusse ned lakk samt polere.. Uansett, fete felger
Morgan GS Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Pusse ned og polere opp , deretter legge på klarlakk for Aluminium
Bjarne_M Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 løfter opp heile bilen, setter den i første gir, og pusser.. dette er tydligvis et problem med bretyon felger, hadde det samme problemet på mine, og sitt det på et annet sett og
JanE24 Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Skrevet Mars 20, 2009 Gracias amigos! Hva er best å pusse med? Syns jeg ikke skal prøve meg frem med div. produkter når folk tydeligvis har vært gjennom dette!
hillmar Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Istedefor å pusse er det mange som bruker malingsfjerner... Husker ikke hvilket merke, men det finner du hvis du søker på forumet.
sladjan Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Du kan jo bare pusse ned klarlakken da.. blir jo som nye Evt. Lakke dem igjen om du føler dette er nødvendig Et triks er å spenne dem opp i dreibenk og pusse ned lakk samt polere.. Uansett, fete felger Hvor stor deiebenk er det snakk om her da? jeg tror ikke det går an å spenne opp 17-18" i en vanlig deiebenk...som skolene bruker f.eks.
MGR Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Du kan jo bare pusse ned klarlakken da.. blir jo som nye Evt. Lakke dem igjen om du føler dette er nødvendig Et triks er å spenne dem opp i dreibenk og pusse ned lakk samt polere.. Uansett, fete felger Hvor stor deiebenk er det snakk om her da? jeg tror ikke det går an å spenne opp 17-18" i en vanlig deiebenk...som skolene bruker f.eks. joda, går nok det, viss man spenner opp på navet, eller lager seg en jigg, som man fester felger i bolthullene med;)
Larsinnj Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Jeg spente opp 17" felger i dreibenken på skolen, så det går fint. Ta et gammelt nav å dett i chucken, skru fast felgene å puss ivei!
Gaupås'n Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 Jeg holder på å pusse kantene på mine Rondell T58 Jeg begynner med 180 papir for å fjerne klarlakken, så 240 for å fjerne de gråve stripene fra 180 papiret, så er det over på 400 vannsliping med avslutning på 800-1000 vannsliping Det er ikke anbefalt å polere så lakkere, ettersom klarlakken da ikke biter så godt på hinnen polermiddelet ligger fra seg. Det sier seg selv at da har du kansje klarlakk på de felgene en sesong eller to. Ta enten å puss finfint så lakker, eller puss fint så høyglanspoler, å der gir du deg. Men da må du gjennta poleringen to-tre ganger på en sesong for å holde den fine finishen Jeg kommer til å lakkere mine ettersom jeg ikke er intresert i å gjøre ant enn å vaske de etter jeg er ferdig å pusse (har pusset noen timer)
Bmw_325i_ Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 gå for duxola malingsfjerner og poler opp kanten igjen med autosol. blir supert. klarlakken som blir brukt på alufelgene koster skjorta. snakk om 1000,- litern. så det er ikke anbefalt.
bmwess Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Du spenner felgen opp i en dreiebenk og polerer den ned med 800 - 1200 papir med sjerolje og fin poleringspasta eller rubbing middel før lakering av felgen. Med så fine felger velle eg glassblåst fegene helt og så ruffa av skraper og skader og levert til lakeing.
mrbatnes Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 duxola eller chem for å ta klarlakken. helt unødvendig å pusse seg ihel for å få den vekk når man kan bare smøre på noe go-greier som fjerner det på 5 minutter.. gjor det med mine gamle mille miglia felger hvertfall og ble storfornøyd. husk å masker/dekk til senter av felgen så du ikke søler der. tar lakken øyeblikkelig. etterpå er det bare å finpusse å polere opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå